Vuoropäiväkoti, kertokaa kokemuksia ja mitäköhän tässä pitäisi tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Äitiysloma alkaa loppumaan ja vielä ensi talvena en mene töihin kuin satunnaisesti, mutta sitten onkin mietinnässä mitä tehdä. Mulla on periaatteessa yötyö, päiväpuolella olen ollut myös aika paljon töissä, kyseessä siis varhaisjakelu ja päiväpostin jako. Mun työsoppari on varhaisjakelun puolella ja päiväpuolella ei välttämättä ole mulle antaa vakityötä, joten nyt pitäisi miettiä mitä teen jatkossa. Lähdenkö jossain vaiheessa tekemään yötyötä ja silloin lapset joutuisivat olemaan päiväkodissa illasta aamu 10-11 kuutena yönä peräkkäin ja sitten 2 yötä kotona.
Monelta viette yleensä lapsen hoitoon, jos on siellä yön yli ja monelta haette hoidosta pois.

Tosin sanoin pomolle, että en tule nyt heti tekemään yöhommia kuin satunnaisesti ja sijaiselle on töitä 1-3 vuoteen.

Meilläkin lapsi joskus vuorokauden putkeen hoidossa, hienosti se menee. Kunhan tottuu hoitopaikkaan ja hoitajiin en näkisi asiassa mitään ongelmaa.

Ja saahan yövuoroista aina lisät, sekä se että on vakityö on aika kova sana nykymaailmassa. Parempi kuin työttömänä kotona.

Meidän lapset on vuoropk:ssa. Teen kaksivuorotyötä ja mies on yrittäjä jolla hyvin pitkiä päiviä. Lapset aloittivat huhtikuussa, ikää 2v ja 3,5v. Meillä ei ole lainkaan sovittua yöhoitoa(ei tarvetta) mutta minusta noissa on pk-kohtaiset ajat jolloin esim. lapsen saa aikaisintaan hakea yöhoidon jälkeen(ettei unet katkea) jaaika jolloin saa lapsen aikaisintaan tuoda. yh-ystäväni lapsi oli samassa pk:ssa ja heillä saattoi olla niin että lapsella oli 2 hoitopvää peräkkäin eli ystäväni oli 21 asti töissä illalla ja meni seuraavana aamuna 05.00 töihin. Lapsi meni 20.00 hoitoon illalla ja koska ennen aamuviittä ei lapsia saa tuoda niin joutui siis menemään jo illalla ja jatkoi ystäväni aamuvuoron ajan hoitoa. Yksi hoitopäivähän on 10h joten sen mukaan about.

Minulla on vuorohoidosta loistavia kokemuksia ja apset ovat tykänneet paljon. Onhan se raskasta kyllä olla pois kotoa mutta ei noille töille voi mtn. Pystyisitkö yhtään saada sovittua enemmän aamu-päiväpainotteisia vuoroja pomosi kanssa... voi käydä vähän rankaksi sinulle ja lapsille...

Meidän lapset on vuoropk:ssa. Teen kaksivuorotyötä ja mies on yrittäjä jolla hyvin pitkiä päiviä. Lapset aloittivat huhtikuussa, ikää 2v ja 3,5v. Meillä ei ole lainkaan sovittua yöhoitoa(ei tarvetta) mutta minusta noissa on pk-kohtaiset ajat jolloin esim. lapsen saa aikaisintaan hakea yöhoidon jälkeen(ettei unet katkea) jaaika jolloin saa lapsen aikaisintaan tuoda. yh-ystäväni lapsi oli samassa pk:ssa ja heillä saattoi olla niin että lapsella oli 2 hoitopvää peräkkäin eli ystäväni oli 21 asti töissä illalla ja meni seuraavana aamuna 05.00 töihin. Lapsi meni 20.00 hoitoon illalla ja koska ennen aamuviittä ei lapsia saa tuoda niin joutui siis menemään jo illalla ja jatkoi ystäväni aamuvuoron ajan hoitoa. Yksi hoitopäivähän on 10h joten sen mukaan about.

Minulla on vuorohoidosta loistavia kokemuksia ja apset ovat tykänneet paljon. Onhan se raskasta kyllä olla pois kotoa mutta ei noille töille voi mtn. Pystyisitkö yhtään saada sovittua enemmän aamu-päiväpainotteisia vuoroja pomosi kanssa... voi käydä vähän rankaksi sinulle ja lapsille...

äh, siis sanat meni sekasin. Eli lapsella saattoi olla 3 hoitopäivää peräkkäin, tosin ilmeisesti jotkin työvuorot olivat äidillä lyhyitä...

Mun työvuoro alkaa yöllä 2 aikaa, joten lapset pitäisi viedä illalla hoitoon ja sitten pääsisin itse kotiin nukkumaan ja pääsen töistä 10-11 maissa kun teen tuon aamujakelun lisäksi päiväpostin puolella pienen homman, joka tavallaan kuuluu varhaisjakelun piiriin :)

Toisaalta pitää varmaan yrittää saada päiväpuolelta töitä, mutta pidän myös tuosta yöhommasta.

No mulla on vuorohoidossa ja kun oli yövuoroja 23-07 niin vein illalla 20 ( koska tollon laittavat nukkumaan) ja hain sitten päivällä joko 11.30 tai jatkoi suoraa hoitoo ( kun minulla oli iltavuoro 15-23 ) ja usein vielä sitten itellä aamu tuohon 7-15 joten lapsi oli putkeen hoidossa sen muutaman vuorokauden.. meillä ainakin meni ihan hyvin vaikka olikin siis pitkiä aikoja putkeen hoidossa.. lapsi oli tuolloin kylläkin 1 v 5kk

Yhteistyössä