vyöhyketerapia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä poika kärsinyt ilmavaivoista... annettu cupliton tippoja, ei auttanu! ja relatropseja,, ne autto aina silleen että illalla kun anto nii poika nukahti helposti ja nukku yön suht hyvin. vyöhyketerapiassa käyty 2 kertaa, ei vielä huomattavia vaikutuksia... noh, poika ei oo huutanu kurkku suorana mutta mahakipuja on edelleen önissy jatkuvasti. mutta toivotaan että vyöhyketerapia auttaa..perjantaina mennään taasen... =) tsemppii kaikille masuvaivaisille ja vanhemmille.

käytiin eilen taas. vaikutuksen kyllä olen huomannut. tyttö nukkuu rauhallisempaa unta ja nukahtaa hyvin muutaman kerran vaan on tarvinnut nukuttaa. muutaman kerran on ährännyt mahansa kanssa mutta kun kakannut on mennyt ohi ja sitten ollaan taas ollut oma iloinen itsensä.
meillä ei hirveästi olla itkeskelty ja äiti kokee vihdoinkin ruusunpunaista äitiyttä:)
meillä on uusi aika torstaina kirjoittelen sitten lisää.

hyvä että olet tyytyväinen terapeuttiin.. On tosiaan semmonen hassu täti ja usko pois, säikähdin kun menin sinne ensimmäisen kerran ja tämä kävi heti halailemaan:))
Oon itse käynyt siellä muutaman kerran hoidettavana.

Toivotaan että saatte hoidoista pysyvää apua!

meillä oli keskiviikkona välipäivä hoidossa ja illalla alkoi taas vatsakipuhuuto:( rintarepussa sain sitten parintunnin huudon jälkeen nukkumaan tunnin verran. yö kyllä meni ihan hyvin. söi jopa niin että kävi yöunille tossa ennen kahdeksaa ja ei herännyt ennen kahtatoista syömään niin syötin sitten niin että tyttö nukkui:) heräsi seuraavan kerran puoli neljä yöllä. sen jälkeen ei nukkunut kunnon unta ollenkaan. sain siihen kyllä vastauksen tänään hoidossa. johtuu kuulemma siitä että huone ilmassa ei riittävästi happea pienille keuhkoille. neuvoi tuulettamaan kunnolla huoneen ennen yö unille menoa. tänään sitten kokeillaan, kunnon tuuletus ja tarpeeksi päälle vauvalle.
saa nähdä, huomenna on taas aika.... jos viikonloppu on neljän hoitokerran jälkeen yhtä huutoa niin täytynee sitten katsoa onko järkeä enää jatkaa... toivon vielä kuitenkin että tämä todella auttaisi, koska selvää muutosta on tapahtunut. on ollut niin ihana huomata kuinka kivaa on olla äiti niinä hetkinä kun vauvalla on hyvä olla eikä koske mihinkään. tyttökin on silloin yhtä hymyä ja juttelee niin kauheasti että kaikki sanovat hänen tulevan selvästi äitiinsä. oikeen luokkaantuu jos kukaan ei kuuntele kun on jotain tosi tärkeää asiaa:)

meilläki huomenna vyöhyketerapia, kolmas kerta. oon kyllä huomannu että poika on rauhallisempi ja nukkuu paremmin,eli on auttanut! ja huuto on muuttunut pieneksi käninäksi, kun masuun nipistää. terapeutti sano että jotku käyttää 5 kertaakin... kannattaa käyttää jos tuntuu ettei vähemmällä helpota! ilmavaivat ei oo meilläkään kokonaan kadonnu, mutta näyttäs paremmalle tilanne.. kyllä on totta, että jaksaa paremmin kun poika on tyytyväinen :) ja tuntee itsensä jälleen onnistuneeksi äitiksi :) Voimia!

Moi!

Kirjoittelin jo tuonne unettomien äitien ketjuun meidän pojasta. Pojulla ei ole masuvaivoja mutta muuten huono nukkumaan. Käytiin tänään toisen kerran vyöhyketerapiassa ja näyttäisi tehoavat. Yöunet on edelleen suht lyhyet mutta poika nukkuu levollisemmin, taistelee edlleen unta vastaan sen minkä pystyy, mutta toivottavasti sekin helpottaa kun käydään vielä pari kertaa hoidossa.

meillä oli perjantaina neljäs terapia aika ja viime yönä tyttö 8vko:a nukkui seitsemän tuntia heräämättä!!!! ja syöttö väli oli yhdeksän tuntia oli nukahtamisen kanssa vähän ongelmia. ei itkenyt mutta ei olisi malttanut käydä nukkumaan.
kyllä on ollut apua vatsavaivoihin, saattoi tosiaan aikaisemmin huutaa yhdeksänkin tuntia nukkuen tunnin siinä välissä. nyt jos massu on kipea saattaa tunnin kaksi ähistä ja ""kiukuta"" ja ehkä vähän itkeä jos äiti ei jaksa pitää koko ajan liikkeessä.
hyvä ohje oli se että kannataa yrittää pitää hereillä ennen yöunille laittoa niin riittää unta sitten yöksi. ja tuulettaa makuuhuone niin riittää hapekasilma aamuun.
toivon hartaasti kaikki sormet ja varpaat ristissä että tämä ei olisi väliaikaista, toisin seitsemäntunnin yöunet olisi ehkä joka yö jo liikaa....:)

ihanaa että teille oli apua. Meillä ongelmia lähinnä nukahtamisessa mutta olen vielä ihan tervejärkinen.. taidan kokeilla tuota tuulettamista:) kiitos vinkeistä Katiska!

meillä oli eilen ensimmäinen päivä moneen viikkoon kun tyttö ei itkeskellyt mahaansa. oli oikein mukaavaa touhuta tytön kanssa kun hän oli hyvän tuulinen:)
jossain vaiheessa jo ajattelin että onpas vaikea luonteinen lapsi kun ei mikään ole hyvä huutaa vaan ja vääntylee ja kääntylee eikä suostu nukkumaan. on ihana huomata että kyllä se meidän pikkuinen on ihan juuri sellainen hyvän tuulinen ja hymyilevä lapsi jollaiseksi olin hänet raskaus aikana ajatellutkin. nyt kun ymmärtää itkun syyn on sitä huomattavasti helpompi kestää ja käsitellä.
toivottavasti myös muut terapiassa kävijät saavat avun sieltä. kyllä tämä äitiys maistuu niin paljon paremmalta kun ei koko ajan tarvitse taistella että saisi toisen nukkumaan kun huutaa vaan ja sitten kun nukkuu menee koko aika siihen että pelkää että kohta se herää ja alkaa sama huuto:)

tänään on taas aika terapiaan. kaiketi viimeinen kun tyttö ei koko viikonlopun aikana mahaansa valitellut:)
ai että odotan kun pääsen keskiviikkona neuvolan äiti-lapsitapaamiseen ja pääsen kertomaan mitä mieltä olen tästä avusta jonka neuvolasta sain kun sinne yhteydessä olin....

tänään oli viimeinen hoito kerta (onneksi, ei nimittäin mitään kauhean halpaa). tyttö edelleen hyvän tuulinen eikä ole itkeskellyt. voin totisesti suositella muillekkin itkuisille vauvoille. aijomme myös jatkossa käyttää vyöhyketerapiaa kun tarve vaatii:)

Mäkin luulin aikasemmin että vyöhyketerapiasta on hyötyä vaan koliikkivauvoille. Onneksi kuulin eräältä tuttavalta että heillä oli ""sivutuotteena"" tullu apua unirytmiin vaikka alunperin menivät hoitoon pulauttelun takia.

No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ja hyvä tietää siltä varalta jos joskus ""pikku kakkosella"" on samanlaista univaikeutta. Vielä kun saisi pojan syömään päivällä niin hyvä olisi, mutta tasataan nyt tätä unirytmiä ennenkun yritetään vaikuttaa syömiseen ettei tule kahta isoa ""elämänmuutosta"" samaan syssyyn. Ja toisaalta ei nuo 3h välein yösyötötkään enää tunnu niin kamalilta kun sitten ne väliajat saa nukkua rauhassa.

Vauvasi on mitä ilmeisimmin koliikkivauva. Vyöhyketerapia ja rela-tipat ovat pelkkää humpuukia, koliikkiin auttaa vain aika ja sekin vähitellen. jos vyöhyketerapia ja tipat oikeasti aúttaisivat, niitä varmaan käytettäisiin yleisesti ja lääkärikin niitä suosittelisi. Useilta lääkäreiltä olen sen sijaan kuullut, että nämä ja myös cuplaton ovat lumelääkkeitä, joita neuvolan tätejä ohjastetaan tarjoamaan, jotta saataisiin vanhemmille jotain tekemistä niin että tuntuu että voisi jotenkin koliikkiin vaikuttaa. Kun aika kuluu näitä käyttäen, niin luullaan että lumehoidot auttavat.

Itselläni on vauva, jolla on erittäin vaikea koliikki eikä siihen ole mikään muu auttanut kuin että on ajan kanssa ruvennut vähenemään.

lääkärithän eivät saa suositella esim. vyöhyketerapiaa koska on ns. luonnon oma hoitotapa. Lääkärit saa suositella vain terapioita joilla on oikeaa ""lääketieteellistä näyttöä vaikutuksesta"" ja lääkkeitä.

Vyöhyketerapiasta on apua aikuisille, miksei siis vauvoille ja rela tipathan on maitohappobakteereja mitkä TUTKITUSTI auttavat myös aikuisen vatsaa saavuttamaan tasapainon miksei siis lapsen.

Käyhän nyt skeptiokko kokeilemassa sitä vyöhyketerapiaa ja ihmettele vaikutusta.

Itse asiassa maitohappobakteeria on tutkittu paljon, mutta ei ole olemassa tieteellistä todistetta, että se vaikuttaisi mitenkään ""vatsan tasapainoon"". Ainoa todistettu hyöty on allergioiden torjunta vauvoilla. Gefilus- ym tuotteita käyttämällä haaskaa siis rahaa jos haluaa jotain vaikutusta mahavaivoihin.

Mieheni on lääkäri, joten olemme nämä asiat perusteellisesti selvittäneet. Hänen kauttaan tunnen myös useita muita lääkäreitä, jotka ovat kaikki pitäneet neuvolaa ja he ovat minulle nimenomaan kertoneet tästä, että lumehoitoja tarjoamalla pyritään kuluttamaan aikaa, jotta ajan kuluminen auttaisi koliikkiin.

Missää tapauksessa en tuhlaisi aikaa ja rahaa johonkin vauvan paineluun ja hieroskeluun, on tietty hyväuskoisten hölmöjen oma asia jos he niin haluavat tehdä. Koliikkilapsen äitinä ymmärrän kyllä, että tartutaan pienimpäänkin oljenkorteen.

Kas, minäkin toimin lääkärinä Lahdessa Päijät-Hämeen keskussairaalassa lastentautien infektio-osastolla pääosin. Ja tiedän ettei useimmat lääkärit usko vyöhyketerapiaan, akupunktioon, homeopatiaan jne. MUTTA eivät myöskään saa näitä asiakkaalle suositella jos toimivat julkisella tasolla, ykstyiset on sitten asia erikseen.

Ymmärrän tieteellisen näkökulmasi, mutta kyllä vaativan vauvan vanhemmatkin tarvitsevat ""hoitoa"" eli jos aika kuluu paremmin vyöhyketerapioissa ym. ja siitä tulee vanhemmille tunne, että on tehnyt kaikkensa helpottaakseen vauvan oloa ja omaa oloa, niin mikäs siinä. Aina ei riitä, että hoidetaan vaan oiretta, vaan on myös hoidettava mieltä. Kyllä ne neuvolan oljenkorret varmaan todellakin on monille se viimeinen keino jaksaa vaikean ajan yli. Meidän poika on ns. vaativa vauva, mutta ei ole koliikkitapaus. Lääkärissä on käyty kerran ja todettu, että pojassa ei ole mitään fyysistä vikaa, on vaan vaativa luonne. Se siitä, antaa ajan kulua ja teemme mitä voimme. En ole mennyt terapioihin, enkä syöttänyt vatsalääkkeitä, kun ei vika ole vatsassa vaan korvien välissä : D

skeptikolle:
kyllä, meillä voi olla jonkin asteinen koliikki. mutta apua kyllä saatiin terapiasta. jos luit koko viestiketjun niin varmaankin jo tiesit sen. ja samaa mieltä olen cuplatonista kanssasi.
olisi kiva tietää että mitä ajattelet esin homeopatiasta tai satoja vuosia vanhoista kiinalaisista hoitomuodoista? onko nekin humpuukia, kun niitä ei lääketieteellisesti ole pystytty osoittamaan ""toimiviksi"".
esimerkki kiinalaisesta akupuktiosta: hyvällä ystävälläni todettiin kohdussa kasvain ja ainut vaihtoehto oli leikkaus. ystäväni kävi kuitenkin ensin kiinalaisessa akupunktiossa ja sai sieltä joitain luonnonlääkkeitä. hoitojen jälkeen ystäväni käy lääkärillä ultrassa jossa todettiin että kasvain oli kokonaan poistunut. lääkärin oli pakko myöntää että hoito on toiminut:)
joten siinä en kyllä yhdy sinun mielipiteeseesi että vaihtoehtoiset hoitomuodot ovat humpuukia, koska minulla on kokemusta siitä että ne toimivat:)

No, todellakaan en usko mihinkään sellaisiin hoitoihin, joiden vaikutusta ei ole todistettu. Toki olen valmis muuttamaan kantaani, jos todisteita saadaan. Mutta akateemisen koulutuksen saaneena olen erittäin kriittinen kaikkea sellaista kohtaan, josta ei ole olemassa tutkimusnäyttöä. En myöskään suoraan sanottuna usko tuohon kasvaimen häviämisjuttuun: ei vähiten siksi, ettei pidä uskoa kaikkea internetistä lukemaansa;)

Jos vyöhyketerapia tuntuu teillä auttaneen, kai se on pääasia, riippumatta siitä, mistä tulos johtuu. Itsekin olin vähällä viedä tytön terapeutille koliikin ollessa pahimmillaan. Kun sitä tosiaan yrittää ihan kaikkea, jotta se loppuisi. Mutta tiedän liiaksi sellaisia tapauksia, joissa on juostu kaikenmaailman nikamanniksauttajilla ja alkuperäinen vaiva on siitä vain pahentunut.

Ja nimimerkille heh: jos tosiaan toimisit lääkärinä, varmaan tietäisit silloin, että maitohappobakteereiden toimimisesta ei ole näyttöä. Ohessa linkki yhteen kansantajuiseen artikkeliin:
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=8007681

No, minun ei liene tarvitse vakuuttaa ammattitaitoani tai ammattiani yleensäkään täällä sinulle tai kenellekään muullekaan. Olen saanut koulutukseni Saksassa ja siellä ollaankin paljon avarakatseisempia näiden asioiden suhteen ja hyväksytään ja lähetetään potilaita vyöhyketerapioihin ja akupunktioihin.

En löytänyt Internetistä vielä kunnon faktaa uusimmasta tutimuksesta maitohappobakteerien vaikutuksesta mutta tästä linkistä löytyy tietoa tutkimuksesta. Luulisin miehesikin tietävän meineillään olevista tutkimuksista kun kerran asia häntä ja hänen laajaa lääkäriystäväpiiriään kiinnostaa.

http://web.tukholma.net/tallaviikolla/terveysartikkelit/maitohappo.asp

niin kyseinen tutkimus ei käsittele vatsavaivoja mutta kun väität ettei niillä ole MITÄÄN todistettua vaikutusta mihinkään.
Ja kyllä on tehty myös tutkimuksia joissa ne tosiaan tasapainottavat vatsankin toimintaa. Niitä tutkimuksia ei vaan välttämättä ole julkaistu internetissä;)

en kyllä oikein ymmärrä miten skeptikkon lääkäri mies voi olla sitä mieltä ettei maitohappobakteereilla ole mitää vaikutusta?? kun esim itselleni on lääkärit ovat suositelleet aina antipioottikuurin yhteydessä syötäväksi maitohappobakteereja kun muuten menee vatsa sekaisin ja tulee lähes aina hiiva.
no tosihan on että lääkäreillä on eroa...

Meillä todella paha koliikki, yössä nukuttiin noin 1,5tuntia. Vyöhyketerapiassa kävimme neljä kertaa ja siihein loppui pojan huutaminen. Ja tähän meni 8päivää välipäivien kanssa, eli tosi ajan tuhlausta. Eli minä ainakin uskon tehoavan vaikka lääkäri-miehesi ei tätä suosittelekkaan. Onneksi on omaa järkeä päässä eikä tarvi kaikkea kirjoista löytyä. Ja lueppas tämä ketju, aika monella muullakin on auttanut.

Yhteistyössä