Vuotoa vaikka raskaana! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lucia

Jäsen
14.11.2007
106
0
16
Eli olen raskaana viikolla 7. Äsken aiva yllättäen alkoi vuotamaan tumman ruskeaa vuotoa! Ei kylläkään paljon mut niin että tunsin että jotain tulee ja menin vessaan tarkistaan asian. Mitä tarkoittaa? Oon kuullu että voi kuulua asiaan ja ei oo vakavaa välttämättä, mut mietin että missä menee raja. Paljonko saa vuotaa ja kuinka kauan? Milloin pitää huolestua?
Pahoinvointiakin oli viime viikolla muutamana päivänä mutta loppu aika äkkiä. Mietin voiko olla yhteyttä tähän?

Auttakaa ensikertalaista!

Mulla tuli noilla viikoilla punaista vuotoa, ei ehtiny tulla housuihin asti, pyyhittäessä vain. Soitin hädissäni lääkärilleni et taitaa mennä odotettu raskaus kesken. Oli kuulemma vain kohdun kasvusta johtuvaa, vuotoon ei liittynyt kipua ja se meni ohi samana päivänä.

ollut kolme raskautta ---> yhtä monta lasta. Jokaisesta olen vuotanut alkuraskaudessa. Yleensä sanotaan, että tuollainen ruskea vuoto (vanhaa verta) on ihan normaalia. Ja etenkin, jos se tapahtuu aikana, jolloin kuukautiset normaalisti tulisivat. Kipua ei pitäisi tuntua.

Itse vuosin helakan punaista vuotoa jokaisesta, niin että sidekin piti laittaa. Yli vuorokautta vuotoni tosin eivät koskaan kestäneet ja sinä aikana meni "vain" se yksi side. Kipua en tuntenut missään vaiheessa (en ole ihan varma, tunsinko kuitenkin sellaista menkkamaista "juilimista"). Eikä muuten koskaan osunut kuukautiskierron normaalit vuotopäivätkään noihin raskausajan vuotoihini.

Laskepa, osuisko sulla menkat normaalisti näihin aikoihin.

mulla oli just tuollaista eka raskaudessa. vuotoon liittyi vielä viiltävä kipu, joka kesti n. tunnin. ajattelin vaa et kesken meni...mut sitten menin ultraan raskausvk:lla 12 niin siellä oli vilkas vauvelinalku... joka on nyt 2v. reipas pikkuneiti...

mulla on tullut kahdessa edellisessä raskaudessa tosi runsaat verenvuodot rv6-13..alkoi rv6 vuosin kun seula, hyytymien kera. olin ihan varma et menee kesken, sikiö terhakka, sydän löi. vuodot jatkui ja jatkui, välillä tuli enemmän, välillä vähemmän. välillä veri oli vanhaa eli ruskeaa, välillä taas kirkasta. monta kertaa kävin päivystyksessä vuotojen takia, aina sikiö kunnossa. terve 2v tyttö on nyt. edellisessä raskaudessa vuotoja tuli myöskin mut ei niin runsaina.
mulla asiaan vaikutti herttamainen kohtu, jossa väliseinää. tyhjä puolisko kohdusta tyhjeni. soittaisin aamulla neuvolaan, niin saat lähetteen gynelle ultraan. tääl meillä ainakin toimii niin. ja sinne ultraan pääsee heti. toki jos siltä tuntuu, niin mene päivystykseen. niin mäkin menin ja oli jouluaatto...asia painoi niin paljon, oli pakko varmistaa asia.

Kaikki voi olla hyvinkin! Minulla tuli rv 5-6 puolitoista viikkoa ruskeaa vuotoa ja kökkäreitä, kaikki ultrassa silti hyvin. Oli vanhaa verta, joka tuli kohdusta.
Nyt rv 8 kirkkaampaa verta, joka tulee kohdunkaulasta. Sikiöllä kaikki hyvin. Mahakipujakin on ollut, oikeastaan koko ajan, mutta lääkärin mukaan johtuvat mun endometrioosikiinnikkeistä.
Huolissani olen tietenkin ollut, mutta jos km on tullakseen näin varhain, ei sitä voi itse estää. Toivottavasti ap:llä kaikki kunnossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina siis jos en olisi raskaana! Kauanko tuo vuoto saa kestää jos siis pysyy suht niukkana? Eli millon pitää soitella neuvolaan?

Mutta aikas lähellä kuitenkin olet tuota menkkojen normaalia alkuajankohtaa! Mun mielestä sä voisit oman mielesi rauhoittamiseksi soitella vaikka heti huomenna sinne neuvolaan. Viikonloppu on kuitenkin tulossa ja se on pitkä aika stressata asiaa (varsinkin jos vuoto jatkuu, vaikka olisikin vähäistä). Ja neuvolasta saisit sitten ohjeet jatkon varalle.

Tietysti myös yksityisellä voi käydä ultassa tarkistuttamassa tilanteen.

Tsemppiä sinne, toivon kovasti, että kaikki menee hyvin!

mullakin oli alussa vuotoja,menin heti sairaalaan ,laitettiin vasta synnyttäneitten huoneeseen ja sanottiin et toden näköisesti menee kesken.yö oli ihan kauhea kun vieressä oli vauvoja ja itse olin ihan rikki. mutta kesken ei mennyt ja loppuraskaus sujui ilman ongelmia ja tänä päivänä tyttö 5v

Mulla alkoi keskenmeno ruskealla vuodolla. Toisessa raskaudessa tuli verta niin että pyörryinkin, mutta vauva oli silti kunnossa. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin :hug: :heart: Voi se olla normaaliakin.

Keskimmäisessä raskaudessa kans hyvin samoilla viikoilla tuli vuotoa, menin tk.seen jossa miesvastaanottaja sanoi että jospa et olekaan ollut raskaana, no olihan siellä kaksi ja kaikki meni hyvin. Viime talvena osui samainen hoitaja kun jouduin vanhemman lapsen kanssa sinne ja nämä kyseiset lapset olivat mukana, olisi tehnyt mieli sanoa että tässä nämä lapset nyt ovat jo 13.vuotiaina. Onneksi se vuoto ei aina tarkoita keskenmenoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Eli olen raskaana viikolla 7. Äsken aiva yllättäen alkoi vuotamaan tumman ruskeaa vuotoa! Ei kylläkään paljon mut niin että tunsin että jotain tulee ja menin vessaan tarkistaan asian. Mitä tarkoittaa? Oon kuullu että voi kuulua asiaan ja ei oo vakavaa välttämättä, mut mietin että missä menee raja. Paljonko saa vuotaa ja kuinka kauan? Milloin pitää huolestua?
Pahoinvointiakin oli viime viikolla muutamana päivänä mutta loppu aika äkkiä. Mietin voiko olla yhteyttä tähän?

Auttakaa ensikertalaista!

Itselläni alkoi niukka rusehtava vuoto rv6, ja jatku viikoille 18. Tuhruvuotoa tuli päivittäin ja pari kertaa viikoilla 10 ja 15 tuli ihan verta lorisemalla, mtatot ja lattiat veressä. Minua kanssa ultrailtiin parin viikoon välein. Vuoto johtui osittain kohdun suulla olevasta istukasta. Mulla vuotoihin liittyi myös alavatsakipuja. Ei tarvinnut kävellä kun 10minuuttia, alkoi vatsakipu ja tunsin miten vuoto alkoi. Sairaslomalla oli rv10 loppuun saakka, koska vuodon loputtua alko supiselut. Raskaus sujui kuitenkin hyvin loppuun saakka. Nyt vauva täytti just 1v.
Itse epäilen, että jos olisin töissä käynyt vuodoista huolimatta, olisi raskaus keskeytynyt.