Vuoden tauon jälkeen tilitys elämästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva Heinonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää tuomosta miestä kyllä enää takasin ottas.
Lapsillekki parempi kun ootta erillään, se kuitenkin vaikuttaa lapsiin jos vanhempien välit on kireet, väittäköön kuka mitä väittää..

sä olet miehellesi jo tilaisuuden tai jopa tilaisuuksia antanut. silti piti yhteyttä toiseen naiseen ja sitten vielä pisti sut odottamaan että haluaakohan hän olla sun kanssa vai ei. itse en kyllä tuossa tilanteessa enää jaksaisi odottaa ja yrittää. ihailtavaa tuo sun tahto pelastaa avioliitto mutta älä heitä elämääsi hukkaan sen miehen takia odottamalla!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille. Mitä enemmän tässä ajattelen,niin taidan valitettavasti olla yksi tilastoitava eronnut lisää...:(

kuten tuossa edellä jo kirjoitin niin sä et kyllä varmaan tilastollisesti ole ainakaan niitä jotka ei olis yrittäny liittoaan pelastaa! moni ei jaksaisi noin kauaa yrittää. tsemppiä! ja ajattele niin että mihin se tilanne tästä muuttuu; asutte jo erillään, nyt sinulla vain on lupa tehdä omasta elämästäsi onnellinen!

Rakkaus on tahdon asia. Jos ei ole tahtoa rakastaa kaikesta huolimatta niin kai se ero on oikea ratkaisu.

Mutta erosta yli pääsemiseen menee 1-3 vuotta vaikka muulta tuntuisikin joten ensimmäiseen vuoteen en ottaisi mitään suhdetta.
Jo lastenkin takia, koska lapset kärsivät vanhempien erosta ainakin yhtä paljon kuin vanhemmatkin.

ja jos päädyt eroon niin muista, että jos mies on yhtään isä ainesta niin anna hänen olla lapsille isä äläkä estä heidän tapaamisiaan.
koska lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa.

Tahtoa löytyy hieman toispuoleisesti avioliiton pelastamiseen... Siis itsellä tahtoa olis, muista ihastumisista huolimatta. En tosiaankaan mitään " kunnollista parisuhdetta" tässä ole aloittelemassa ihastuksen suuntaan, ainakaan lapsia en aio siihen millään tavalla sotkea. Oman elämän kappaleiden keräilemistä jatkan ja siihen keskityn, ihan kaikista miehistä huolimatta. Eroprosessia olen tässä käynyt jo pitkän tovin, en kuitenkaan vielä ole valmis uuteen suhteeseen (mutta haaveillahan aina saa...).

ja isä saa toki olla isä lapsilleen, sitä toivon koko sydämestäni!!! Kahteen taloon en lapsiani jaa, säännöllisesti vierailevat isällään 1-2 yötä viikossa ja vapaasti saavat yhdessä touhuta niin paljon kun vaan isä ilmaantuu. Lapset ovat niin pieniä vielä, että tarvitsevat pysyvyyttä ja äitiään (olen tähänkin asti vastannut lasten arjestä melkein kokonaan).

EROA!
Koskaan et saa sitä luottamusta takaisin JA MINKÄ TAKIA SINÄ TYYTYISIT "JÄMIIN"?
mies jahkaa että haluaako olla vai ei,jos mulla olisi tollainen tilanne pistäisin pelin poikki ja sanoisin etten ole mikään "lohtu" jonka luo voi tulla kun aikansa on soutanut ja huovannut ja ties vaikka katsonut löytääkö jonkun muun elämäänsä.

Eropaperit laitettu postiin tänään. Mies ilmoitti kerrottuani eroaikeista, että hän haluaa vielä yrittää... ei terapiaa tai muuten vanhojen kaivelua vaan "puhtaalta pöydältä". Ilmoitin, ettei minulla ole kovalevyä, jonka voisi noin vain nollata. Miks nyt on toooosi paska fiilis, vaikka tiedän ettei vaihtoehtoja ollut.

Mun mielestä sä teit oikein. Sä et kuitenkaan voi alottaa puhtaalta pöydältä, koska se pöytä vaan ei lähde puhtaaksi. Sä voit alottaa jonkun toisen kanssa, sitten kun olet siihen valmis.
Jos suhteessa ei ole luottamusta, siiinä ei ole mitään. Kyllä se elämä vielä hymyilee. :)
Rohkeutta viisaaseen päätökseen ja kaikkea hyvää elämääsi! :hug: :flower:

"Olen toisaalta sitä mieltä, että ihastumisten takia ei kannata avioliittoa lopettaa"

Tän on pakko olla vitsi!! Eli ukkos saa pelehtiä minkä kerkiää, mutta sä
mietit jotain ihastumista. Minkä takia sä jatkat sun kusettamista ja sit vielä mietit jatkatko miehesi kanssa.
Turha valittaa 10 vuoden päästä kun elämä on ollut niin kurjaa.

kokeilkaapas NMKY:n avioliittoleiriä ensi kesänä ja päättäkää sen jälkeen mitä teette. Kaikki kannattaa kokeilla lastenkin takia ja sen jälkeen jos tuntuu ettette halua yrittää yhdessä enää ni sit erotkaa. Siellä on kuites pakko/helppo jutella puolison kanssa kaikki asiat läpi. ni ei jää myöhemmin vaivaamaan.
Nyt tuli ihan uutena tietona tuokin

Yhteistyössä