Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menee varmaan aiheen vierestä mutta kaverillani oli v 70 ajoi hirven kanssa yhteen eikä käynyt kuinkaan ku oli niin hyvä/iso/ jykevä auto alla
No kyllä se hirvi ihan samalla lailla menee sitä volvon tuulilasista läpi kun muistakin.
Tuo kokemus nyt ei paljon kerro, mulla on kaveri joka törmäs hirveen nissan micralla ja hengissä on
Tosin koko tarina on, että osui vain nippanappa hirven takapäähän ja auto vaan pyörähti ympäri ja osui kaiteeseen.
Itse olen ollut kolaripaikalla jossa oli V70 osunu kunnolla hirven kanssa. Elukka meni tuulilasista sisään ja kuskia irroteltiin aika tovi ennenkun saatiin autosta pois. Kai se henkiin jäi, ei lehdissä ainakaan kuolonureista mainittu. Huonosti on voinut tosin siltikin käydä.
Mutta sillon kun se osuu kunnolla ja kunnon vauhdissa, niin jykeväkään auto ei välttämättä pelasta. Maasturit ja rekat ja muut on sitten eri asia, niissä kun yleensä se tuulilasi on vähän korkeemmalla ja se elukka ei tule kuskille syliin asti niinkun henkilöautossa.
Turvallinen auto V70 silti varmasti on. Melko mukava ajettavakin, vaikka mukavampiakin kokemuksia löytyy.
Miinuspisteitä tulee täältä suunnasta lähinnä vaan rumasta ulkonäöstä (sekä ulkoa, että sisältä ), mutta ne ei taida olla kovin oleellisia juttuja :snotty:
Ja on kyllä vaikee uskoa että ton kokonen auto menee 5 litralla..