"Vuorotyöleskille" kyssäreitä =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuorotyöleski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuorotyöleski

Vieras
Miltä teistä tuntuu, kun mies on töissä myös juhlapyhinä ja viikonloppuisin? Ja varsinkin, jos tekee pitkää vuoroa? Miten saatte aikanne lasten kanssa sujumaan ja arjen rullaamaan?

Itsellä on kyllä aika lailla yh-olo. Mies painaa 12 tunnin työvuoroja ja joukossa myös yövuoroja, jolloin päivätkin menevät nukkuessa :/ Itse olen lasten kanssa kotona ja tuntuu, että vastuu arjen pyörittämisestä jää minulle... Yhteistä aikaa on loppujen lopuksi aika vähän. Arkena lapset ovat osa koulussa ja minä pienimmän kanssa kotona.

Onko mulla kohtalotovereita täällä?

Mun mies on yrittäjä ja tekee 12-16 tuntia ja usein 6 päivää viikossa... kutsumus ammatti

ei se auta ku joitaa koti ja lapset ja olla välillä niiiiiin väsynyt että tuntuu kun nukahtais seisaalleen. On se meiskin kyllä väsy

mä tykkään kun mies on töissä ( poissa jaloista )
muuten tämä on aivan perseestä, meinaa hermot mennä kun pieniä lapsia ja mies yövuorrossa, eli nukkuu päivät ja pitää olla aina hiljaa, omassa kodissa ei saa olla kuin oamssa kodissa vaan pitää hissutella ja olla kuin ei oliskaan ÄRSY

Alkuperäinen kirjoittaja hermo:
muuten tämä on aivan perseestä, meinaa hermot mennä kun pieniä lapsia ja mies yövuorrossa, eli nukkuu päivät ja pitää olla aina hiljaa, omassa kodissa ei saa olla kuin oamssa kodissa vaan pitää hissutella ja olla kuin ei oliskaan ÄRSY

Peesi!

Täällä myös yksityisyrittäjän vaimo joka hoitaa lapset ja kodin suurimmaksi osaksi yksin,mies tekee 10-16 tuntia päivässä töitä+ myös vkl,usein tulee vasta sitten kun lapset nukkumassa ja itsekkin niin väsynyt ettei paljon toiselle jaksa jutella.
Rankkaahan tämä on ja välillä olen katkera niille joiden miehet tekee normaalia 8-16 päivää ja ovat mukana arjessa ja äitikin saa vapaata :( Itsellä vielä tilanne ettei ole mummoja&ukkeja tai sukulaisia jotka auttaisi ja tulisi välillä minut päästämään vapaalle mutta kun tästä mies on haaveillut nuoresta asti niin jaksan.Ne vkl kun on vapaata ovat sitten juhlaa ja osataan ottaa niistä kaikki irti ja vietetään tiiviisti sitten yhdessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja valtakunnanmasentaja:
Mun mies on yrittäjä ja tekee 12-16 tuntia ja usein 6 päivää viikossa... kutsumus ammatti

ei se auta ku joitaa koti ja lapset ja olla välillä niiiiiin väsynyt että tuntuu kun nukahtais seisaalleen. On se meiskin kyllä väsy

Meillä sama. Nyt kuitenkin miehellä alkaa huomenna ensimmäistä kertaa loma neljään vuoteen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Peesi!

eli tiedtä tämän vuorotyöleskeyden kaikki puolet?
tämä on niin perseestä kun joku vaan olla voi

Peesi!

Juu, tiedän tuon "hiljaa olemisen" varsinkin. Raivostuttavaa kuiskailla ja hiippailla omassa kodissa ja saada sitten "murhaavia" katseita, jos en saa pidettyä lapsia hiljaa, kun herra nukkuu.... Ymmärrän, että ei mieskään noista yövuoroista nauti, mutta kun ne vaikuttavat koko perheeseen :/

Meillä miehellä ei ole säännöllistä työaikaa. Päivät on pitkiä usein ja nyt kun talvilomat pyörii, tekee mitä sattuu tuureja. Viime yön oli töissä ja nyt nukkuu, menee kahdeksi iltavuoroon.
Kyllähän se joskus tympii, mutta oon tottunut jo tähän. Onneksi on niin hyväuninen, että saa lapset käydä vaikka päällä pomppimassa, niin saa nukuttua :)

Ja on kyllä välillä muutaman päivän vapaitakin, että ne tasottaa paljon.

Mun mies on hoitoalalla eli vuorot menee miten sattuu. Ei haittaa jos pyhäpäivinä sattuu olemaan työvuoro (paitsi jouluna, sen on ollut aina vapaalla)., ja hyvin pystyy toivomaan vapaita :)

Peesi!

Juu, tiedän tuon "hiljaa olemisen" varsinkin. Raivostuttavaa kuiskailla ja hiippailla omassa kodissa ja saada sitten "murhaavia" katseita, jos en saa pidettyä lapsia hiljaa, kun herra nukkuu.... Ymmärrän, että ei mieskään noista yövuoroista nauti, mutta kun ne vaikuttavat koko perheeseen :/

harmi vaan että kaikki ei tätä paskaa tajua, mikään ei ole rasittavampaa kuin tällainen asuminen ja oleminen...edes päiväkodissa ei ymmärretä tätä

Mieheni tekee vuorotyötä ja mä tykkään :)

On sopivassa suhteessa sekä yhteisiä perheiltoja, että iltoja jolloin saan olla ihan rauhassa yksikseni.

On arkivapaita, myös vapaita viikonloppuja silloin tällöin, eikä lasten tarvitse koskaan olla päiväkodissa 7-17 viidesti viikossa, vaan iskä voi hakea kello 12 kun herää yövuoronsa jälkeen, tai pitää kokonaan lapset kotona.

Lisäksi ilta/yö/pyhätyöt nostaa palkkaa ihan mukavasti.

En todellakaan vaihtaisi tätä "normaaliin arkeen" missä töissä ollaan 8-16 ja viikonloppuisin vapaalla!

Eikä meillä hissutella. Mies nukkuu makkarissa, ovi on kiinni, minä ja lapset jutellaan normaalilla puheäänellä...ei karjuta vaan ei hissutellakaan.

Mulla mies on vuorotyössä myös, paljon yövuoroja jolloin nukkuu päivät..
Onhan ne päivät tottakai semmosia et mä pyöritän kaiken, ja välillä väsyneenä jätän hommia vähemmälle.. :D
Mutta sitten on niitä vapaita yleensä enempi putkeen ja silloin on osallistuvaa sorttia :)

Hissutella minun ei tarvii, ja pikkusta en hissuteltua saisikaan :laugh:

Yhteistyössä