Vuokra-asunnoista taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omaa kämppää etsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omaa kämppää etsivä

Vieras
Mikä tuo VVO on, joku valtion omistama yhtiö vai mikä ? Jätin sinne netin kautta vuokra-asuntohakemuksen, koska muilta nettisivuilta en löytänyt mitään tietyn paikkakunnan asuntoja. Kyse on siis pienestä kirkonkylästä. Pelottaa, että onko tuo VVO:n kerrostalo sitten joku ongelmaisten paikka, esim. alkoholistien ? Tiedän, missä se on, mutta ei kai sinne voi omin päin mennä katselemaan paikkoja.

Hakemuksessa luki, että on voimassa 3 kk ja ilmoittavat, jos vapautuu sopiva asunto tai sitten pitää laittaa hakemus uudestaan voimaan. Asuin viimeksi vuokralla vuonna 94 ihan yksityisellä. Katselen lehti-ilmoituksia, mutta en haluaisi millekään firmalle maksaa välityspalkkiota. Etsin siis pientä vuokra-asuntoa ihan itselleni vain. Kiitos jos joku osaa jotain tähän vastata, mulle ihan uusi juttu !

Vvo:lla on vuokravakuus käytössä mikä karsii pahimmat ongelmatapaukset jo pois, ne löytyvät kaupungin kämpistä. Sen sijaan Vvo:n isännöinti on ihan p:stä, siellä ei kukaan osaa asioita :kieh:

tuossa VVO:n vuokra-asuntohakemuksessa ei puhuttu mitään vuokravakuudesta eli tarkoittaa siis etukäteen maksettua vuokraa parilta kk:lta varmaankin ? Eikös se ole aika tavallinen käytäntö kaikissa vuokra-asunnoissa ?

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
tuossa VVO:n vuokra-asuntohakemuksessa ei puhuttu mitään vuokravakuudesta eli tarkoittaa siis etukäteen maksettua vuokraa parilta kk:lta varmaankin ? Eikös se ole aika tavallinen käytäntö kaikissa vuokra-asunnoissa ?

kun 250? lue ne sivut kunnolla.Takuun saa takaisin kun on asunut samassa asunnossa 3 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Vvo:lla on vuokravakuus käytössä mikä karsii pahimmat ongelmatapaukset jo pois, ne löytyvät kaupungin kämpistä. Sen sijaan Vvo:n isännöinti on ihan p:stä, siellä ei kukaan osaa asioita :kieh:

Kyllä VVO´n kämppiinkin kaikenlaista narkkaria ja rapajuoppoa mahtuu.
Kokemusta huonoista naapureista löytyy.
Isännöinti on todellakin hanurista. Ja VVO laskuttaa tähtitieteellisiä summia mm tapetinvaihdoista jos asukkaat ovat siitä vastuussa.

Mistä ihmeestä minä etukäteen voin tietää, millaisia naapureita talossa on.. Mikä teistä sitten on paras vuokra-asunnonvälitysfirma vai onko niillä eroja edes ? Yksityiseltä vuokrattaessakin voi tulla vaikka mitä ongelmia eteen, olen kuullut. Jos tuo vakuus on 250 e ja vuokra noin 500 e/kk, en tiedä edes kuuluuko siihen vesi tms. Ei tuossa hakemuksessa siitä mitään ollut tai en siis löytänyt ! Kaipa se vesi- ja sähkölasku on erikseen yleensä, olen aiemmin asunut opiskelija-asuntoloissa yms. kämpissä.

Me asutaan vvo:lla ja talossa asuu vain lapsiperheitä, rauhallista porukkaa... Eikä muutakaan valittamista ole. Hommat hoituu ajallaan ja muuttoetu oli mukava bonus, kiva rempata kämppää enemmän oman maun tyyliin...

Yhteistyössä