voisitko sinä 1 lapsen äiti, jonka elämä on niin helvetin rankkaa, hoitaa välillä oman kakaras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on tosi tiukat säännöt naapurin lapsille jotka lykätään aamusta meidän rivarin pihaan ja haetaan joskus illalla pois. Sisälle ei mennä/tulla ilman lupaa, en ruoki/vaateta, ulos laitan mehua tai vettä omille ja siitä saa muutkin. Kun sanon ettei nyt sovi tulla esim. trampalle niin silloin ei tulla. Aluksi oli hankalaa mutta nyt kaikki tietävät säännöt eikä ongelmia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Ensinnäkin mielestäni lapsi tulee liian aikaisin leikkimään, meillä raja on arkena aikaisintaan klo 10 ja viikonloppuisin 11 aikaan. Jos joku pimpottelee aikaisemmin, pyydän omia lapsiani ovella kertomaan kavereilleen, että tulee myöhemmin uudelleen ja jos ei usko käyn itse sanomassa mihin aikaan voi tulla.
Toisekseen sun pitää lähettää(käskeä) vieras lapsi omaan kotiinsa silloin kun teillä on ruoka-ajat. Sun tehtävä ei ole ruokkia toisten lapsia. Itsekin teen näin ja jos lapsi on jo syönyt kotonaan, saa vierestä katsella. Ulkoillessa kesällä pihalla on vain vesitarjoilu.
Kolmanneksi sun pitää nätisti kehoittaa lasta leikkimään lasten kanssa ja sanoa, että sun on tehtävä muutakin kuin olla seuraneitinä...
Neljänneksi sinä sanot viimeisen sanan, milloin teille voi tulla. Niin teen minäkin ja kerron sen myös omille lapsilleni ja sanon itsenikin tarvitsevan omaa rauhaa ilman vieraita. Ja mikä estää isompia lapsia leikkimästä ulkona?

Lapsi on aina innoissaan auttamassa. Ja tämä lapsi on oikeasti ihana. Mut en ymmärrä miksi tämän vanhemmat eivät selkeästi halua viettää tämän lapsen kanssa aikaa. Laitan lapsen tästä löhtien kotionsa, yms ku meille ei sovi.

Minä en leikitään lasta, sanon tälle et menee omaan kotiin leikkiin, mulla on ruoka,- pyykit yms kesken. Silloin tämä lapsi haluaa auttaa mua mun kotiaskareissa. Huoh, kai mun täytyy sit tehdä selväks asiat tälle äidille. Luulis vaan et omat hoksottimet pelais sen verta. Ja kyllä, olen pehmeä, läsnäoleva äiti joka nauttii täysin siemauksin tästä lyhyestä ajasta kuitenkin ja tämä on sit huomattu ilmeisesti tuolla "naapurissa".

Ei se auta, jos sanot äidille. Lapsen äiti tod.näk. kieltää lastaan tulemasta teille? Sanot vaan nätisti sille lapselle, että sä kyllä pärjäät niiden kotihommien kanssa ja vieras lapsi voi mennä leikkimään ihan rauhassa toisten kanssa. Hienoa, jos lapsi todella sydämestään haluaa auttaa <3

"Molemmat vanhemmat ovat akateemisia"

Hassua, että nostit akateemisuuden näille vanhemmille huonoksi asiaksi, et esim. sitä, että ovat kovasti työn perässä, kouultustaustasta välittämättä.
Minusta nämä akateemiset ovat toimineet aika tehokkaasti: ilmainen lapsenvahti!

Tämä "en voi sanoa suoraan" liittynee kai jotenkin myös koulutustasoon. Ammattikoulun käynyt siskoni, kun on myös tuskissaan vieraiden kanssa: Eivät suostu lähtemään. Lasten kaverit norkuu nurkissa. Ei ehdi itse tehdä mitään, kun naapurin rouva jää juttelemaan tuntikausiksi hakiessaan lastaan. Jne.

Itse en ole ikinä alistunut moiseen. Meidän koti on meidän koti, jossa kaikkien on saatava rauhoittua, myös minun.Olen sanonut suoraan sekä lapsille että aikuisille, että nyt on muuta ja toisella kertaa sitten. Kaikki ovat ymmärtäneet.

En kyllä muista, että olisin käynyt jotain "Akateemisten suunavaus"-kurssia, mutta tästä sen täytyy johtua.

HUOM!
En kirjoittanut tätä siksi, että minua kiinnostaisi ihmisten koulutusasteet, mutta jos joku lähtee "solvaamaan" ihmistä jonkun ominaisuuden (koulutus, väri, nenä pituus) perusteella, niin kyllä pistää vihaksi. Kun kaikissa "ryhmissä" on kaikenlaisia ihmisiä, niin miksi hemmetissä pitää kuvata negatiivisia ominaisuuksia omaavat ihmiset jonkun tietyn ryhmän jäseninä?

Alkuperäinen kirjoittaja Akateemiset:
"Molemmat vanhemmat ovat akateemisia"

Hassua, että nostit akateemisuuden näille vanhemmille huonoksi asiaksi, et esim. sitä, että ovat kovasti työn perässä, kouultustaustasta välittämättä.
Minusta nämä akateemiset ovat toimineet aika tehokkaasti: ilmainen lapsenvahti!

Tämä "en voi sanoa suoraan" liittynee kai jotenkin myös koulutustasoon. Ammattikoulun käynyt siskoni, kun on myös tuskissaan vieraiden kanssa: Eivät suostu lähtemään. Lasten kaverit norkuu nurkissa. Ei ehdi itse tehdä mitään, kun naapurin rouva jää juttelemaan tuntikausiksi hakiessaan lastaan. Jne.

Itse en ole ikinä alistunut moiseen. Meidän koti on meidän koti, jossa kaikkien on saatava rauhoittua, myös minun.Olen sanonut suoraan sekä lapsille että aikuisille, että nyt on muuta ja toisella kertaa sitten. Kaikki ovat ymmärtäneet.

En kyllä muista, että olisin käynyt jotain "Akateemisten suunavaus"-kurssia, mutta tästä sen täytyy johtua.

HUOM!
En kirjoittanut tätä siksi, että minua kiinnostaisi ihmisten koulutusasteet, mutta jos joku lähtee "solvaamaan" ihmistä jonkun ominaisuuden (koulutus, väri, nenä pituus) perusteella, niin kyllä pistää vihaksi. Kun kaikissa "ryhmissä" on kaikenlaisia ihmisiä, niin miksi hemmetissä pitää kuvata negatiivisia ominaisuuksia omaavat ihmiset jonkun tietyn ryhmän jäseninä?

Olen siis itsekin koulutettu, omaan hyvän työpaikan, mutta lasten tultua huomasin selkeästi omaavani pehmeämmät arvot, sekä en pitänyt ollenkaan työn perässä juoksemista niin tärkeänä. Palaan työhöni kun nuorin täyttää 3. Siihen saakka jaksan varmasti hoitaa omat lapseni.

Lähinnä sillä akateemisuudella halusin nostaa esille sitä että eikö sitä työtä ja omaa napaa voisi hetkeksi pistää sivuun ja antaa siitä omasta ajasta omalle lapselle? Selkeästi kun tämä äiti on minulle sanonut että on rankkaa olla sen yhden ainokaisen kanssa, kun ei mitään saa tehtyä.
Isompio asia on tässä varmasti se ikä, ovat siis myöhäsellä iällä saaneet sen lapsen, eiköhän siinä oo kerinny mennä yli 40 vuotta.

Se on yks hujaus kun nämä ovat murrosiässä.. ja aikuisia ja aloittavat ihan omaa aikuisten elämää.

Yhteistyössä