Vuokratyöstä ja henkilöstönvuokrausfirmoista kyselen teiltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitruuna

Vieras
Haluaisin vaihtaa työpaikkaa ja näyttää siltä että nykyään monet työpaikat menevät työvoimaa vuokraavien firmojen kautta. Minulla ei ole kokemusta vuokratyöläisenä olemisesta, joten kysyn teiltä millaista se on?

En hae mitään keikkatöitä, vaan pitkäaikaista työtä. Vuokrafirmojen sivuilla luvataan myös näitä pitkäaikaisia työpaikkoja. Esim. asiakaspalvelijaksi tai toimistotyöhön. Ollaan siis henkilöstövuokrausfirman palveluksessa, mutta työ tehdään tietysti asiakasyhtiössä.

Minkä alan tessiä silloin käytetään, kertyvätkö vuosilomat normaalisti ja saako ne myös pitää vai maksetaanko kaikki rahana? Onko työterveyshuoltoa vuokratyöntekijöille jne. Kertokaa kaikenlaisista kokemuksista vuokratyöstä!

No tuota mä vähän pelkäsinkin, että normaaleja vuosilomia ei ole. Voi itku. Täytyy varmaan soitella noihin vuokrafirmoihin ja kysyä tuosta loma-asiasta. Saan varmaan heti vaikean tyypin maineen, mutta kyllä mun mielestä työntekijälle kuuluu normaalit lomat. En suostuisi siihen, että maksettaisiin rahana.

mä oon ollu staffpointin kautta töissä nyt vuoden ja hyvin menee vaikka ite työpaikka on perseestä.
vuosilomat tulee staffarilla ainakin just niinkuin kaikilla muillakin tällä työpaikalla olevilla ja lomapalkat ja muutki oikeudet...

Kiva kuulla, että voi olla mahdollista saada lomat ja lomapalkat vuokrafirmassakin! Täytyy tarkasti kysellä, että miten on siinä firmassa, jonka työpaikoista nyt kiinnostuin.

joo se menee yleensä niin että sen mukaan mitä siinä työpaikassa on sovittu muidenkin työntekijöiden kanssa.
lisäks mun tapauksessa on se että muut saa palkan kerran kuukaudessa ja mä saan kahdesti.

meillä baronalla on mediviressä tuo työterveyshuolto,vuosilomat menee ihan normaalisti.tänä kesänä 4vko kesälomaa jne. palkkaus kunkin alan tessin mukaan (jossa on siis töissä)
ite oon ollu 2vuotta listoilla ja tein vuoden töitä firmassa jossa olen nyt vakkarina
Silloin kun olin kys. firman kautta töissä niin olin erittäin tyytyväinen siihen miten hommat hoidettiin.
vain kerran on ollut palkalaskijan aknss aongelmia,ja sekin oli sijainen.
palkka tuli niinkun pitikin ja jos olin saanut hyvää palautetta kerrottiin siitä myös :)

Ok, näköjään kannattaa kysellä vuokrafimasta lomajutut ja työterveydet ennen kuin allekirjoittaa työsopimusta. Ja se, että minkä alan tessiä sovelletaan. Mulla on vaan kovat ennakkoluulot vuokrafimoihin, kun olen kuullut niistä paljon negatiivisia kokemuksia.

Meillä miehen kanssa molemmilla kokemus Varamiespalvelusta. Minä sain rahana lomat, kun tein vain keikkaa, miehellä vakinainen työ ja lomat meni normaalisti (lomaltapaluurahan kanssa sai kyllä tapella ) Jos pystyy tekemään "mitä vain" työtä ja haluaa tehdä, niin kyllä nuo vuokrafirmat on ihan must juttu. Tosin sairaslomalta ei välttämättä saa aina palkkaa..

mulla oli varatossa (kaupan varasto) kaupan tessi,ja baronalla on ainakin hyvå työterveyshuolto.
ja mitä olen kuullut niin noissa isoimmissa (barona,adecco tms) nuo hommat toimii hyvin

Yhteistyössä