"Molemmat vanhemmat ovat akateemisia"
Hassua, että nostit akateemisuuden näille vanhemmille huonoksi asiaksi, et esim. sitä, että ovat kovasti työn perässä, kouultustaustasta välittämättä.
Minusta nämä akateemiset ovat toimineet aika tehokkaasti: ilmainen lapsenvahti!
Tämä "en voi sanoa suoraan" liittynee kai jotenkin myös koulutustasoon. Ammattikoulun käynyt siskoni, kun on myös tuskissaan vieraiden kanssa: Eivät suostu lähtemään. Lasten kaverit norkuu nurkissa. Ei ehdi itse tehdä mitään, kun naapurin rouva jää juttelemaan tuntikausiksi hakiessaan lastaan. Jne.
Itse en ole ikinä alistunut moiseen. Meidän koti on meidän koti, jossa kaikkien on saatava rauhoittua, myös minun.Olen sanonut suoraan sekä lapsille että aikuisille, että nyt on muuta ja toisella kertaa sitten. Kaikki ovat ymmärtäneet.
En kyllä muista, että olisin käynyt jotain "Akateemisten suunavaus"-kurssia, mutta tästä sen täytyy johtua.
HUOM!
En kirjoittanut tätä siksi, että minua kiinnostaisi ihmisten koulutusasteet, mutta jos joku lähtee "solvaamaan" ihmistä jonkun ominaisuuden (koulutus, väri, nenä pituus) perusteella, niin kyllä pistää vihaksi. Kun kaikissa "ryhmissä" on kaikenlaisia ihmisiä, niin miksi hemmetissä pitää kuvata negatiivisia ominaisuuksia omaavat ihmiset jonkun tietyn ryhmän jäseninä?