Vuokralla olevat:

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässäpä onkin sitten miettimistä, kun esim. opiskelijalle opintoraha on sama ympäri Suomea, mutta asumiskustannukset ovat toisilla neljä kertaa suuremmat kuin toisilla. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
40m2, 1h+tupakeittiö+sauna, vesimaksuineen ~683?. Ja nousee viimeistään maaliskuussa, en vielä tiedä paljonko. Veikkaisin, että maaliskuun jälkeen menee 700 euroa rikki.. :o

Ja joo, olen ollut asumisoikeusasuntojonossa nyt reilut puolitoista vuotta. Sinä aikana jono on saattanut lyhentyä ehkä muutamalla jonottajalla. :headwall:
Vedit pohjat. Helsinki kyseessä?
Me ollaan oltu kaks vuotta asojonossa. Pari kertaa on tarjottu, mutta ne on olleet liian pieniä asuntoja.
Nyt tuli kirje, että "Valitettavasti emme ole pystyneet tarjoamaan teille haluamaanne asuntoa, suosittelemme katsomaan kaupungin vuokra-asuntoja" tms. Joopajoo. Paljon auttaa, kun niitäkin on jonotettu jo kuukausitolkulla eikä mitään vapaudu.
Jep, Helsingissä asun. Sain muutama vuosi sitten töitä täältä päin hyvin lyhyellä varoitusajalla, joten asunto oli pakko löytää mahdollisimman pian. Ravasin kuukauden verran asuntonäytöissä (asuen sen ajan kaverin 22 neliön yksiössä alivuokralaisena hänen kanssaan...) ja toi nykyinen kämppä oli paras, mikä tarjolla oli. Siis hinta-laatusuhteeltaan paras.

Mä sain kans ton saman kirjeen ASO-kodeilta ja heitin sen saman tien roskiin. Ei pahemmin tällä hetkellä kiinnosta vaihtaa vuokrakämpästä toiseen vuokrakämppään, kun vuokrat on nousussa.
 
voi vitsi ois ihanaa jos oikeesti vois kolmiosta maksaa VAIN reilu 500?.... ja tuosta evenstarin vuokran päivittelystä, ihan normaalia on helsingin alueella. turha kommentoida, että "pakkoko asua keskustassa" kun joskus on pakko miettiä siis sitä sijaintia. eri asia tietysti jos ei käy töissä ja voi lapsosten kanssa kirmata koko päivän, johan sillon asuis vaikka keskellä mettää.
 
3h + k + sauna ja parveke 71neliöö 568e ja nousee nyt 30e. Vesimaksu sisältyy vuokraan. Miten ihmeessä ihmisillä vara maksaa lähemmäs tonnia vuokra-asunnosta vielä... Ei riittäs meikäläisen palkka...
 
Alkuperäinen kirjoittaja o ou:
3h + k + sauna ja parveke 71neliöö 568e ja nousee nyt 30e. Vesimaksu sisältyy vuokraan. Miten ihmeessä ihmisillä vara maksaa lähemmäs tonnia vuokra-asunnosta vielä... Ei riittäs meikäläisen palkka...

Niin. no pakkohan se on maksaa ku jossainhan sitä on asuttava.
 
3h+k 70m2 450e+vesi 15/hlö + sähkö, yhteensä 510e. Vuokra nous 10e. Tässä talossa rempattu yleinen sauna jossa ei edes riitä kaikille niitä sauna aikoja ja se sauna maksu oli muistaakseni lähes 20e/kk. Meidän perheelle siitä ei oo mitää hyötyä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Täähän onki mun lempiaihe.....Asutaan 3h+k+s+parveke ja muutin tähän toukokuussa 2007 jolloin vuokra oli 540e.Tän vuoden tammikuussa nousi 620e ja nyt tammikuussa nousee 705e :o :o :o |O Että näin Espoossa.Tänne ei ole tehty eikä tehdä mitään remppaa ja täältä pitää mennä leikkipuistoonkin bussilla |O Niin ja neliöitä on hurjat 62 ja meitä on neljä.

Meil on kolmio, 75m2 ja vuokra on tammikuusta alkaen 780e!nous vaan 100e!!!!!!! |O |O |O |O |O |O

Meil onki sama vuokranantaja.
 

Yhteistyössä