vuokralaisella kohtuullinen aika siivota myyntikuvia varten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huuuu

Vieras
Taas ongelmia vuokranantajan kanssa....
Elän oikeasti elämäni kiireisintä aikaa ja mielestäni sitä ei tarvitse kenellekään selitellä, jos kuitenkin suostun ottamaan välittäjän kanssa muuttokuvat inhimillisessä ajassa joka minun mielestäni on kahden viikon sisällä pyynnöstä, MIKÄ SE TEIDÄN MIELESTÄNNE ON? Täällä on käynyt pitkin vuotta välittäjiä, mutta minua ei ole virallisesti irtisanottu paitsi nyt itse irtisaouduin. Siitä vuokranantajalla tuli kamala kiire myydä asunto koska menetti vuokratuloni.
Minulla eu kuitenkaan OIKEASTI ole aikaa siivota!! Miksi se on niin vaikea ymmärtää?? Tämä on muutenkin ollut paskin asunto ikinä, koko ajan ravaa joku välittäjä tai vuokranantaja itse sekä hän soittelee jatkuvasti ja lähettelee sähköpostia mitä ihmeellisimmissä asioissa. En saa hetken rauhaa ja oikein vituttaa kun tämä ei ole mikään koti. :(Muutin tänne eron jälkeen kun täällä oli kalusteet valmiina, mitkään kalusteista ei siis ole minun ja täällä ei ole paljoa kaappitilaa joten en oikeasti saa mihinkään piilotettua tavaroitani kuvia varten. Minulla on vaatteita enemmän kuin vaatekaappeihin mahtuu, leluja paljon ja yksi leluteline, koulukirjoja ym laskuja jne PALJON enkä todellakaan saa niitä mihinkään järkevästi, sitten on kaikkea muuta krääsää meikkeijä, koristeita jne mitä lie mutta kaappitilaa siis ei. Tämä vain tarkoittaa sitä, että minun pitää oikeasti siivota, siis järjestää jokainen tavara siististi, en voi vaan sohia ja piilottaa. Plus imurointi ja muu rättääminen.
Mulla on koulussa joka päivä tehtävä/esitelmä ym ja lapset on mulla puoli viikkoa ja puoli viikkoa teen koulujuttuja.

Toki saan siivottua, mutta se aika on pois jostain muusta. En oikeasti ole kotona juuri ollenkaan jos luen koululla, tai sitten olen lasten kanssa ja silloin siivous on melkein mahdotonta. Muutenkin he sotkevat kaiken takaisin päivässä. Onko täällä joku hiljattain eronnut puoliYH joka osaisi lohduttaa että olen vain ihminen?? Eikö kaksi viikkoa ole ihan inhimillinen aika lykätä kuvien ottoa??

Kyse on itseasiassa alle 2vksta, koska vasta 19.pv torstaina välittäjä soitti että koska voi tulla ottamaan kuvia, no minä sanoin että käykö muuton jälkeen niin saatte ihan rauhassa myydä asuntoa eli toukokuun alussa. Välittäjälle tämä oli ok mutta vuokranantajalle ei. NO ehdostus se vaan oli ja ymmärrän jos on kiire, muttakun se kiire tuli siitä kun minä muutan ja minua ottaa päähän se että kaiken tämän muuttorumbman keskellä joudun stressaamaan tästä. HUoh. Muutama kuva ja se on siinä mutta kun asuntoni on oikeasti iha järkyttävä pommi koska ei täällä ole säilytystilaa ja olen todella kiireinen tällä hetkellä :(
Tosiaan kun vuokranantaja sitten sanoi ettö kuvat on otettava mahdollisimman pian, niin sanoin että minä en ensi viikolla=tällä viikolla, ehdi siivoamaan, mutta viikonloppuna kyllä joten sovin välittäjän kanssa ensi viikon maanantain. Luulin todella että se on ok, että siivoan viikonlopun ja sitten heti ma kuvat???? Tämä oli siis ok vielä eilen välittäjälle. Kun sitten eilen en illalla yhdeksältä lapsia nukuttaessa vastannut vuokranantajalle puhelimeen, katsoin spostin ja siellä oli viesti jossa luki että eikö kuvia voisi ottaa TÄNÄÄN?? Eli hän samana päivänä laittoi viestin että eikö niitä kuvia voisi ottaa tänään voi helvetti?? En oikeasti ehdi!!! En ole kotona tai en lasten kanssa saa siivottua!! :( Ehdotin sitten nyt perjantaita vaikka se sekoittaa minut ihan täysin. En ymmärrä miten se nyt on niin vakavaa. Miksi hän haluaa paskat myyntikuvat?? Muutenkin vuokranantaja lähettää sähköpostia kirjoittaen että miksi et vastaa puhelimeen kun hän tai välittäjä on kerran soitanut?? Eikä hän silti voi uskoa että olen oikeasti kiireinen ihminen, en vaan ikinä ehdi puhelimeen vastaamaan...... Tämä nyt oli vähän tämmöinen purkaus.. :D

Voinko mitenkään sanoa kauniisti vuokranantajalle joka vihjailee että olen saamaton ja vaikea että en ole ja että jo lainkin mukaan maanantaina otetut kuvat olisivat inhimillisen ajan kuluessa otetut??? En ole mitenkään vaikeuttaut myyntiä, halusin vaan että kuvat sitten varmasti kelpaavat eikä joka kuvassa ole legoja ja koulukirjoja ympäriinsä mutta minun elämääni hiillostetaan jatkuvasti. :(

Voi olla, mutta miten te muut siivoatte?? Laittamalla tavarat paikoilleen ja suurin osa kaappeihin ym? Mitäs kun sitö kaappitilaa ei ole, mihin laitatte vaatteet ja lelut ja koulutarvikkeet? Missä välissä siivoatte kun olette päivät koulussa, joka päivä koe ym ja lastenkin kanssa olisi varmaan kiva olla? Onko se niin vaikee että siivoaisin viikonloppuna? Siivoatteko itse suursiivouksen viikolla?

Sulla ei ole ylipäätään velvollisuutta siivota näyttöjä varten, lisäksi kuvia irtaimistostasi ei voi julkaista ilman lupaasi. Näytöt pitää järjestää sellaisena aikana joka sopii sulle, eikä sua voi käskeä olemaan poissa silloin. Näin tämä käsittääkseni menee. Et kuitenkaan voi vaikeuttaa kohtuuttomasti myyntiä / näyttöjä, mutta asunnon myynti tai asunnon siisteys näytöissä / kuvissa ei ole sun päänsärkysi.

Sulla on ongelmia elämänhallinnan kanssa.

Osta vaikka kannellisia laatikoita jonne saat irtotavarat laitettua. Ja imurointi ei kauaa vie.

terveisin kahden lapsen työssäkäyvä yh jolla lapset isällään 2viikon välein viikonlopun. Ja silti siisti koti..

No kun kerran muutto on tulossa ihan lähiaikoina niin eikös siinä nyt voisi jo pakata niitä omia tavaroita muuttoa varten ja pois näkyviltä ? Eihän koriste-esineitä yms. sälää tarvitse jatkuvasti joten nehän joutavat aivan hyvin pois. Meikit sun muut jutut nyt mahtuvat melkoisen pieneen tilaan josta voit ottaa niitä käyttöön tarpeen mukaan.

Kaoottisenkaan kämpän tyhjennyssiivous ei kestä päivää kauempaa kun vain oikeasti tekee jotain eikä haaveile jokaisen eteentulevan esineen kohdalla.

Oletko asuntoa vuokratessasi suostunut siihen, että asunto on samaan aikaan myynnissä ja siellä saa käydä välittäjät kaiken aikaa? Jos olet, niin sitten rikot oman osuutesi sopimuksessa ja vuokranantaja saa arvostella sinua sopimuksen rikkomisesta.

Jos taas et ole vuookranantajasi kanssa sopinut siitä, että asuntoa esitellään kaiken aikaa ja asunnon pitäisi olla esittelykunnossa, niin voit myös pyytää vuokranantajaasi järjestämään siivoojan/stailistin/jonkun vastaavan paikalle ja laittamaan kämpän kuvaus- ja esittelykuntoon. Teet hänelle ilmaista työtä ja maksimoit hänen myyntivoittoaan raatamalla hänen puolestaan huoneistossa, josta maksat täyttä vuokraa. Jos esittelyt ja siivoamiset haittaavat,niin tarkkaan ottaen vuokranantajasi velvollisuus olisi alentaa vuokraasi tai maksaa aiheuttamastaan vaivasta.

Jos asuntoa näytettäisiin kerran tai kaksi, niin se yleensä on joustavaa kaikkien osapuolten kesken ja kuuluu asiaan. Ymmärsin kirjoituksestasi, että esittelyt haittaavat elämääsi. Niin ei saa olla.

Tänään juuri katsoin etuovi.comista helsinkiläisen kaksion kuvia, asunto oli vuokralla ja siivoton kuin mikä, silti oli kuvat otettu. Ensin kuvittelin kyseessä olevan sinkkuopiskelijoiden kämppä, mutta sitten siellä olikin lastenhuone.

Luulen myös että ap tarvitsisi peruselämiseen tukea. Mutta itse asiaan, samaa mieltä kun muutkin. Anna välittäjän tulla kuvaamaan perjantaina mutta laita etukäteen viesti ettet ole siivonnut. Ei se ole sinun ongelmasi että vuokranantaja haluaa asunnon myyntiin heti.

Ja mä kerran olin sellaisessa näytös jossa vuokralainen oli ite paikalla tyyliin pyjama päällä, katsoi sohvalla telkkaria ja ympärillä oli sekä sotkuista että likaista....Mutta 'seinäthän' on siinä käytännössä ostamassa, joten pitäisi osata nähdä sotkun läpi...

No mut miksi ihmeeessä aapeen tulisi antaa ottaa edes niitä paskoja kuvia? En mä ainakaan haluais että mun sotkuisesta kodista on kuvia netissä tms.

En todellakaan antaisi ottaa sotkuisesta kodistani kuvia

No mut miksi ihmeeessä aapeen tulisi antaa ottaa edes niitä paskoja kuvia? En mä ainakaan haluais että mun sotkuisesta kodista on kuvia netissä tms.

En todellakaan antaisi ottaa sotkuisesta kodistani kuvia

No aapee on muutenkin muuttamassa, niin nyt vaan pakkaa ne pikkutilpehöörät laatikoihin. Ei niitä elämiseen tarvita.

Ja onhan se vähän huolestuttavaa, jos äiti-ihmisellä koti on tuommoisessa kunnossa..

Yhteistyössä