VTI ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on nyt parina päivänä ollut ihan lieviä vti-oireita (liiankin tuttu vaiva mulle) ja mulla ois perjantaina lääkärineuvola (olen 12. vkolla raskaana). Mietin, että voikohan näillä lievillä oireilla ja karpalomehulla sinnitellä sinne perjantaille, vai pitäisikö ottaa jo huomenna yhteyttä nla:n jos sais annettua pissanäytteen? Mitäs tekisitte? Yleensä oireet ovat mulla rajut, kirvelyä virtsatessa, kovat mahakivut ja sietämätön olo, nyt ei oireet läheskään tuota luokkaa.

Sinuna koittaisin soittaa ja pyytää laittamaan lähetteen jo huomiselle, vois sitten kirjoittaa kuurin perjantaina niin ei pitkittyisi turhaan.
Tulehdukset on hyvä hoitaa mahdollisimman nopeasti ja hyvin, lisäävät keskenmenon/ennenaikaisen synytyksen riskiä.

Mää soittaisin huomenna jo, mulla ainakin vastaavassa tilanteessa käskettiin viedä aamupissa tai niin että edellisestä vessakäynnistä 4-6 tuntia. Kyllähän ne alustavat tulokset saa heti, mutta viljely seuraavana päivänä. Saisit sit reseptin heti mukaan lääkäriltä, eli soita huomenna, voithan soittaa ja kysyä mitä neuvolatäti on mieltä miten olis paras toimia.

Yhteistyössä