Itse kokeilin tikkuja toisen lapsen kohdalla, kun esikoisesta en oikein helpolla tullut raskaaksi ja toista toivoessa tuli keskenmeno. Ovulaatiohan (eli munasolun irtoaminen) on noin kuukautiskierron puolivälissä ja raskaaksi voi tulla vaan lyhyenä aikana ovulaation paikkeilla (tai no se aika vissiin vaihtelee henkilöistä ja siittöistäkin riippuen muutamista päivistä vajaaseen päivään), mutta monilla siinä on jotain häiriötä. Esim. munasolu ei välttämättä irtoa joka kierrossa, vaikka kuukautiset tulee normaalisti. Itselläni olikin niin, ettei ovulaatio ollutkaan kierron puolivälissä vaan vasta paljon myöhemmin. Jos kaikki toimii kropassa sekä miehellä että naisella hyvin, ei yleensä tarvi laskeskella tai muuten kikkailla vaan raskaus alkaa sen suurempia laskelmoimatta, mutta kovin yleistä on ettei toimikaan niin. Jos on hankaluuksia tulla raskaaksi, ovulaatiotesti on helppo kotikonsti vähän tsekata miten kroppa toimii.