Vuokraisinko kestovaipat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestovaippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestovaippa

Vieras
Eräs tuttava olis kiinnostunut kestovaippailusta, mutta pitää vaippojen hintoja aika kovana.

Meillä vaihtuu pikkuhiljaa M kokoon, joten S koko olis lähdössä myyntiin.

Jos vuokraisin pientä korvausta vastaan vaippani?
Mitä hintaa vois ajatella?
Niin ja imut voisi sisällyttää samaan pakettiin, koska on S kokoisiin vaippoihin, eli en tarvitse itse niitäkään enää.

Kuivaliina pintaisia taskuvaippoja n. 10 kpl.

Näihin tuttava ihastui. Hällä muutama aio, mutta tykkäs näistä enemmän.

No ei kovin suurta hintaa voi kyllä pyytää, sillä 10 taskuvaippaa merkistä riippuen ei kyllä montaa euroa käytettynä maksa.

10 käytettyä Fuzzia saa ihan varmasti 100? hintaan ja 10 TSI-vaippaa irtoaa 50?, jopa alle.

Eli vuokra voisi olla vaikka 25? ja käyttäaika on sen, minkä nuo S-kokoiset sitten lapselle menevät?!

Me ollaan kyllä kavereiden kanssa lainattu vaippoja toisiltamme. Ihan ilman korvausta. Niinkin ollaan tehty että jos toinen on ostanut isoja vaippoja varastoon eikä vielä itse tarvitse niin on laitattu sille kenellä on isompi vauva. Mutta kukin tietty tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ai että tuostakinko pitää rahaa repiä? mikset vain lainaa niitä?

Voisin kuvitella vuokraavani kaverilta hyvinkin vaipat, eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä jos ne vaikka jostain syystä hajoaisi, jäisi ikitahraa tms. just mun käytössäni. Ja ei ne vaipat oo sille kaverillekkaan ilmaseks tullu niin miksi kaikki pitäs ilmaiseksi antaa? Edullisestihan tästä kaveri varmasti vaipat saa, verrattuna et ostaa tai käyttää kerttiksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
No olisko kertakäyttövaippapaketin hinta/kk hyvä?

Näin ekana ehdotuksena. :ashamed:

-Bee

Tukee tuttavalle vaan kalliimmaksi kuin jos tämä tuttava ostaisi vaipat käytettyinä, eli ei kannattavaa hänelle jos hänellä tarkoitsu säästää rahaa.

IDIOOTIT!!!
Ja teidän taas pitäis kaikki saada ilman?
Tottakai mä ystävälle/kaverille lainaisin ilman. Olen jopa muutaman vaipan antanut sukulaiselle ilmaiseksi. En todella ole rahan ahne.
Nyt vaan on kyseessä hyvänpäivän tuttu niin en viittis ihan ilman antaa.
Koska sittenhän se olis aiva sama myydä ne nyt heti pois.
Mullahan ne rahat on kiinni niissä vaipoissa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kestovaippa:
IDIOOTIT!!!
Ja teidän taas pitäis kaikki saada ilman?
Tottakai mä ystävälle/kaverille lainaisin ilman. Olen jopa muutaman vaipan antanut sukulaiselle ilmaiseksi. En todella ole rahan ahne.
Nyt vaan on kyseessä hyvänpäivän tuttu niin en viittis ihan ilman antaa.
Koska sittenhän se olis aiva sama myydä ne nyt heti pois.
Mullahan ne rahat on kiinni niissä vaipoissa!!!

yhtään vaippaa en ole ilmaiseksi saanut, mutta ilmaiseksi lainaan niitä kyllä :)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

-Bee

Tukee tuttavalle vaan kalliimmaksi kuin jos tämä tuttava ostaisi vaipat käytettyinä, eli ei kannattavaa hänelle jos hänellä tarkoitsu säästää rahaa.

No ei kyllä kalliimmaksi tule, kertakäyttöpaketin hinnalla kuukaudessa, eli se 10-13e kuukaudessa, sillähän saa halvalla :o Ja Etkä sä tuolla hintaa saa montaakaan kestoa käytettynäkään, enemmän joudut vaippoja ostaa jos niillä meinaat esim. päiväkestoilut pyörittää.

en ole ainakaan 50 euroa enempää kestoihin rahaa laittanut ja olen sentään ostanut s-kokoiset, m-kokoiset ja muutamia l-kokoisia... käytettynä siis. joten kyllä aika paljon kalliimmaksi tulisi jos vuokraisi kertispaketin hinnalla/kk

Vuokraus kuullostaa ihan hyvältä, kun tuttava kyseessä, jos siis et myydä raaski/tuttu ei raaski ostaa.. :) rahapantti on tietty toinen vaihtoehto, jos vaippoihin ilmestyy "jotain mistä ei sovittu", niin pidät pantin, jos taas vaipat on moitteettomia palautettaessa niin palautat pantin :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
en ole ainakaan 50 euroa enempää kestoihin rahaa laittanut ja olen sentään ostanut s-kokoiset, m-kokoiset ja muutamia l-kokoisia... käytettynä siis. joten kyllä aika paljon kalliimmaksi tulisi jos vuokraisi kertispaketin hinnalla/kk

Tosi edullisesti oot kyllä sitten ostanut, liekö tsi-vaippoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

osa tsi- osa ei. mutta hyviä vaippoja ovat kaikki. ei kestoihin todellakaan tarvitse paljoa tuhlata jos ei halua.

osa tsi- osa ei. mutta hyviä vaippoja ovat kaikki. ei kestoihin todellakaan tarvitse paljoa tuhlata jos ei halua.

Oon ihan samaa mieltä. :) itelleni (ts. vauvalleni) kelpaa ihan "normaalit" kestot ja käytetytkin, yhtään en oo uutena ostanut, enkä noita "muotikankaita" ostellut, joten aika edullisesti ollaan vaipatettu nyt reilu vuosi. tulokkaalle on kaikki vaipat tallella joten hänen kestotuksensa on käytännössä "ilmaista". :)

meillä myös kestoillaan, ja kaikki vanhat pieneksi jääneet ovat säilössä tai osaa olen myynyt mistä en hirvittävästi ole tykännyt.
Itse jos niitä antaisin lainaan, niin pyytäisin kyllä jotain pientä vuokraa. Lähinnä siksi, että aina on se mahdollisuus että jää jotain tahraa tms. Ja mua ne ainakin harmittaa.. jo omasta käytöstä tulleet, saatika sitten että joltain toiselta. Vaikka tästä monet ajatteleeekin, että vaippojahan ne vaan on...
siskoni on saamassa muutaman kuukauden päästä vauvan ja aikoo ilmeisesti sille alkaa kestoja käyttää. Kellään muulla lapsellaan ei ole käyttänyt. Enkä aijo edes sille antaa niitä meidän vaippoja. että näin tyhmä ämmä täällä!!!

tuo on jo pelottavaa ettei omalle siskolle voi lainata :o me ollaan saatu sekä minun että miehen siskoilta kaikki niiden lasten vanhat vaatteet ihan ilmaiseksi. ja ilmaiseks ne lähtee meiltä eteenpäinkin. jos he olisivat kestoilleet niin kestot oltaisiin saatu aivan varmasti myös

En siis aio näitä säästellä, koska meille ei enää tule lapsia.
Joudun itse kuitenkin taas panostamaan seuraavaan vaippakokoon, eli jos nyt myisin nämä eteenpäin, saisin katettua osittain seuraavan vaippakoon ostokuluja. Jos ilmaiseksi lainaan, on nekin rahat taas revittävä jostakin muualta!!
Jos ne vuokraan esim. tuolla 25e/ se aika mitä vaipat tutun vauvalle mahtuu, saan tuolla jo muutaman käytetyn seuraavaa kokoa ostettua.
Eri asia jos rahaa tosiaan kasvais puis ja vois vaan valita mitkä vaipat seuraavaksi ostan.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

-Bee

No ei kyllä kalliimmaksi tule, kertakäyttöpaketin hinnalla kuukaudessa, eli se 10-13e kuukaudessa, sillähän saa halvalla :o Ja Etkä sä tuolla hintaa saa montaakaan kestoa käytettynäkään, enemmän joudut vaippoja ostaa jos niillä meinaat esim. päiväkestoilut pyörittää.

Kyllä mä olen saanut 70-91 eurolla (meillä käytettiin s-kokoa 7kk) montakin käytettyä kestoa.

Yhteistyössä