vuoto raskauden alussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolesta sykkyrällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolesta sykkyrällä

Vieras
sanokaa mulle et voiko tää merkata keskenmenoa. Eli siis eilen istuin pitkän matkan autossa. Kun päästiin perille, mahaa ihan kevyesti jomotti ( pientä jomotusta ja nippailua ollut tämän tästä koko tähän astisen raskauden ajan) en siitä vielä aatellu mitään mut sit ku menin vessaan tuli pyyhkiessä paperiin laimeeta verta. Säikähin ja menin lepäilemään. Puolen tunnin päästä pyyhkiessä tuli ihan vähän. Pikkareihin ei ollu vuotanu. Tän jälkeen pikkuhousunsujaan tuli vaaleenruskeeta max teelusikallinen ja sit ei enää mitään. Voisko olla vaan jotain vaaratonta vai onko jollain oirinu km näin?

Mulla on tullut nyt toista viikkoa ruskeata niukkaa vuotoa, välillä ollut kirkkaampaakin. Tällä viikolla kävin ultrassa, ja elävä sikiö siellä oli ja sydän sykki. Toki huoli on edelleen, kun viikkoja vasta päälle 6, ja vuotoa tulee vaan. Mitä oon keskusteluja lukenut, voi olla harmitonta, mutta joillain enteilee keskenmenoa. Ei auta kuin odottaa, ja jos et ole käynyt ultrassa niin kannattaa käydä jos kovasti vaivaa. Onhan tuo todella mieltäraastavaa, kun aina vessareissuilla saa jännittää tuleeko vuotoa vai ei ja minkä verran...

[QUOTE="vieras";28525837]Mulla on tullut nyt toista viikkoa ruskeata niukkaa vuotoa, välillä ollut kirkkaampaakin. Tällä viikolla kävin ultrassa, ja elävä sikiö siellä oli ja sydän sykki. Toki huoli on edelleen, kun viikkoja vasta päälle 6, ja vuotoa tulee vaan. Mitä oon keskusteluja lukenut, voi olla harmitonta, mutta joillain enteilee keskenmenoa. Ei auta kuin odottaa, ja jos et ole käynyt ultrassa niin kannattaa käydä jos kovasti vaivaa. Onhan tuo todella mieltäraastavaa, kun aina vessareissuilla saa jännittää tuleeko vuotoa vai ei ja minkä verran...[/QUOTE]

Niin ja jatkan vielä, että ultraava lääkäri ei ainakaan pitänyt vuotoani mitenkään huolestuttavana, toki jos alkaa enemmän vuotamaan niin sitten asia on eri. Mutta monilla voi olla alkuraskaudessa niukkaa vuotoa.

mulla nyt viikkoja vasta 5+4. Eka neuvola ois vasta kun viikkoja 8+ ja eka ultra viikolla kymmenen. Taidan silti huomenna soitella neuvolaan jos pääsis aiemmin.

En tosiaan tiedä, kuinka helposti sinne ultraan pääsee julkisen kautta normaalia aiemmin, mutta itselläni oli kohdunulkoinen raskaus aiemmin ja tässä raskaudessa oireet samat, niin pääsin sit ultraan. Mut kannattaa kysyä, ja jos ei onnistu niin käy sitten vaikka yksityisellä, jos ei jaksa odottaa. Ymmärrän täysin, miten tuskastuttavaa tuo vuotelu on, mutta tosiaan sitä voi joskus esiintyä ihan normaaliraskauksissa.

Jos huolestuttaa niin kannattaa käydä ultrassa, vaikka yksityisellä jos mahdollisuus.
Itselläni alkoi km noin mutta älä säikähdä, monella muullakin on ollut samanlaista ja raskaus on ollut kunnossa.. Yritä olla stressaamatta vaikka vaikeaa onkin..

Yhteistyössä