Voisko joku auttaa miten vauvan sais syömään tuttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä..

Vieras
Miellä vauva 7vkoa ja ei ota tuttia ollenkaan,helpotus olisi kauppareissuilla tai automatkoilla jos ottaisi. Esikoinen otti kyllä tutin helposti jo laitoksella. Tämä tissivauva ei kyllä ala millekään :(
Olisiko vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä..;23024421:
Miellä vauva 7vkoa ja ei ota tuttia ollenkaan,helpotus olisi kauppareissuilla tai automatkoilla jos ottaisi. Esikoinen otti kyllä tutin helposti jo laitoksella. Tämä tissivauva ei kyllä ala millekään :(
Olisiko vinkkejä?

Olen tatuoitu jätkä!

Kaikki ei opi koskaan, kuten meidän kuopus. Kakkosen sain opetettua, kun piti minua tuttina. Työnsin siinä vaiheessa kun puoliunessa piti minua tuttina sen tutin suuhun ja pidin sylissä. Vähitellen rupesi pysymään suussa.

tutin muoto ja materiaali voi vaikuttaa, meillä kuopuksella mam silikoniset ainoastaan kelpaa, niissä on se joku ihme 'silk teat'. loputtomiin ei tietty kannata merkkiä vaihdella ku voi vaa hämmentää vauvaa.. meillä esikkoinen ei ottanut mitään tuttia, jossai vaiheessa yritettiin totuttaa mutta loppu hermo vissiin kesken. mut kai sitä pitäis vaan yrittää antaa usein ja semmoisissa tianteissa kun on vielä hyvällä tuulella jos menee raivoomiseksi ni sit ei varmaan kelpaa

Kaikki ei vaan sitä tuttia suostu syömään :D t. neljän mamma Esikoisen kohdalla mies oli sitä mieltä, et vauvat syö tuttia ja osti erimallisia, erimerkkisiä, erimateriaalista valmistettuja tutteja jotka kaikki oli vauvan suuhun yhtä kehnoja :D seuraavien kohdalle ei enää viitsitty edes yrittää jos ei eka tutti kelvannu. Tissillä mentii... Se aika kun vauva sitä tissiä tarvii on loppupeleissä niin lyhyt aika, että turhaan ap stressaat...

no eikö se olis paljon helpompaa kun ei oppisi syömään sitä tuttia? Muistelen vain ite sitä tuttisouvia...huh, aina ne oli hukassa ja lapsi huutaa tuttia jatkuvasti...Ja se vierottaminenkin siitä... ;)

No, meillä ei tutti kelvannut kummallekaan, kuopukselle oikein yrittämällä yritettiin mutta ihan turhaan, ei kelvannut. Kävin läpi monet tutit, maitoon kastamiset sun muut, ei niin ei.
Toki nyt kun tyttö on jo 1v7kk (apua, miten se onkin jo noin iso!? ) niin on pelkästään ihanaa ettei ole mitään tuttia riesana mutta ois se tosiaan ollut ihan vauva-aikana helpottava tekijä.

Mä en tajuu tätä palstaa,käyn täällä joskus ja nyt tulin ja kysyin neuvoa niin vastaus on että miksi yrität edes syöttää tuttia...huoh.
Tulee vaan paha mieli kun täällä on tällainen tyyli :/

miksi sitä tuttia on pakko väkisin yrittää antaa jos vauva ei sitä huoli?

Kyllä se helpottaa elämää, jos sattuu olemaan täysi tissitakiainen, joka roikkuisi aina kiinni (siis syömättäkin, kuten yksi meidän lapsista) tai sitten vaihtoehtoisesti huutaa koko ajan.

On se mukavampi kun voi laittaa äänenvaimentimen paikalle jossain julkisella paikalla.

Meidän poika hylkäsi tutin siinä 2kk ikäisenä ja kyllä se harmitti silloin, jatkuvaa kiukkua kaikki pukemiset ym, mutta kyllä me selvittiin ja nyt on jo sellainen fiilis, että onneksi päästiin siitä jo silloin eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä..;23024644:
Mä en tajuu tätä palstaa,käyn täällä joskus ja nyt tulin ja kysyin neuvoa niin vastaus on että miksi yrität edes syöttää tuttia...huoh.
Tulee vaan paha mieli kun täällä on tällainen tyyli :/

Näinhän se täällä tuppaa olemaan. Jos kysyy asiaa vaikkapa supoista, tullee heti kymmenkunta viestiä "miksi käytät lapselle suppoja, nestemäinen on parempaa". Tai jos kyssyy korvikkeista, tullee vastaukseksi "imettäisit niin ei tarvis miettiä". Jeps. :D

no kiitos nyt kumminkin,pitää yrittää vaikka eri tutteja vielä...meinaa vaan isosisko hermostua kun ei jää aikaa kun pikkuveljen imettämiseen/tissillä oleiluun...

Mä olen sitä mieltä, että vauva kelpuuttaa tutin, jos kelpuuttaa. Meilläkin kokeiltiin varmaan kaikki eri merkit ja materiaalit. Vain luonnokumiset kelpasivat silloin tällöin, mutta vain vaunuissa tai turvakaukalossa, ja useimmiten niissäkin tutti syljettiin hetken imemisen jälkeen pois. Lopetin sitten tutin tuputtamisen, kun vauva ei tosiaankaan näyttänyt olevan siitä kiinnostunut. Toki olihan se välillä rankkaa, kun vauva itki vaunuissa tai autossa, eikä pystynyt heti ottamaan syliin. Mutta nopeasti se vaihe meni ohi, ja nyt yli 1-vuotiaan kanssa on ihanan helppoa, kun ei tarvitse miettiä tutista vieroittamista.

Meillä tuo nuorin ei oikein ikinä syöny tuttia, 10kk iässä lopetti itse sen syömisen ja nyt käyttää minu tuttina.
Kyllä, olisi kivaa jos yöllä voisi lykätä vain tutin suuhun eikä nostaa syliin, antaa tissiä ja kohta laittaa takaisin sänkyyn.
Keskimmäinen suostui imemään tasan yhtä mallia, nukin luonnonkuminen anatomisesti muotoiltu ja siinäkin meni 7vk että suostui sitä imeksimään kun ei nälkä ollut..

Meillä esikoinen paljosta yrityksestä huolimatta siirtyi peukalon imemiseen, niin kakkosella pidin huolen että tutti tulee tärkeäksi ajoissa. Esikoinen syö vieläkin peukaloa 2v ja kakkonen tuttia 1v. Ja tutti on kyllä parempi vaihtoehto.

Yhteistyössä