Voisko joku äkkiä auttaa, vaniljakastike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Minä tiedän. Käyt lähikaupassa ostamassa sellaisen valmisjauhepussin, jonka vatkaat maitoon. :D

Just tulin lenkiltä kaupan kautta ja unohdin sen kastikkeen, sitä paitsi meillä ei enää käytetä niitä valmisjuttuja. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Minä tiedän. Käyt lähikaupassa ostamassa sellaisen valmisjauhepussin, jonka vatkaat maitoon. :D

Just tulin lenkiltä kaupan kautta ja unohdin sen kastikkeen, sitä paitsi meillä ei enää käytetä niitä valmisjuttuja. :saint:

Mistä ihmeestä se muuten johtuu, että jos menee esimerkiksi kauppaan siksi, että kahvi on loppu ja sitä pitää ostaa, niin kotio tullessa on ostanu kaikkea muuta, mutta ei just sitä tärkeintä, elikkä kyseisessä tapauksessa kahvia. :D Nimim. näin meillä aina käy.. :)

Ja jos totta puhutaan, niin aika paljon mäkin yritän mielummin valmistaa itse kuin hankkia valmisruokia tai vastaavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Niin, tai jos on K-ryhmän kauppa, niin voi löytyä vaniljakreemijauhetta, josta saa sen "oikean" täytteen.

Oho, tuotapa en oo tiennytkään. Nyt kun tuli puhetta ylipäätään vaniljakastikeesta, niin mua alkoi himottaan itsetehty omenapiirakka ja siihen päälle vaniljakastiketta.

4 dl maitoa
1 kananmuna
1 rkl perunajauhoja
2 rkl sokeria
2 tl vanilliinisokeria

sekoita kattilassa kylminäkeskenään maito, muna ja perunajauhot. Kuumenna seosta koko ajan sekoittaen, kunnes se pulpahtaa. Ota kattila pois levyltä, jäähdytä ja mausta sokerilla ja vanilliinisokerilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
4 dl maitoa
1 kananmuna
1 rkl perunajauhoja
2 rkl sokeria
2 tl vanilliinisokeria

sekoita kattilassa kylminäkeskenään maito, muna ja perunajauhot. Kuumenna seosta koko ajan sekoittaen, kunnes se pulpahtaa. Ota kattila pois levyltä, jäähdytä ja mausta sokerilla ja vanilliinisokerilla.

No tämän löysinkin ja tuli hyviä viinereitä, tosin vähän aneemisen näköisiä. :xmas: Pitää ensi kerralla laittaa hilloa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Mitä kertoo Modesta, jos ei osaa googlettaa vaniljakastikkeen ohjetta?

Kerrohan Marilii mitä se kertoo. =)

Laitoin tuohon tasan tarkkaan ne ainekset, mitä muistin ohjeesta ja yhdessäkään googlen antamassa vaniljakastikkeen ohjeessa ei ollut pelkkää kananmunankeltuaista, vaan koko muna.

Luuletko tosiaan, ettenkö olisi ensin kokeillut etsiä sitä ohjetta? en minä nyt sentään niin tyhmä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Mitä kertoo Modesta, jos ei osaa googlettaa vaniljakastikkeen ohjetta?

Kerrohan Marilii mitä se kertoo. =)

Laitoin tuohon tasan tarkkaan ne ainekset, mitä muistin ohjeesta ja yhdessäkään googlen antamassa vaniljakastikkeen ohjeessa ei ollut pelkkää kananmunankeltuaista, vaan koko muna.

Luuletko tosiaan, ettenkö olisi ensin kokeillut etsiä sitä ohjetta? en minä nyt sentään niin tyhmä ole.

Saisit vain nopeammin ohjeen googlettamalla.

Yhteistyössä