Voiskos joku yst. selvittää mulle tästä kausi+h1n1-piikistä ja raskaudesta, kiitos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa?

Vieras
Eli en ottanut sitä työkavereiden kanssa yhtä aikaa kun oli rv6, kun neuvolatäti ei tiennyt uskaltaako sitä ottaa silloin vai ei. No, nyt rv10 oli eka neuvolakäynti, ja tietysti unohdin kysyä siitä rokotteesta.

Eli milloin raskaana olevien "kuuluisi" ottaa se rokote? Laitetaanko sitä edes eka kolmanneksella vai vasta myöhemmin? Ja eikö se olis neuvolan heiniä pistää se? Käyn kyllä kyselemässä tätä asiaa lääkäriltä maanantaina, mutta haluaisin miettiä rauhassa asiaa nyt viikonlopun aikana, jos vain olis jotain tietoa asiasta. Kiitos!

Meillä pistetään neuvolassa raskaana oleville ja ihan missä raskauden vaiheessa tahansa. tässä lisätietoa
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/rokottaminen/influenssarokotukset/raskaana_olevien_influenssarokotukset/

Siis mun tarkoitus ei ole nyt provota eikä tehdä mitään tappeluketjua. Asiallisia vastauksia kiitos, teen itse päätökseni sen piikin suhteen :) kun vaan joku osais sanoo jotain..

Kiitos miumiu! Miten en hoksannut katsoa tuolta aiemmin.. Mutta tuollakaan ei lue alkuraskaudesta sitten mitään, muuta kuin että on hyödyllistä ottaa ja on turvallinen vauvalle etenkin keski- ja loppuraskaudessa. En tiedä yhtään tuosta neuvolasta, eikö ne rokota siellä vielä (vaikka kai pitäisi?) vai unohtuiko siltä tädiltä tyystin esittää tuo asia.

[QUOTE="siis";22641068]Kyllähän se olis aika sit nyt ottaa jos otat! Nythän se influenssa on liikkeellä jo.[/QUOTE]

Nii'in, sitähän minäkin. Hitto kun harmittaa ku en muistanu ottaa asiaa puheeksi, olisin kysyny muutakin siltä neuvolatädiltä. On mulla kyllä se viime vuoden rokote, jospa se jotain suojaa edes toisi ainakin tähän alkuun. En vaan uskaltanut ottaa sitä niin varhain, kun meidän rokotukset oli silloin enkä ollut yhtään ehtinyt miettiä asiaa. Neuvolatäti sanoi että raskaana olevien rokotukset hoitaa neuvola, ja että siitä rokotusajankohdasta ei silloin ainakaan ollut mitään suositusta niin.. Voi rähmäke, mitenhän tässä nyt pitäis sit tehrä..

Yhteistyössä