Voittaiskohan tässä nyt reippaus, työkokemus vai mukavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kika"

Vieras
Elikkäs mulla on muutama kesätyöpaikka, joista täytyisi valita. Toinen niistä on rappusiivojan paikka, 8,50e/h palkka, hommia koko kesäksi.

Toinen on äitini lomittamista heidän maatilallaan, töitä reiluksi kuukaudeksi. Homma on mulle tuttua, ja siitä maksetaan reilu 10e/h.
Lomitushomman lisäksi mulle olisi vanhempieni puolesta myös muuta työtä, kirjoitushommaa, josta maksettaisiin hyvin.

Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti otan tuon lomituksen ja kirjoittamisen. Paljon mielekkäämpä työtä, lapsen hoitopäivät ei pitene ja itsekin saa lomailla. Olen kuitenkin saanut ystävältäni kuulla, että pitäsi ennemmin mennä 'oikeisiin' töihin koko kesäksi, ihan vaan sen työkokemuksen vuoksi.
Nyt mietityttää, että onkohan hän sitten oikeassa?:/

[QUOTE="Kika";23763735]On! Minusta se tosiaankin on oikeaa työtä:)
Kaverini mielestä ilmeisesti se on ongelma, että lomitan äitiäni. Vaikka ihan oikeaa ja 'virallista' työtä sekin on, kaupunkihan minun työnantajanikin tällöin on.[/QUOTE]

No niin sitähän minäkin että oikeaa työtä se on.
Mitäs väliä sillä on ketä lomittaa, se nyt vain sattuu tällä kertaa olemaan äitisi.

Tietysti tuo lomitus ja kirjoitushomma. Ei rappusiivouksella nyt kovin kummoista meriittiä saa. Näkyyhän se lomituskin ansioluettelossa sitten ja kirjoitushomma myös jollain tavalla.

[QUOTE="...";23763878]Höpölöppöö. Tottakai tuota lomitushommaa. Kateelliset aina vänkyy, jos sukulaisten kautta saa oikeita töitä :)[/QUOTE]

Ja varmaan sekin tässä on erona, että hän on itse aina painanut kesät ja muutkin liikenevät ajat töitä, eikä vahingossakaan ole lomaillut. Ehkä meidän suhtautuminen työntekoon on jotenkin erilaista:)

[QUOTE="...";23763878]Höpölöppöö. Tottakai tuota lomitushommaa. Kateelliset aina vänkyy, jos sukulaisten kautta saa oikeita töitä :)[/QUOTE]

Tämä kiteytti tilanteen täydellisesti.

Ja jos nyt mietitään ihan tätä sen työkokemuksen kannalta... Onko parempi, että coisin ch:hen lisätä parin-kolme kuukauden pituisen työpätkän siivousta, vai nuo satunnaiset lomitukset (teen niitä tän kesäkuukauden lisäksi satunnaisesti ympäri vuoden) ja kirjoituspesti?

Tai no varmaan tietysti riippuu siitäkin, että mihin sitä haluaa seuraavaksi hakea töihin:)

Vielä nostelen. Onko siis niin, että mitenkään yleisesti ei nyt ajatella, että hölmö ja laiska kun en ota tuota siivoustyötä?:D Itse oon pohtinut tätä paljon, jäi ystävän sanomiset nin kovin kalvamaan mieltä.

Lomittajaksi tietysti :)

En usko, että rappusiivoojan työstä saatu työkokemus olisi elintärkeä juttu millään alalla. Ja jos itse työkään ei kiinnosta niin paljon kuin lomittajan hommat niin mitä sinä vielä mietit? :)

Vaihtoehdot siis ovat:

paremmin palkattu työ, ei pitkiä tarhapäiviä lapselle, mahdollisuus myös lomailuun

huonompi palkka, lapsen pitkät tarhapäivät, ei mahdollisuutta lomailuun, saa "työkokemusta" siivoojana

Niin missä se hankaluus oikein oli? :)

Minä ajattelin tuossa myös äitiä. Hänelle oli luultavasti iso etu, jos saa tutun ja luotettavan lomittajan. Jos äiti on avun tarpeessa, niin olisi ilkeää mennä vieraalle töihin. Toki menisin vieraalle töihin, jos tarvitsisin työtä kokemuksen vuoksi tai rahallinen palkka olisi merkittävästi isompi. Mutta eikähän tuo lomittajan työ oli monipuolisempaa ja vaativampaa kuin rappusiivoojan työ.

[QUOTE="vieras";23764079]Vaihtoehdot siis ovat:

paremmin palkattu työ, ei pitkiä tarhapäiviä lapselle, mahdollisuus myös lomailuun

huonompi palkka, lapsen pitkät tarhapäivät, ei mahdollisuutta lomailuun, saa "työkokemusta" siivoojana

Niin missä se hankaluus oikein oli? :)[/QUOTE]

Nii...:)
Hankaluus oli siinä, että sain kuulla, että koska lomitan äitiäni, se ei ole oikeaa työtä. Kirjoitushommakin on vanhempien firmalle. En myöskään saa 'pitkää' yhtäjaksoista työtä, vain kuukausi lomitusta ja kirjoittaminen taas on urakkapalkalla.

Mut eihän siinä oikeasti ongelmaa ole, itse olen todella iloinen mahdollisuudesta viettää kesäni näin ja saada tehdä mukavia hommia! Otin vaan liikaa toisten sanomisista itseeni.

[QUOTE="vieras";23764086]Minä ajattelin tuossa myös äitiä. Hänelle oli luultavasti iso etu, jos saa tutun ja luotettavan lomittajan. Jos äiti on avun tarpeessa, niin olisi ilkeää mennä vieraalle töihin. Toki menisin vieraalle töihin, jos tarvitsisin työtä kokemuksen vuoksi tai rahallinen palkka olisi merkittävästi isompi. Mutta eikähän tuo lomittajan työ oli monipuolisempaa ja vaativampaa kuin rappusiivoojan työ.[/QUOTE]

Totta, äiti tosiaan tarvitsee lomittajaa, ja minulle se on tuttua työtä:) Ja mukavampaa!

Yhteistyössä