voisitko sinä 1 lapsen äiti, jonka elämä on niin helvetin rankkaa, hoitaa välillä oman kakaras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
prkl, kun täytyy meille tupata ihan joka päivä, aamu 9 tonne ilta 8 vähintään. Mulla 4 lasta ja aamu 9 tulee oven taakse. Syö, juo leikkii meillä. Mukavaa on ja ihanaa kun lapsilla kavereita mut ihan joka päivä, koko päivän on liikaa mun hermoille. Varsinkin kun tämä lapsi on tottunut siihen et aikuinen leikittää koko ajan,.

Eikö tämä äiti tajua et minulla ei ole kiinnostusta, tai aikaa leikittää vierasta mukulaa? Ja mun ei oo tarvinnu ikinä viihdyttää lapsiani, koko ajan olen käytettävissä, autan, opastan, hoidan ja selvitän riitoja sekä seuraan ettei mitään pahaa pääse tapahtuun. Mutta mikään seuranpitäjä en ole, meiltä löytyy vaikka mitä aktiviteetteja kuitenkin.

Minä nautin omista lapsistani ja tämä aika on ihanaa ja kallisarvoista, seurata lasten kehitystä.

Ja tää äiti kehtaa valittaa mulle, kuinka on niin rankkaa lapsen kanssa. Nauttisi siitä lapsestaan.
Argh!

Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni, kuka teillä kyläilee, kuinka usein ja kuinka pitkään kerrallaan. Asiasta voi sanoa nätisti ja jos toinen loukkaantuu, niin sille sinä et voi mitään.

Ihan samat ajatukset mullakin. Lapsi oireilee ja selittää että äiti ei ole koskaan kotona. Siis kyllähän äiti olis kotona, mutta lapsi pistetään silloin pihalle kavereitten luo. Äidillä ei vaan ole aikaa lapselleen kun on vasta eronnut ja pitää miehiä jahdata. Yöks tuollaiset vanhemmat.

no herää kysymys että eikö lapsi todella viihdy omassa kodissaan, ja jos ei niin miksei..että jos lapselle sanot asiasta niin sanoisin nätisti, että tänään ei valitettavasti käy, mutta tule joku toinen päivä. minkähän ikäinen tämä lapsi on? ehkä kuitenkin äidille juttelisin asiasta.

olen tälle sanonu hienovaraisesti tähän mennessä. Ja likoille koitan ehdotella et menisivät sinne välillä, mut ei. Olen myös sanonut tälle lapselle, et pienten päiväuniaikan muutkin meillälepää, ei siis tarvi tulla.

Lapsi tulee kuitenkin, on siis ilmeisesti tottunut saamaan kaiken periksi. On aivan uskomatonta röhkeyttä kun mullakin on oikeus siihen pieneen ölepoon päivän aikana, niin minä en aio sitä käyttää keksien tälle mukulalle tekemistä. Mutta omat menevät säännönmukaisesti ainakin lepäileen tiettyyn aikaan niin tää tulee roikkuun niskaan et mitä tekis.

Kuinka joku kehtaa hoidattaa lapsensa vieraalla? Jos hänellä on rankkaa, niin eikö järki sano et mullakin vois olla?

Se on kyllä ihmisestä kii toisaalta, koska omieni kanssa, minä pääsen varmaan helpommalla.

Voi herrantähden nainen! Et päästä sitä lasta teille sisälle, ja käyt puhumassa äidilleen että teille ei saa tulla joka päivä ja koko päiväksi. Mikä tässä nyt taas on vaikeaa?

Yksinkö lapsi tulee? Soita ja ilmoita, että nyt on päiväunien aika, voisitteko hakea lapsen kotiin nukkumaan tai leikkimään, meillä ei enää leikitä. Tai jos äiti on kylässä, sano, että voivat mennä pihalle leikkimään siksi aikaa, kun sinä nukut. Sano, että neljän lapsen hoitaminen on aika rankkaa, tarvitset lepohetken.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi tulee kuitenkin, on siis ilmeisesti tottunut saamaan kaiken periksi. On aivan uskomatonta röhkeyttä kun mullakin on oikeus siihen pieneen ölepoon päivän aikana, niin minä en aio sitä käyttää keksien tälle mukulalle tekemistä. Mutta omat menevät säännönmukaisesti ainakin lepäileen tiettyyn aikaan niin tää tulee roikkuun niskaan et mitä tekis.

Sunhan pitäisi olla AIKUINEN! Etkö siis kehtaa/pysty sanomaan lapselle, että menee kotiinsa? Ei voi olla totta, oikeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Voi herrantähden nainen! Et päästä sitä lasta teille sisälle, ja käyt puhumassa äidilleen että teille ei saa tulla joka päivä ja koko päiväksi. Mikä tässä nyt taas on vaikeaa?

vaikeaa on tässä ainoastaan et olen puhunut lapselle sekä sanonut vanhemmille hienovaroen kuitenkin, et meillä levätään päivällä se pari tuntia, eikä se mene kaaliin.

en halua sanoo pahasti koska lapset menevät syksyllä samaan kouluun.
Olen myös lähtenyt luonnollisesti joka aamu ja iltapäivä esim leikkipuistoon, kävelylle, leikkimään, nuorin omistani on vasta 1 vee. Mutta tämä lapsi tuppaa aina mukaan.

Lapsi on 7. Kai he ajattelevat et siinähän tuo meneekin kun muutkin, mut vieras lapsi on aina ylimääräinen vastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sarina13:

Sunhan pitäisi olla AIKUINEN! Etkö siis kehtaa/pysty sanomaan lapselle, että menee kotiinsa? Ei voi olla totta, oikeesti...

olen sanonut mutta se lapsen ilme kun joutuu kotiin, on aika säälittävä. Molemmat lapset ovat akateemisia ja tuntuvat kilpailevan kumpi keskeyttää hommansa ja joutuu lasta hoitaan. Molemmat ovat 50 noin. Vanhemmalla iällä saaneet lapsen. Kai se sit on niin rankkaa pistää se oma minä hetkeks odottaan ja antaa sitä aikaa lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja sarina13:

olen sanonut mutta se lapsen ilme kun joutuu kotiin, on aika säälittävä. Molemmat lapset ovat akateemisia ja tuntuvat kilpailevan kumpi keskeyttää hommansa ja joutuu lasta hoitaan. Molemmat ovat 50 noin. Vanhemmalla iällä saaneet lapsen. Kai se sit on niin rankkaa pistää se oma minä hetkeks odottaan ja antaa sitä aikaa lapselle.
muoks. siis vanhemmat ovat akateemisia.

Ihan hyvin voit sanoa lapselle, että tänään ei sovi tulla leikkimään. Teillä on omia menoja ja perheen kesken omia juttuja. Ajattelitko, että jos annat joka kerta periksi, niin..noh mikä siihen enää sitten tehoaa? Ei mikään. Pitää olla johdonmukainen.

Samoin sanot tälle äidille, että sulla on neljä lasta hoidettavana, joten jos sovitaan että kerralla ollaan vaan pari tuntia ja ehkä pari kertaa viikossa. Ei enempää. Sanot vaan rehellisesti, että sinusta tuntuu liialta hoitaa viittä lasta kerrallaan.

Ja sehän on ihan sama onko ne menossa samaan kouluun vai ei, meinaatko että se lapsi on teillä sitten 18-vuotiaaksi asti nurkissa?

Ja tarviiko sinun tätä lasta ylipäänsä leikittää? Mitä jos menet vain nukkumaan päivällä? Ja ei sinun tarvitse hänelle tarjota ruokaa myöskään päivittäin, tulee aika kalliiksi. Ehkä ongelma on se,e ttä olet liian pehmoinen ja se on kyllä huomattu toisen perheen piirissä niin lapsen kuin äidinkin osalta. Mikäpä helpompaa kun lapsi on kesän puolihoidossa ja saa ruuat ja sapuskat ja purkaa pahimmat tarmot muualla. Kyllä sun täytyy itse jotain tehdä, että saat asiaan muutosta. Ja se on ihan rehellinen palaute.

Ensinnäkin mielestäni lapsi tulee liian aikaisin leikkimään, meillä raja on arkena aikaisintaan klo 10 ja viikonloppuisin 11 aikaan. Jos joku pimpottelee aikaisemmin, pyydän omia lapsiani ovella kertomaan kavereilleen, että tulee myöhemmin uudelleen ja jos ei usko käyn itse sanomassa mihin aikaan voi tulla.
Toisekseen sun pitää lähettää(käskeä) vieras lapsi omaan kotiinsa silloin kun teillä on ruoka-ajat. Sun tehtävä ei ole ruokkia toisten lapsia. Itsekin teen näin ja jos lapsi on jo syönyt kotonaan, saa vierestä katsella. Ulkoillessa kesällä pihalla on vain vesitarjoilu.
Kolmanneksi sun pitää nätisti kehoittaa lasta leikkimään lasten kanssa ja sanoa, että sun on tehtävä muutakin kuin olla seuraneitinä...
Neljänneksi sinä sanot viimeisen sanan, milloin teille voi tulla. Niin teen minäkin ja kerron sen myös omille lapsilleni ja sanon itsenikin tarvitsevan omaa rauhaa ilman vieraita. Ja mikä estää isompia lapsia leikkimästä ulkona?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Ensinnäkin mielestäni lapsi tulee liian aikaisin leikkimään, meillä raja on arkena aikaisintaan klo 10 ja viikonloppuisin 11 aikaan. Jos joku pimpottelee aikaisemmin, pyydän omia lapsiani ovella kertomaan kavereilleen, että tulee myöhemmin uudelleen ja jos ei usko käyn itse sanomassa mihin aikaan voi tulla.
Toisekseen sun pitää lähettää(käskeä) vieras lapsi omaan kotiinsa silloin kun teillä on ruoka-ajat. Sun tehtävä ei ole ruokkia toisten lapsia. Itsekin teen näin ja jos lapsi on jo syönyt kotonaan, saa vierestä katsella. Ulkoillessa kesällä pihalla on vain vesitarjoilu.
Kolmanneksi sun pitää nätisti kehoittaa lasta leikkimään lasten kanssa ja sanoa, että sun on tehtävä muutakin kuin olla seuraneitinä...
Neljänneksi sinä sanot viimeisen sanan, milloin teille voi tulla. Niin teen minäkin ja kerron sen myös omille lapsilleni ja sanon itsenikin tarvitsevan omaa rauhaa ilman vieraita. Ja mikä estää isompia lapsia leikkimästä ulkona?

Minä en leikitään lasta, sanon tälle et menee omaan kotiin leikkiin, mulla on ruoka,- pyykit yms kesken. Silloin tämä lapsi haluaa auttaa mua mun kotiaskareissa. Huoh, kai mun täytyy sit tehdä selväks asiat tälle äidille. Luulis vaan et omat hoksottimet pelais sen verta. Ja kyllä, olen pehmeä, läsnäoleva äiti joka nauttii täysin siemauksin tästä lyhyestä ajasta kuitenkin ja tämä on sit huomattu ilmeisesti tuolla "naapurissa".

olen tälle sanonu hienovaraisesti tähän mennessä. Ja likoille koitan ehdotella et menisivät sinne välillä, mut ei. Olen myös sanonut tälle lapselle, et pienten päiväuniaikan muutkin meillälepää, ei siis tarvi tulla.

Kuinka joku kehtaa hoidattaa lapsensa vieraalla? Jos hänellä on rankkaa, niin eikö järki sano et mullakin vois olla?

Se on kyllä ihmisestä kii toisaalta, koska omieni kanssa, minä pääsen varmaan helpommalla.

NO LAITA SE IPANA PIHALLE!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

Minä en leikitään lasta, sanon tälle et menee omaan kotiin leikkiin, mulla on ruoka,- pyykit yms kesken. Silloin tämä lapsi haluaa auttaa mua mun kotiaskareissa. Huoh, kai mun täytyy sit tehdä selväks asiat tälle äidille. Luulis vaan et omat hoksottimet pelais sen verta. Ja kyllä, olen pehmeä, läsnäoleva äiti joka nauttii täysin siemauksin tästä lyhyestä ajasta kuitenkin ja tämä on sit huomattu ilmeisesti tuolla "naapurissa".

Ei se auta, jos sanot äidille. Lapsen äiti tod.näk. kieltää lastaan tulemasta teille? Sanot vaan nätisti sille lapselle, että sä kyllä pärjäät niiden kotihommien kanssa ja vieras lapsi voi mennä leikkimään ihan rauhassa toisten kanssa. Hienoa, jos lapsi todella sydämestään haluaa auttaa <3

Yhteistyössä