Voisko joku vääntää mullle rautalangasta vanhempainetuudet, äitiyspäivärahat yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli äitiyslomalle kun jäädään niin saadaan ensin äitiyspäivärahaa. Eikö sitä saada 4 kuukauden ajalta ja osa ajasta korotettuna, vai?

Miten paljon se summa sitten putoaa kun korotus siitä poistuu?

Tämän jälkeen saadaan vanhempainrahaa noin 6kk ja siinäkin osa korotettuna, vai?

Miten paljon tässä sitten se summa putoaa kun korotus siitä poistuu?

Mikä on minimisumma kuussa ja millä veroprosentilla noita lyhennetään? oMalla, vai sillä kelan käyttämällä 20%?

Kun en ihan perillä noista jutuista ole, vaikka olen niitä jo tovin tutkinut.

Muistaakseni noin 30% oli ainakin mulla pudotus korotetulta äitiysrahalta normaalille. Sitten korotettu vanhempainrahakaan ei ollut ihan niin suuri kuin tuo korotettu äitiysraha. Kolmenlaista päivärahaa siis maksettiin.

äitiyspäivärahan määrähän tulee lasketuksi valmistuneesta verotuksesta tai toimittamistasi puolen vuoden tuloista. Prosenttuaalista määrää en tarkkaan muista, mutta olisiko jossain 60 % paikkeilla. Työehtosopimuksen mukaan työnantaja maksaa sinulle täyttä palkkaa äitiysloman alussa. (työehtosopparista kiinni, mutta esim. minulle maksoi 72 arkipäivää ). Minä sain alussa siis tuon palkan ja sitten kelan puolelta tuota tuota tulon mukaan laskettua korvausta. Muutoin tuo ei vaihdellut.

Yhteistyössä