Vuokrat voivat nousta pääkaupunkiseudulla jopa 40 prosenttia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Huh huh... Meillä 90 neliön asunto, vuokra 808e + vesi + sähkö. Mitähän tämäki Helsingissä maksaisi... :o

No meillä 76neliötä n. 900 egee. Neliöhinta SATOlla n. 12-14e. Ihan kiva. :whistle: :saint:

Niin ja hei, kaupungin kämppää olen tuloksetta hakenut perusteella liian kallis vuokra..jostain syystä EI ole irronnut. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Huh huh... Meillä 90 neliön asunto, vuokra 808e + vesi + sähkö. Mitähän tämäki Helsingissä maksaisi... :o

semmoset 1500? kevysti, riippuen tietty vähän alueestaki, mutta esim saton ja vvo:n isommista asunnoista voi joutua pulittaan pitkästi toista tonnia, mutta ainahan on olemass vaikka espoon suvela jossa on melko halpaa asua, tosin siellä voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi vaikka keskellä kirkasta päivää..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Onneksi Suomessa voi asua muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. :D

jep :) siks me tultiin takas tänne ouluun

mutta loppupeleissä käy kyllä tosi huonosti jos pienituloiset joutuu muuttamaan pois, koska kuka siellä sitten tekee ne matalapalkka-alan hommat?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Onneksi voi ja olenkin harkinnut! Mutta repäise nyt sitten itsesi ja perheesi juurilta...ei kiva! :|

Tehty, mies joka ei koskaan ole juuri Kehä III ylittänyt ennen 18-vuotispäiviään, otti ja muutti meidän kanssa 250km päähän Helsingistä ( autolla motaria pitkin kuluu aikaa 2,5 tuntia ) oli meillä jo lapsikin silloin muuttomatkassa. Nyt ollaan onnellisempia kuin ikinä sen jälkeen kun lapsi Helsingissä syntyi ja luultiin että joudutaan johonkin hemmetin vuokrakasarmiin muuttamaan kun asunnot oli jo silloin sikahintasia palkkoihin verrattuna ( oma vuokrakämppä oli menossa myyntiin ). :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

mutta loppupeleissä käy kyllä tosi huonosti jos pienituloiset joutuu muuttamaan pois, koska kuka siellä sitten tekee ne matalapalkka-alan hommat?

Ulkomaalaiset. Mun mielestäni jo nyt on aistittavissa mun alalla se että ulkolaisia vaan palkataan.

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

Todennäköisesti ulkomaalaiset, jotka asuu jossain vuokrakasarmeissa ankeissa oloissa niin kuin muissakin suurkaupungeissa... :|

Onneksi voi ja olenkin harkinnut! Mutta repäise nyt sitten itsesi ja perheesi juurilta...ei kiva! :|

Tehty, mies joka ei koskaan ole juuri Kehä III ylittänyt ennen 18-vuotispäiviään, otti ja muutti meidän kanssa 250km päähän Helsingistä ( autolla motaria pitkin kuluu aikaa 2,5 tuntia ) oli meillä jo lapsikin silloin muuttomatkassa. Nyt ollaan onnellisempia kuin ikinä sen jälkeen kun lapsi Helsingissä syntyi ja luultiin että joudutaan johonkin hemmetin vuokrakasarmiin muuttamaan kun asunnot oli jo silloin sikahintasia palkkoihin verrattuna ( oma vuokrakämppä oli menossa myyntiin ). :saint:

Olishan se houkutus asua jossain möksässä landella. Mut sit toisaalta..molemmilla opiskelut kesken ja miehellä vakipaikka tiedossa opiskelun jälkeen, ei omisteta autoa, ei edes kortteja. Mun vanhemmat asuu about viiden kilsan päässä..ystävät, lasten hoitopaikka/koulu..kaikki täällä. Ja tuttua ja turvalllista. Ei uskalla...vielä. Mutta unelmoida voi. Kun ei ole vuokran jälkeen muuhun varaa... :laugh:

Olishan se houkutus asua jossain möksässä landella. Mut sit toisaalta..molemmilla opiskelut kesken ja miehellä vakipaikka tiedossa opiskelun jälkeen, ei omisteta autoa, ei edes kortteja. Mun vanhemmat asuu about viiden kilsan päässä..ystävät, lasten hoitopaikka/koulu..kaikki täällä. Ja tuttua ja turvalllista. Ei uskalla...vielä. Mutta unelmoida voi. Kun ei ole vuokran jälkeen muuhun varaa... :laugh:

Niinpä, myös mun mies ajoi kortin vasta kun lapsi oli jo masussa. Oma autokin ostettiin vasta sen jälkeen. Onhan Stadissa se etu että kaikkea on olemassa ja paljon, vaan ei se paljon lämmitä jso mihinkään ei ole varaa.

Meilläkin oli vakituiset duunit kummallakin kun lähdettiin ja täällä ei ollut kuin miehellä 3 kk.n työsopimus alla. :whistle: Mut palkka parempi kuin Stadissa ;) Nyt on molemmilla vakituiset duunit ja mulla lisäksi yritys ja asutaan omakotitalossa taajamassa. =)

Niinpä, myös mun mies ajoi kortin vasta kun lapsi oli jo masussa. Oma autokin ostettiin vasta sen jälkeen. Onhan Stadissa se etu että kaikkea on olemassa ja paljon, vaan ei se paljon lämmitä jso mihinkään ei ole varaa.

Meilläkin oli vakituiset duunit kummallakin kun lähdettiin ja täällä ei ollut kuin miehellä 3 kk.n työsopimus alla. :whistle: Mut palkka parempi kuin Stadissa ;) Nyt on molemmilla vakituiset duunit ja mulla lisäksi yritys ja asutaan omakotitalossa taajamassa. =)

Täytyy kyllä nostaa hattua! Te olitte rohkeita! =)

Täytyy kyllä nostaa hattua! Te olitte rohkeita! =)

Lähinnä varmaan syntymähulluja, muttei kerrota sitä kaikille :saint: ;)

Mun mottoni kai onkin " Elämä on sarja valintoja" :whistle:

Niinpä...totta..ainakin toinen puoli. :D Noh..kyllä tässä jossain vaiheessa tarttis jotain keksiä.Jotain omaa. Mutta nyt syömään nälkä kurnii suolissain... :wave:

mmm-m.. vuokran antaja joutuu maksamaan vuokrastaan yhtiövastikkeen ja omia lainalyhennyksiään. jos yhtiövastike nousee niin tottakai vuokrakin nousee, koska rahaa pitää jäädä vuokranantajan kouraan myös lainalyhennyksiin ja omaan käteen.
siksipä hyvät naiset ja herrat on olemassa vuokrasopimus johon voi vaatia sellaista että vuokran antaja ei saa nostaa vuokraa enempää kuin 5% vuodessa.
kas näin se elämä helpottuu :)

Miksi kaikkien pitää änkeä sinne pk seudulle? Ei landella (kehän ulkopuolella) asuminen tarkoita välttämättä sitä että työmatkat on 30km ja lähin kauppa 10 kilsan päässä. Näissä "landen" isommissa kaupungeissakin on taatusti tarjolla kaikki jopa vaativan helsinkiläisen elämäntyyliin tarvittavat palvelut kävelymatkan päässä. Asunnon hinnoista en tiedä muissa kuin omassa kaupungissa, mutta yhtäkkiseltään ajattelisin ne paljon inhimillisemmiksi kuin pk seudulla. Ja työkkärin sivuilla riittää vapaita työpaikkoja jaettavaksi koulutetummillekin.

Yhteistyössä