Voisko joku tehä tän testin ja kertoo pisteet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irukanji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei kai tuon testin tulos voi noin raskaasti sattua? Eikö diagnoosin saaminen lähinnä ole helpottava juttu? Itselleni ainakin oli kun mystiset kivut saivat nimen - ja sitä kautta hoidon.

6/22. Mä olen itse aina ajatellut, että mulla on kapea-alainen lukemisen häiriö - kirjaimet ja numerot menevät helposti väärään järjestykseen ja lukeminen on aika hidasta muutenkin. Kirjoittamisessa ei näy, ellei ole tajuton kiire tai väsy.

11. Lukihäiriötä minulla ei mielestäni ole, mutta jostain syystä minun on hankala muistaa asioita, jotka eivät minua kiinnosta. Esimerkiksi kun luen kiinnostavan aiheen tenttiin niin kaikki jää mieleen heti. Ei kiinnostavaa aihetta pitää tankata ja tankata, eikä meinaa muistaa. Samoin on ihmisten nimien laita.

Kääks 17 pistettä, mut en mä tiiä onks mul lukihäiriö, mun tulos voi johtuu siitä että mä olen adhd, moni noista jutuista on siitä, kun mä sählään enkä osaa keskittyy.

12. Hämmentävää. Mä olen tietyllä tavalla kielellisesti jopa lahjakas, mutta toisaalta mulla on selviä vaikeuksia tietyissä jutuissa. Lukihäiriötä ei kyllä todellakaan ole.

[QUOTE="hepsu";27495882]Kääks 17 pistettä, mut en mä tiiä onks mul lukihäiriö, mun tulos voi johtuu siitä että mä olen adhd, moni noista jutuista on siitä, kun mä sählään enkä osaa keskittyy.[/QUOTE]

Mulla kans epäillään että olis ADD. Vaikuttaa kyllä ihan samalta noi lukihäiriön oireet.

[QUOTE="hepsu";27495908]Otan osaa, ad(h)d on aika hankala juttu. Vielä hankalampi kuin pelkkä lukihäiriö. Mua niin ärsyttää välillä olla tälläinen sählä...[/QUOTE]

Joo...oon vähä toivonu, että olis mielummin lukihäiriö. Toisaalta ad(h)d on kai siitä parempi, että on ainakin olemassa lääkkeet.
Alotin kk sitten concertan ja tuntuu siltä että olis sähläys ainakin vähä rauhottunu.

Toi sählääminen ja hösääminen on kyllä tosi raivostuttavaa! Osanottoni sullekkin!

12. Hämmentävää. Mä olen tietyllä tavalla kielellisesti jopa lahjakas, mutta toisaalta mulla on selviä vaikeuksia tietyissä jutuissa. Lukihäiriötä ei kyllä todellakaan ole.

eihän lukihäiriö välttämättä sulje pois kielellistä lahjakkuutta. Voit olla kielellisesti lahjakas ilman, että osaat tuottaa sitä lahjakkuuttasi paperille. Tai voit jopa osata tuottaa mietteesi paperille, mutta tuotoksessa saattaa olla tavallista enemmän krjoitsvirheitä ja äidinkielellisiä virheitä, vaikka sisältö olisikin hyvää.

Yhteistyössä