Vuokralaisen poismuutto, siivoamatta jäi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tapiontytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuttopäivän siirrosta ei saa aiheutua vuokranantajalle tai muulle huomattavaa haittaa tai vahinkoa. Muuttopäivää ei voida siirtää, jos vuokranantajalla olisi oikeus purkaa vuokrasopimus tai jos vuokralainen on itse irtisanonut tai purkanut vuokrasopimuksen päättymään. Jos muuttopäivää on siirretty, vuokrasuhde jatkuu entisin ehdoin ja vuokranmaksuvelvollisuuksin siirrettyyn muuttopäivään saakka

Näin sanotaan laki24.fi sivuilla. Lähinnä tuota viimeistä lausetta korostaisin,eli vuokralaisen pitää maksaa vuokraa myös tammikuulta.Koska ette halua lakimieheen/asianajajaan ottaa yhteyttä niin suosittelen kuitenkin soittamaan maanantaina paikkakunnan oikeusaputoimistoon.Sieltä saatte puhelimitse suoraan neuvoja tilanteeseen,jotta se tulee oikein hoidettua.Se on kaikkein järkevintä mun mielestä tuossa tilanteessa niin varmistetaan,että kenenkään varpaille ei tallota ja nimenomaan asia tulee hoidettua kaikkien kannalta niinkuin pitää.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Siis onko vuokralainen tehnyt irtisanomisilmoituksen 31.12 lähtien? vai aiemmin? Muutenhan hänellä on kuukauden irtisanomisaika,eli jos irtisanonut 31.12 niin hänellä on aikaa tammikuun loppuun asti tyhjentää asunto.Asunto vapautuu näin ollen 1.2
Jos on marraskuunlopussa irtisanonut,niin silloin asunto on pitänyt ja olla vapaa 3.1 lähtien.

Jos muuten jatkossakin meinaat vuokrata eteenpäin asuntoa, suosittelen Suomen Vuokranantajat ry:n jäsenyyttä, sieltä saa mm. maksutonta lakineuvontaa esim. just tämmösissä tilanteissa.
Ei kiitti mulle enää vuokralaisia :D

Alkuperäinen kirjoittaja irtisanomisaika pitää muistaa.;25388485:
Siis onko vuokralainen tehnyt irtisanomisilmoituksen 31.12 lähtien? vai aiemmin? Muutenhan hänellä on kuukauden irtisanomisaika,eli jos irtisanonut 31.12 niin hänellä on aikaa tammikuun loppuun asti tyhjentää asunto.Asunto vapautuu näin ollen 1.2
Jos on marraskuunlopussa irtisanonut,niin silloin asunto on pitänyt ja olla vapaa 3.1 lähtien.
Irtisanoi marraskuun lopussa siis.

Okei, kiitoksia teille hyvistä neuvoista ja lukaisen vielä nuo linkit.

Olen nyt vakuuttunut, että olemme enemmän kuin reiluja jos vähennämme vakuudesta siivoussumman, termostaatin ja ikkunan. Palautettavaa vuokralaiselle jää näiden jälkeen max. 100 euroa. Ellei tietty jotain uutta vielä paljastu.
Jos joku nyt ihmettelee, miksi olen näinkin "löyhä", niin se johtuu siitä että kyseessä on TOSI pieni paikkakunta ja toivoisimme pysyvämme edes jonkinlaisissa väleissä vuokralaisen kanssa, joka tuntee täältä luultavasti kaikki..

Yhteistyössä