Voisitteko te asua tällä tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jippiaijee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jippiaijee

Vieras
Kaveriperheellä on kaksi lasta, 6-vuotias ja vauva. Asuvat pienessä kaksiossa, siis todella pienessä. Keittokomero, miniolkkari ja vielä pienempi makuuhuone. Kylppärikin on tosi pieni. Nukkuvat kaikki makkarissa, siellä ei oikein mahdu liikkumaankaan, kun on parisänky ( ei edes sellainen 160cm leveä, kun se ei mahdu), isomman lapsen sänky ja pinnis.

Heillä asuminen ei ole edes kiinni rahatilanteesta, on omistusasunto, kummallakin on ihan ok palkkaiset työt ja rahaa kyllä riittää. Eivät ole edes mitään kovin minimalisteja sisustuksen suhteen, keräilevät kummatkin ja tavaraa on katosta lattiaan. Minulle tulee aina ahtaanpaikankammo heillä kyläillessäni, tuntuu, että en saa happea. Ei ole edes parveketta, jonne paeta.

Minua ahdistaa meidän kodissakin ja tuntuu, että pitäisi olla ainakin yksi huone lisää. Säilytystilaa ainakin kaipaisin lisää. Asutaan kolmiossa ( noin 80 m2) ja meillä on kaksi alle kuusi vuotiasta lasta.

Kaveriperheellä on kaksi lasta, 6-vuotias ja vauva. Asuvat pienessä kaksiossa, siis todella pienessä. Keittokomero, miniolkkari ja vielä pienempi makuuhuone. Kylppärikin on tosi pieni. Nukkuvat kaikki makkarissa, siellä ei oikein mahdu liikkumaankaan, kun on parisänky ( ei edes sellainen 160cm leveä, kun se ei mahdu), isomman lapsen sänky ja pinnis.

Heillä asuminen ei ole edes kiinni rahatilanteesta, on omistusasunto, kummallakin on ihan ok palkkaiset työt ja rahaa kyllä riittää. Eivät ole edes mitään kovin minimalisteja sisustuksen suhteen, keräilevät kummatkin ja tavaraa on katosta lattiaan. Minulle tulee aina ahtaanpaikankammo heillä kyläillessäni, tuntuu, että en saa happea. Ei ole edes parveketta, jonne paeta.

Minua ahdistaa meidän kodissakin ja tuntuu, että pitäisi olla ainakin yksi huone lisää. Säilytystilaa ainakin kaipaisin lisää. Asutaan kolmiossa ( noin 80 m2) ja meillä on kaksi alle kuusi vuotiasta lasta.

voisin

En voisi... Mutta olen asunut lapsena noin. N. 50 neliön kaksiossa 2 aikuista ja 2 lasta (minä kuopus olin n.8,5v kun muutettiin isompaan), molemmat vanhemmista oli/on hamstraajia ja keräilijöitä. Eli siis ahdasta oli, mutta ei sitä tajunnutkaan ennenkuin muutettiin isompaan.

Ei se mahdotonta ole asua noin tiiviisti, mutta mä en halua.

Meillä on ensi kesänä tulossa putkiremontti ja lapsia on silloin yksi lisää. Joudutaan muuttamaan pois remontin ajaksi ja just mietittiin mihin mennään asumaan. Mä haluan sen verran tilaa, että esim. rattaat saa vaatehuoneeseen tai vastaavaan piiloon ja myös turvakaukalot ja muut. Lasten kanssa voin kyllä nukkua samassa huoneessa, mutta en voi sietää sitä, että makkari/ olkkari on lasten leluja täynnä.

Voisin asua ahtaasti, mutta en suostuisi asumaan tavararöykkiön keskellä. Meillä ongelmaksi muodostuisi ahtaassa asunnossa varmaan miehen tavarat, kun hänessä on hieman hamsterin vikaa ja ne tavarat pitää vielä jättää esille, onneksi asunnossa on sen verran tilaa että ollaan saatu järjestettyä miehelle pieni työhuone jossa saa levitellä rojujaan. Muuten meillä on asunnossa aika surkeat tilat (remonttia odotellessa...) ja esim. keittiössä säilytystilaa on varmaan vähemmän tai saman verran kuin entisen opiskelija-asuntoni keittokomerossa... Mulle riittäisi pienikin asunto, jos pohjapiirustus on järkevä.

[QUOTE="vieras";27296973]Voisin asua ahtaasti, mutta en suostuisi asumaan tavararöykkiön keskellä. Meillä ongelmaksi muodostuisi ahtaassa asunnossa varmaan miehen tavarat, kun hänessä on hieman hamsterin vikaa ja ne tavarat pitää vielä jättää esille, onneksi asunnossa on sen verran tilaa että ollaan saatu järjestettyä miehelle pieni työhuone jossa saa levitellä rojujaan. Muuten meillä on asunnossa aika surkeat tilat (remonttia odotellessa...) ja esim. keittiössä säilytystilaa on varmaan vähemmän tai saman verran kuin entisen opiskelija-asuntoni keittokomerossa... Mulle riittäisi pienikin asunto, jos pohjapiirustus on järkevä.[/QUOTE]

Heillä mua ahdistaa juuri se tavarapaljous. Sitä on kaikkialla. Joka tuolin, pöydän ja huonekalun alla ja päällä. Seinät täynnä hyllyjä, lattialla pinottuja laatikoita. On vanha talo ja säilytystilaa on huonosti. Ei minua ahdistaisi asua 40 neliön kämpässä, jos olisi siihen lisäksi vaikka 20m2 varastotila vieressä...

En, jos on noin ahdasta, keräilevät jotain roinaa ja tavaraakin on katosta lattiaan. En tosiaankaan.
Enkä muutenkaan voisi asua noin vapaaehtoisesti jos ei olisi rahanpuutteesta kyse, ainakaan missään kaupunkiasunnossa.
Maalla voisinkin. Maalla on muutenkin parempi olla ja enemmän tilaa olla ja hengittää.

Yhteistyössä