Vuokra-asunnosta, luottotiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Elikkä miten menee se, että minulla on luottotiedot menneet, miehellä ei. Saammeko silti vuokrattua asunnon, jonka hakijan luottotiedot tarkistetaan?
Minulla on kaikki velat kyllä maksettu, mutta 2 vuotta vielä on häiriö luottotiedoissa. Minä olen kotona äitiyslomalla ja mies töissä vakkaripaikalla, tienaa enemmän kuin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskon, että saatte. Ainakin näiltä asuntosäätiöiltä ja kunnalta.

Tällä hetkellä asutaan kunnan asunnossa, mutta olisi "parempi" kiikarissa ja täällä kaikki muut tarkistaa luottotiedot paitsi kunta antaa asuntoja tulojen ja tarpeen mukaan. :) Olisi vaan niin unelmien täyttymys tuo asunto ja vain hieman kalliimpi kuin nykyinen.

Minulla ei kuitenkaan ole vuokrista nuo häiriöt tulleet, aina ajoissa maksanut ja säntillisesti.

Satolla voi laittaa hakijaksi sen luottotiedollisen ja luottotiedoton merkataan mukana muuttavaksi. Näin vakuusmaksu normaali 250 euroa.

VVO vuokraa, mutta vakuusmaksu 250 euron sijaan 1kk vuokran suuruinen.

Varmaan yksityisen on, kun vuokrataan välitysfirman kautta.
Satolla tai VVO:lla ei tässä kaupungissa ole asuntoja. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä oli sama tilanne toisinpäin joskus ja tehtiin niin että minä vuokrasin asunnon ja mies tuli mulle alivuokralaiseksi! :D

Miten tuo niinku käytännössä menee?

Sitäkin ollaan mietitty että laitetaan miehen nimi hakijaksi ja sitten "yllättäen" mä muutan lapsen kanssa asuntoon. :D Mutta meneekö ihan noin?

kyllä se välitysfirma sitten tietää mitkä on valintakriteerit vuokranantajalla. soitelkaa ja kyselkää siihen suuntaan, niin olette paljon viisaampia. :)
saanko kysellä että mistäpäin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varmaan yksityisen on, kun vuokrataan välitysfirman kautta.
Satolla tai VVO:lla ei tässä kaupungissa ole asuntoja. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä oli sama tilanne toisinpäin joskus ja tehtiin niin että minä vuokrasin asunnon ja mies tuli mulle alivuokralaiseksi! :D

Miten tuo niinku käytännössä menee?

Sitäkin ollaan mietitty että laitetaan miehen nimi hakijaksi ja sitten "yllättäen" mä muutan lapsen kanssa asuntoon. :D Mutta meneekö ihan noin?

No yksityisen asunnossa tuo ei ainakaan käy ilman vuokranantajan suostumusta.

No höpöhöpö! Vuokralainen saa käyttää huoneistoa asumiseen yhdessä puolisonsa ja perheeseen kuuluvien lasten kanssa. Tämän takaa laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481 2. luku 17 §. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

Entäs jos on mennyt molemmilta luottotiedot, mutta velat on maksettu? Saako, jos maksaisi esim. parin kuukauden vuokran etukäteen?

Kysy suoraan asuntotoimistosta.
AINA kannattaa olla rehellinen, ja jos joku asia vaivaa niin täytyy kysyä. Kaikilla vuokranantajilla ei ole samat sävelet. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:

No höpöhöpö! Vuokralainen saa käyttää huoneistoa asumiseen yhdessä puolisonsa ja perheeseen kuuluvien lasten kanssa. Tämän takaa laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481 2. luku 17 §. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

Tämä on tosi hyvä tietää! Kiitos. :)

Yhteistyössä