Voisitko rakastua ex-narkkariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun eräässä tutussa käytön jäljet näkyvät ulkonäössä ja käytöksessä. Vuosien huumeidenkäyttö on sulattanut aivot. Hänestä on tullut typerä. Sosiaalinen älykkyys on hävinnyt, möläyttelee hölmöjä asioita, ei tajua milloin olla hiljaa tai milloin hänen juttunsa eivät kiinnosta, eikä ymmärrä kuinka kiusallinen tilanne on. "vtun kyttänatsitsika nbk suojeluksessa vittu sitä ja tätä" Puhe ja tuotettu teksti muutenkin kömpelöä ja lapsellista. Kasvoissa posket ovat lommolla vaikka ylipainoa kertynyt (kyllä!) hampaat huonot, pukeutuminen muuttunut epäsiistiksi. Ennen narkkausta hän oli sievä hippityttö, nyt "piriverkkarit" ja jenkkihuivit.

Ei kiva...

Joo mäkin tiedän tälläsiä. :s valitettavasti. Yhden kuvia käyny joskus Facebookissa katsomassa ja ihan on tuntomerkkejes vertainen, tuskin kuitenkaan sama ihminen kun näitä riittää, mutta en ole koskaan kuullut hänen puhuvan ja kirjottaa ainakin ihan selvästi fb:ssä. Mutta ulkonäöstä näkyy joskus kyllä huumeiden käyttö ja mm. tuo vaatetyyli vähän samaa...

[QUOTE="vierailija";29264608]Hän käytti silloin aikoinaan pääasiassa amfetamiinia, pillereitä, pilveä ja viinaa. Nykyään eniten subutexia ja pillereitä, jonkin verran myös amfetamiinia ja viinaa.
Niin ja itse en ajattele kyllä kenestäkään ihmisestä, että hyi saastainen.
Kaikki me ollaan samanarvoisia ja kaikilla on myös omat vahvuudet ja heikkoudet.[/QUOTE]

No mulla tulee pakostikin ajateltuna kun näkee jotain sellasta. Kai se on sellanen reaktio et mie en ikinä halua tuohon tilanteeseen päätyä...

Hän oli erittäin epäluuloinen ja ei luottanut keneenkään. Se tiuski vaan mikä helvetin kuulustelu tämä on jos kyseli näistä asioita. Viimeisinä päivinään avautui kyselemättä. Että äiti ei pystynyt huolehtimaan hänestä ja isänsä oli tehnyt itsemurhan kun oli ollut pieni. 5v joutui naapuriin ottopojaksi. Ottoäiti oli hyvin väkivaltainen häntä kohtaa, ruokaa ei saanut koskaan tarpeeksi ja töitä jouti tekemään paljon ja aikuisten töitä.
6v oli aloittanut jo tupakan polton. Ja se oli jo paljon että pystyi kertomaan nuokin asiat. Sitten isä alkoi hiipumaan ja ei pystynyt pajoa puhumaa. Tajunnan taso heitteli kovasti. Toivoin että olisi ehtinyt enemmän kertomaan.

Hän oli erittäin epäluuloinen ja ei luottanut keneenkään. Se tiuski vaan mikä helvetin kuulustelu tämä on jos kyseli näistä asioita. Viimeisinä päivinään avautui kyselemättä. Että äiti ei pystynyt huolehtimaan hänestä ja isänsä oli tehnyt itsemurhan kun oli ollut pieni. 5v joutui naapuriin ottopojaksi. Ottoäiti oli hyvin väkivaltainen häntä kohtaa, ruokaa ei saanut koskaan tarpeeksi ja töitä jouti tekemään paljon ja aikuisten töitä.
6v oli aloittanut jo tupakan polton. Ja se oli jo paljon että pystyi kertomaan nuokin asiat. Sitten isä alkoi hiipumaan ja ei pystynyt pajoa puhumaa. Tajunnan taso heitteli kovasti. Toivoin että olisi ehtinyt enemmän kertomaan.

Voi hirveää... :/

Miksi tälläistä pääsee edes tapahtumaan.

Akaatillapa nyt ei paljon kanssa leikkaa... ei voi muuta kun ihmetellä tuota tyhmyyttä.

Ja minä kyllä tiiän tuon "viihdekäytön", mun kaveri on kuollut sellaiseen. =) ja senhän piti olla siis vaaaan pientä ja viatonta viihdekäyttöä... ja homman piti olla hallinnassa. Juu, voi jeesus miksi hän on sit kuollu tänä päivänä? kyllä se siitä viihdekäytöstä helposti lähtee luisuu kunnon käyttöön. Siinä oli taas yks ihminen joka luuli normaalisti huumeiden kanssa elävänsä... :D

toisin kun, kuinkas kävikään? henki meni, vähän päälle parikymppisenä.

Siis ei ne aineet sen turvallisemmiks tuu vaikka sä vaan "viihdekäyttäsit" niitä, samaa tuhoavaa paskaa ne on silti.

Alkoholiinkin moni kuolee ja vielä useampi käyttää alkoholia silti silloin tällöin. Alkoholi ei ole eikä siitä koskaan tule suurimmalle osalle alkoholia nauttivista mitään ongelmaa. Sama koskee myös huumeiden satunnaista käyttöä, suurimmalle osalle siitä ei tule mitään ongelmaa.

Alkoholiinkin moni kuolee ja vielä useampi käyttää alkoholia silti silloin tällöin. Alkoholi ei ole eikä siitä koskaan tule suurimmalle osalle alkoholia nauttivista mitään ongelmaa. Sama koskee myös huumeiden satunnaista käyttöä, suurimmalle osalle siitä ei tule mitään ongelmaa.

Ootko tosissas tuota mieltä? et huumeet on samanlainen päihde kun alkoholikin? hmm...

Minä oon pitänyt huumeita aina jotenkin pahempana kuin alkoholia. Riippuu myös varmaan että mikä huume on kyseessä, esim. kannabiksen polttelu voi olla terveellisempää kuin alkoholin nauttiminen mutta emmä silti sitä suosittelis kellekkään. Kyllä tiedän kun olen lukenut/yksi kaverini on kertonut että myös kannabista käyttämällä voi tuhota aivonsa, et ei se niin turvallinen oo miten siitä puhutaan... Ja kai huumeet on jostain syystä meillä kielettyjäkin? olen aina ajatellut että sen takia kun ne on jotenkin pahempi päihde mitä alkoholi/tupakka ja aiheuttavat vielä enemmän riippuvuusongelmia yms. Niihin jäisi koukkuun lähes jokainen. Sitten jos huumeet lailistettaisiin niin varmaan se on senkin takia kielettyä että pelättäisiin että se homma leviäisi totaallisesti käsiin.

Kyllä mun mielestä alkoholi ja tupakka ihan päihteinä riittää. Enkä tupakkaakaan suosittele kellekkään. Mutta alkoholia kyllä voi joskus nauttia kohtuudella.

Niin monta kertaa kuitenkin tässä elämänaikana varmaan aika moni on saanu tavalla tai toisella nähdä kuinka huumeet tuhoo ihmisen, nuoriakin ihmisiä ja johtaa kuolemaan. Niin ootko akaatti ajatellu et tätäkin ketjua saattaa lukea joku lapsi? ei kannata maalata positiivistä kuvaa huumeista lapsille, on oikeasti parempi pysyä huumeista täysin irti!

Ja opettaa lapset käyttämään joskus kohtuudella alkoholia, sitten kun aikuisia ovat. Ja sanoa siitäkin, ettei se mikään pakko ole, koska kukaan hullu vanhempi nyt tajunnaisesti lapselleen päihteitä tyrkytä.

Eikä alkoholiin moni kuole, nimenomaan jos sinusta ei alkoholistia tule. Et sä siihen kuole että sä joskus satunnaisesti saatat ottaa pari lasia viiniä tai vaikkapa muutaman oluen. Niin kun itsekin sanoit, ei se suuremmalle osalle ongelmaa tuota. Mutta tuo huumeiden viihdekäyttö on esim aika riskipeli, siitä helposti lähtee luisumaan koko päivä käyttöön...

Jos luit sen mitä esim. kuolleesta ystävästäni laitoin. Ikää oli 20 ja homman piti olla hallussa, satunnaista viihdekäyttöö vaan mut joo paskat, miks hän on nyt sit kuollu...? vahinkoöverit kato kun lääkkeitä ja alkoholia yhdistellään ja tykitetään ne vielä suoraan suoneen. Ei hyvä juttu olleskaan ei.

Jotenkin tulee sellanen olo, että haluatko ite siis rueta käyttämään huumeita vai miks oot niin hirvittävän kiinnostunut tästä aiheesta?
vai oletko tällä hetkellä ihastunut johonkin narkomaaniin?

Tunnen ex-narkkareita, kuivilla jo kymmenkunta vuotta, osa ylikin. Tunnen nykyisiä narkkareita heillä on halu päästä kuvioista pois, mutta ei se riitä.. Tunnen narkkareita jotka on olleet välillä vuoden/kaksikin kuivilla, mutta sitten se tie taas vie. Tunnen perheen isiä ja äitejä, jotka on raitistuneet, mut sortuneet kuitenkin jossain vaiheessa jotkut harvat raitistuneet.
Tunnen äitejä joiden miehet on narkkareita tai siinä rajalla keikkuvia ja perhe kärsii. Kun velkojat tulee niin perheellä niillä rakkailla ihmisillä on helppo kiristää ja isit (miksei äiditkin) myy vaikka perheensä omaisuuden jotta velat on hetkellisesti kuitattu. Väkivaltaahan ne lapset joutuu monesti katsomaan ne velkojat kun eivät läheskään aina välitä mitä ne lapset näkee.
Ja loppujenlopuksi oikealla narkkarilla on vain yksi rakkaus ja se on huumeet. Ei ne välitä enää perheestä, kavereista, vanhemmista.. Saadakseen aineensa ne on valmiita mihin vaan.

Anteeksi nyt vaan, mutta sä vaikutat melko lapselliselta ja jotenkin ehkä myös ihannoit elämää kaidanpolun toisella puolella..
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin..? Taitaa päteä suhun aika hyvin. Sulla on kuitenkin aika tarkka tieto tästä "kuvitteellisesta narkkari" ihmisestä.
Mutta anna mennä jos siltä tuntuu sähän et kauheesti ota vastaan ajatuksia jotka ei sivua sun omia mietteitä asiasta. Elämä kyllä opettaa..................

[QUOTE="vierailija";29270956]Jotenkin tulee sellanen olo, että haluatko ite siis rueta käyttämään huumeita vai miks oot niin hirvittävän kiinnostunut tästä aiheesta?
vai oletko tällä hetkellä ihastunut johonkin narkomaaniin?[/QUOTE]

En todellakaan halua ja en ole myöskään ihastunut. :)

[QUOTE="vvieras";29271070]Tunnen ex-narkkareita, kuivilla jo kymmenkunta vuotta, osa ylikin. Tunnen nykyisiä narkkareita heillä on halu päästä kuvioista pois, mutta ei se riitä.. Tunnen narkkareita jotka on olleet välillä vuoden/kaksikin kuivilla, mutta sitten se tie taas vie. Tunnen perheen isiä ja äitejä, jotka on raitistuneet, mut sortuneet kuitenkin jossain vaiheessa jotkut harvat raitistuneet.
Tunnen äitejä joiden miehet on narkkareita tai siinä rajalla keikkuvia ja perhe kärsii. Kun velkojat tulee niin perheellä niillä rakkailla ihmisillä on helppo kiristää ja isit (miksei äiditkin) myy vaikka perheensä omaisuuden jotta velat on hetkellisesti kuitattu. Väkivaltaahan ne lapset joutuu monesti katsomaan ne velkojat kun eivät läheskään aina välitä mitä ne lapset näkee.
Ja loppujenlopuksi oikealla narkkarilla on vain yksi rakkaus ja se on huumeet. Ei ne välitä enää perheestä, kavereista, vanhemmista.. Saadakseen aineensa ne on valmiita mihin vaan.

Anteeksi nyt vaan, mutta sä vaikutat melko lapselliselta ja jotenkin ehkä myös ihannoit elämää kaidanpolun toisella puolella..
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin..? Taitaa päteä suhun aika hyvin. Sulla on kuitenkin aika tarkka tieto tästä "kuvitteellisesta narkkari" ihmisestä.
Mutta anna mennä jos siltä tuntuu sähän et kauheesti ota vastaan ajatuksia jotka ei sivua sun omia mietteitä asiasta. Elämä kyllä opettaa..................[/QUOTE]

Ai en ota? :D et ole tainnut sitten lukea koko ketjua ja olen kiittänyt lähes jokaisesta vastauksesta ja aivan samoilla linjoilla olen sinunkin kanssa, eli minusta narkkaaminen on paha juttu ja ne sellaset ihmiset, rikolliset/narkkarit on pahasta.

Sitten haukut vielä minua lapselliseksi? what ever. et tainnut lukea ees koko minun aloitustakaan, muuten et haukkuisi. se on joka sanoo. vaikutat myös hyvin tyhmältä. joten mikäpä olet minua arvostelemaan?

Niin ja uskon että ihan todellisilta kuulostaa nuo esimerkit joista kerroit. Kehtaako tässä enää kysyä, että millasia on ne sinun tuntemat huumeita käyttäneet ihmiset? et mitenkä ne huumeet on vaikuttanu heihin vai onko mitenkään?

Ja kyllä ihan hyvin kuvainnollisenkin tarinan voi ihmisestä keksiä tähän esimerkiksi. :) ja noihin muihin syytöksiin en vastaa mitään, en koe tarvetta, et sinä tai kukaan muu sillä tiedolla mitään tee, tai ei ole sinun elämäsi tai muutenkaan sinun tai kenenkään muunkaan arvosteltavissa jne....

=)

ja lapsellisuusko myöskään ois pahasta? ei minusta. ihmisillä on ihme luulo kuvitella kun sanoo toista lapselliseks niin se ikään kuin ois joku paha asia aina ja siitä pitää vetää herne nenään aina. mielummin lapsellinen aina, kun tuplasti liian aikuinen. ;) ei hävii se elämänilo nimittäin tai mee elämä liian vakavaks!

plus kun meillä ihmisillä on vielä omat mielikuvat siitä että mikä on lapsellinen ja mikä ei. :) niin paha mennä vannomaan tai sanomaan.

mut tuo on niin klisee, tuota rallatusta on joutunu varmaan vähän jokainen kuulemaan millon missäkin elämässään tai missä iässä tahansa... se on vaan sellanen tapa, kun ei joku asia näköjään mielytä tai olla samoilla aaltopituuksilla asioista.

Riippuu niiin paljon ihmisestä. Dillet, "näen kaukaakin mikä narkomaani olet", vähä-älyiset, huonosti koulussa menestyneet pikkukriminaalit ei viehätä sitten yhtään.

Joku toisenlainen voi viehättääkin.

Rakastumiselle en voi mitään, jos niin sattuu käymään joten kyllä. Eri asia sitten tekisinkö siitä sen suurempaa juttua. Henkilön on täytynyt päästä irti huumeista ja huume-elämästä, sekä elää kuivilla jonkin aikaa. Sen jälkeen voisin miettiä suhdetta.

Ootko tosissas tuota mieltä? et huumeet on samanlainen päihde kun alkoholikin? hmm...

Minä oon pitänyt huumeita aina jotenkin pahempana kuin alkoholia. Riippuu myös varmaan että mikä huume on kyseessä, esim. kannabiksen polttelu voi olla terveellisempää kuin alkoholin nauttiminen mutta emmä silti sitä suosittelis kellekkään. Kyllä tiedän kun olen lukenut/yksi kaverini on kertonut että myös kannabista käyttämällä voi tuhota aivonsa, et ei se niin turvallinen oo miten siitä puhutaan... Ja kai huumeet on jostain syystä meillä kielettyjäkin? olen aina ajatellut että sen takia kun ne on jotenkin pahempi päihde mitä alkoholi/tupakka ja aiheuttavat vielä enemmän riippuvuusongelmia yms. Niihin jäisi koukkuun lähes jokainen. Sitten jos huumeet lailistettaisiin niin varmaan se on senkin takia kielettyä että pelättäisiin että se homma leviäisi totaallisesti käsiin.

Kyllä mun mielestä alkoholi ja tupakka ihan päihteinä riittää. Enkä tupakkaakaan suosittele kellekkään. Mutta alkoholia kyllä voi joskus nauttia kohtuudella.

Niin monta kertaa kuitenkin tässä elämänaikana varmaan aika moni on saanu tavalla tai toisella nähdä kuinka huumeet tuhoo ihmisen, nuoriakin ihmisiä ja johtaa kuolemaan. Niin ootko akaatti ajatellu et tätäkin ketjua saattaa lukea joku lapsi? ei kannata maalata positiivistä kuvaa huumeista lapsille, on oikeasti parempi pysyä huumeista täysin irti!

Ja opettaa lapset käyttämään joskus kohtuudella alkoholia, sitten kun aikuisia ovat. Ja sanoa siitäkin, ettei se mikään pakko ole, koska kukaan hullu vanhempi nyt tajunnaisesti lapselleen päihteitä tyrkytä.

Ihmisiä kuolee vuosittain alkoholiin, silti kukaan ei ole sitä kieltämässä. Ongelmakäyttäjiä on aina oli kyseessä sitten alkoholi-, tupakka-, ruoka-, peli- tai huumeriippuvuus. Aina on joku, jolle näistä tulee ongelma. Alkoholisteja on Suomessa vaikka kuinka paljon, alkoholi aiheuttaa lukemattomia kuolemia Suomessa vuosittain.

Itse en näe huumeita paljoakaan pahempana kuin esimerkiksi alkoholia. Moni huume on itseasiassa vaarattomampi kuin alkoholi.

Ap haukkuu ihmisiä mennen tullen tässä ketjussa :O. Mikä sua ap vaivaa? Taisitkin jo aikasemmin todeta, että on mt-ongelmia.

Ja itse kysymykseen. Jos olisi ollut vasta vuoden kuivilla niin todellakaan en ikinä ees miettis parisuhdetta. Jos sama tyyppi olis ollu 10-vuotta kuivilla saattaisin harkita jo. Kavereina mulla on huumeidenkäyttäjiä joitakin ja sekin on välillä tosi raskasta :/. Ja niin ollaan ihan vähän väliä muuttumassa jne. Myös alkoholiongelmaiset menee samaan kastiin. Ja siis oon tuntenu nää tyypit jo vuosia. Nytkin yks veti tänään 0,5 litraa viinaa + 4 temestaa ja sen jälkeen ei oo siitä mitään kuulunu. Eikä yhtään suostunu järkeä kuuntelemaan kun oli tätä tekemässä, huoh. Ja monet näistä kavereista ois kyllä vähintään jossain vaiheessa halunnu mun kaa parisuhteeseen, mut joo itteä ei kyl kiinnosta sit olenkaan moinen touhu. Enkä väitä, että itse olisin mitenkään normaali. Mt-ongelmia löytyy täältäkin ja sitä kautta ylipäätään näihinki tyyppeihin tutustunu. Draamaa, draamaa, draamaa.

Yhteistyössä