Vuorohoitopäiväkoti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
elikkäs tälläinen kysymys:

lapset ovat vuorohoitopäiväkodissa, sillä minulla on osa-aikaopiskeluja, osa-aikatöitä, iltaopiskeluja jne.

olen yh.

maksan kokopäivähoidosta. eli onko se siis 8h x 5pv?
mietin, että yövuorothan ovat pitempiä kun päivävuorot. pitääkö muina päivinä sitten lyhentää hoitoaikaa ettei mene yli tuon 40h/viikko?

ja jos olen viikonlopun töissä, niin silloinhan lapset ovat hoidossa. eli pitääkö viikolla, arkipäivinä pitää kaksi "vapaapäivää"

voiko 40h/viikko kerätä ihan mistä vain tunneista. eli esim. pari iltaa, yksi yö ja yksi aamuvuoro?

minulla siis hyvin epäsäännölliset opiskelu ja työajat ja joka tunti pitää suunnitella ja laskea....

entä syyslomat, hiihtolomat ym. vaikka minulla onkin silloin koulusta "vapaata" voiko lapset olla hoidossa jos teen töitä silloin kun en opiskele?

mitä tapahtuu jos hoitoaika menee jonain viikkoina yli 40h/viikko. voinko "korvata" sen viikoilla, jolloin lapset ovat vähemmän hoidossa? teen vaikka sitten vähän vähemmän töitä..

entä te muut? jos teillä on iltavuoro, mihin aikaan viette lapsen hoitoon ja moneltako haette pois?

vastailkaa joku edes jotain. olen ihan hukassa näiden aikataulujeni kanssa..

Mä en tiedä noista tuntimääristä, mutta eikös se max. oo se 20 hoitopäivää kuussa. Meillä pojalla on välillä kyllä pitempiä kuin 8h päiviä. Meillä tosin on 15 päivän sopimus. Iltavuoropäivinä poika menee päiväkodin toivomuksesta jo klo 11 hoitoon jolloin ei rytmi sekoa eli vien lounaalle ja siitä menee sitten suoraan päiväunille. Mies pääsee yleensä hakemaan viimeistään klo 20.

muoks. niin ja meillä ainakin lapsi pitää hakea klo 22 mennessä eli jos mieskin on töissä myöhempään niin silloin jompikumpi mummu hakee pojan, ettei tarvitse jäädä yöksi päikkyyn

Lapsillakin pitää olla viikossa kaksi vapaa päivää eli jos lapset ovat hoidossa viikonlopun niin heillä pitää olla arkena sitten ne 2 vapaa päivää.

Toki lapset voivat olla hoidossa sinun syyslomallasi, kun olet töissä.

Iltavuoroon mennessä lapset hoitoon ja ennen kl 22 haetaan pois hoidosta.

Yhteistyössä