Voisko joku miettiä asiaa mun kanssa? ( prolaktiini arvo 262 ja taulukko )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton kysyjä

Vieras
Prolaktiini

S-PRL
Naiset
Fertiili-ikä < 26 ug/l
Postmenopaussi < 14 ug/l
Raskauden 1. kolmannes 6-55 ug/l
Raskauden 2. kolmannes 17-360 ug/l
Raskauden 3. kolmannes 30-480 ug/l
Synnytyksen jälkeen 1. vko 65-185 ug/l
Miehet< 16 ug/l
Tytöt
6-9 vuotta < 16 ug/l
11-15 vuotta < 16 ug/l
Pojat
8-14 vuotta < 16 ug/l

Prolaktiini on aivolisäkkeestä erittyvä hormoni. Määritystä käytetään tutkittaessa kuukautishäiriöitä, lapsettomuutta ja impotenssia. Lisäksi aivolisäkekasvainten tutkimisen yhteydessä arvo myös tutkitaan

Siis mulla tuo prolaktiini arvo on 262 ja EN ole raskaana ja vaikka olisinkin niin en missään nimessä 3.kolmanneksella.

Entäs tietääkö joku uutta labrakoetta joka on E2 niminen? Siinä arvo 0,31 kp22/34... :O Help me!

p.s. eivät osanneet labrassa auttaa mua, eivätkä siis vastanneet!!

Estradioli

S-E2
Viitearvot

Naiset follikulaarivaihe 0.08-0.30 nmol/l
ovulaatiovaihe 0.25-1.60 nmol/l
luteaalivaihe 0.15-1.10 nmol/l
postmenopaussi alle 0.20 nmol/l
Miehet 0.03-0.20 nmol/l

Estradiolimääritystä käytetään erilaisten hormonaalisten tilojen kuten menopaussin sekä kuukautiskierron häiriöiden seurantaan ja tutkimiseen. Kyseessä on pääasiallisesti naishormoni mutta sitä voidaan todeta myös miesten verenkierrossa, tosin yleensä huomattavasti matalampia pitoisuuksia kuin naisilla

Ja mulla tuo arvo siis 0,31. Kuulun siis joko ovulaatio tai luteaalivaiheeseen. Oviksen olin bongaavani 3päivää aiemmin kuin verikoe...

Tuo prolaktiiniarvo on ihan normaali sinulla. Mulla on ollut se koholla, vaikka en ole ollut raskaana ja silloin arvo on ollut n. 1500. Tuollainen arvo on jättänyt kuukautiset pois ja estänyt raskaaksitulon.

http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2507.htm arvo on normaali, tutkimusmenetelmästä riippuu viitearvot ja eiköhän toi sun arvo viittaa noihin uudempiin tutkimustekniikoihin

Yhteistyössä