Vuosi yritystä takana, onko aihetta huoleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luv_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luv_

Vieras
Olen 20v nuori nainen, elän avoliitossa avokkini kanssa, olemme kuumeillut jo yli vuoden päivät vauvaa..
Mutta sitä ei ole edelleenkään meille suotu. :(
Tutkimuksissa en ole vielä käynyt, en vaan olisi ikinä uskonut että meikäläinen itse joutuisi menemään lapsettomuus tutkimuksiin, mutta kyllä se alkaa olemaan kohta ainoa vaihtoehto..

Mulla on teinivuosista takana yksi raskaus, joka päättyi aborttiin.
Pieni pelko on siitäkin että ei kai lääkkeellinen raskauden keskeytys ilman mitään komplikaatioita ole voinut vaikuttaa mitenkään siihen etten tulisi jatkossa raskaaksi..

Vaikeinta tässä on seurata hyvien ystävien perheonnea, lähipiirissä pamahtelevat paksuksi vähän väliä.. Tiedän nuori olen, aikaa on (onneksi)..

Lopetin siis pillerit syksyllä 2010, sen jälkeen oli tosi pitkiä kiertoja ja epäsäännöllisiä, nyt ne on pikkuhiljaa alkanut tasaantumaan, eli kierrot n. 23-34..

Kyllä väkisinkin tulee mietittyä että tuleeko tässä koskaan raskaaksi, tiedän että monien mittakaavassa vuoden yritys ei varmasti tunnu miltään..

Anteeksi epäselvästä ja pitkästä sepustuksesta... Kokemuksia, kohtalontovereita, vinkkejä, kannustusta kaivataan.. =)

Onko nykyinen avokkisi sama, jolle olit teininä raskaana? Vikahan voi olla miehessäkin, lääkäriin vaan! Musta on outoa, jos 20-vuotias ei ole vuodessa tullut raskaaksi. Olettaen että seksiä harrastetaan säännöllisesti.

[QUOTE="vieras";25508256]Onko nykyinen avokkisi sama, jolle olit teininä raskaana? Vikahan voi olla miehessäkin, lääkäriin vaan! Musta on outoa, jos 20-vuotias ei ole vuodessa tullut raskaaksi. Olettaen että seksiä harrastetaan säännöllisesti.[/QUOTE]

Peesi hoitooon meno kehotukseen. Ton ikäisenä vuosi on todella pitkä aika olla raskautumatta!!

Lopeta stressaaminen, lapsia ei tehdä, niitä saadaan!
Toki pääset jo hoitoihin kerta olette jo vuoden yrittäneet, mutta ei vuoden yritys vielä kerro sitä että olis jotain vikaa, oletko perehtynyt että e-pillereiden jälkeen kun ei tullakkaan välttämättä heti raskaaksi?
Anna elimistön palautua ennalleen kaikessa rauhassa, monilla menee yli vuoden pillereiden lopettamisesta kunnes raskautuvat. Trust Me.

Minä olisin jo huolissani, ja menossa tutkimuksiin. Vuoden yritys on pitkä aika noin nuorella ihmisellä (etenkin kun mietin itseäni, joka 35 v iässäkin raskautui heti) ja myös nuorella VOI olla jotain vialla - mitä aikaisemmin tutkitaan, sen nopeammin asiaan voi puuttua. Ja jos mikään ei ole vialla, niin mikäs sen mukavampaa.

Pelottavia vastauksia.. Ei ole sama mies jolle raskauduin.
Ja kyllä seksiä on säännöllisesti, joskus ehkä liikaakin että on alkanut jo miettimään että kohtahan se näkyy jo sperman laadussa jos joka toinen päivä peittoja heiluttelee.
Ovulaatio olen tikuttanut tasan yhden kierron verran, ja sain niin epämääräisiä viivoja että ei ollut yhtään mun juttu.. Joten ollaan periaatteessa tjottailtu vain, mutta säännöllinen seksi plus se että pidän itseäni ajantasalla missä kierronvaiheessa mennään sekä muutenkin olen tutkiskellut enemmän itseäni...

Itse pistin juuri pillereiden piikkiin tota menkkojen epäsäännöllisyyttä,, mutta kai se sitten voi olla jotain muutakin kun ei plussaa näy eikä kuulu... :/

Hyvä ystäväni jonka kanssa olen hyvin läheinen, on raskaana ollut jo muutaman kuukauden verran, hänellä oli miehensä kanssa lähes 2 vuotta tjottailua takana (samantapaista kuin meilläkin)
Antoi tuokin uutinen vähän voimaa, että kaikki voi olla hyvinkin vaikkei heti tärppää.

Toisaalta en tiedä antaako sekään mielenrauhaa jos tutkimuksien perusteella kaikki olisi niinkuin pitääkin..

Kannattaa toki varata aika tutkimuksiin, jotta mahdolliset ongelmat selviää ja saadaan hoidettua. Mutta musta vuosi ei vielä ole hurjan pitkä aika, johtuen ihan omasta kokemuksista. Annoimme vauvalle luvan tulla kun olin 20-vuotias, vasta kun 3 vuotta kului minusta tuli ensimmäistä kertaa äiti ja siitä seuraavat kaksi tulivat kanssa kolmen vuoden välein eikä ehkäisyä oltu käytetty missään välissä. Ja kun jälkeenpäin olen asiaa miettinyt niin olen tajunnut, että kaikki "tärpit" olivat osuneet juuri siinä kuussa kun olin haudannut haaveet täysin vauvasta ja keskittynyt ainoastaan muihin asioihin! Siis joka kerta on ollut täysin yllätys :)

No minä kehotan tutkimuksiin menemään, voi olla että tarvit vaikka pienen hormoniavustuksen. Oletko yli/alipainoinen?

Itse raskauduin ensimmäistä yritettäessä tokasta kierrosta ja toista odoteltiin sitten yli 1,5vuotta.

Painoindeksini on normaali, olen onnistunut laihduttamaan viime syksyn aikana noin kuusi kiloa, ja viime syksystä lähtien alkoikin menkat tulemaankin säännöllisemmin, en tiedä sitten oliko laihduttamisella osaa tai arpaa tämän kanssa.
Eli en ainakaan itse ole huolissaan painoni kanssa.

Pelottavia vastauksia.. Ei ole sama mies jolle raskauduin.
Ja kyllä seksiä on säännöllisesti, joskus ehkä liikaakin että on alkanut jo miettimään että kohtahan se näkyy jo sperman laadussa jos joka toinen päivä peittoja heiluttelee.
Ovulaatio olen tikuttanut tasan yhden kierron verran, ja sain niin epämääräisiä viivoja että ei ollut yhtään mun juttu.. Joten ollaan periaatteessa tjottailtu vain, mutta säännöllinen seksi plus se että pidän itseäni ajantasalla missä kierronvaiheessa mennään sekä muutenkin olen tutkiskellut enemmän itseäni...

Itse pistin juuri pillereiden piikkiin tota menkkojen epäsäännöllisyyttä,, mutta kai se sitten voi olla jotain muutakin kun ei plussaa näy eikä kuulu... :/

Mä en oikeastaan ymmärrä tuota sperman laatujuttua, itse aikoinaan tehtiin juuri niin että joka toinen päivä suunnilleen harrastettiin seksiä. Ja olin syönyt pillereitä 7 vuotta, kun lopetin pillerit meni 3 kk ja olin raskaana.

Hyvinkin voi olla miehessä vikaa, sähän olet kerran tullut raskaaksi joten tuskin täysin hedelmätön olet. Kaverillani oli sama ongelma, tosin he eivät odottaneet vuotta. Kaverilta löytyi PCO, sai lääkkeet ja meni muutama kk niin oli raskaana. Joten ehdottomasti menisin lääkäriin selvittämään asiaa.

...yritystä takana vuosi. Olen 22 ja mieheni 25. Pillerit lopetin vuosi sitten tammikuussa ja maaliskuun alusta olemme esikoista "yrittäneet", tuloksetta. Minulla takana klamydia, jonka sain exältäni aikoinaan (oli minulla oireettomana n.9kk) joten pelkään, että se on osa syy miksi en raskaudu. Ovistikkuja ym. emme ole käyttäneet. Jos ei huhtikuussa viimeistään ole tärppi käynyt, lähdemme tutkimuksiin.Meillä vielä sekin, että itse sairastan ms-tautia niin joudun olemaan ilman lääkitystä koko vauvaprojektin ajan, joka tuo myös lisästressiä. Surullistahan tämä on, mutta elämä ei aina mene niinku suunnittelee...

Kyllä meilläkin meni vuosi vaikka oltiin 22-vuotiaita kun yritettiin esikoista. Toista ollaan yritetty jo kohta 2 vuotta ilman tulosta :( Mulla on monirakkulaiset munasarjat, joten tiesin jo etukäteen että raskautumisessa saattaa kestää. Eli tutkimuksiin vaan! Joihinkin ongelmiin auttaa pelkkä lääkitys.

Yhteistyössä