Web-kameravalvontaa kotona. Onko ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jessica"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jessica"

Vieras
Mun mies on melkoinen nettiniilo ja tietsikkaekspertti. Se on kotonaki laittanut jotain webbikameroita sinne tänne että on helpompi valvoo lapsia (tai omaisuutta) jos on ite koneella. Sieltä pystyy kans tarkastamaan että kuka oikeesti teki ja mitä. Meillä on lapset 8-6-4v. Isoin on tyttö, pienemmät poikia.

No mun kaveri sitten tästä sano vähän ikävästi että yksityissuojaa loukataan. No siis ymmärrän kyl mut toisaalta missä menee raja? Meillä kummiskin lapsilla on omat huoneet, mutta nukkuu samassa huoneessa. Varmaan tyttö saa oman huoneen kun tulee isommaksi ja tietenkään siellä ei mitään kameraa oo.

No mitä mieltä. Minkä ikäseksi kameravalvonta on ok?

Lasten kanssa olisi varmaan ihan hyvä olla niin, että on läsnä eikä vaan tuijota ruutua. Entä jos lapsille tulee kavereita kylään, kerrotteko lapsella ja hänen vanhemmilleen kameravalvonnasta?

Missä vaiheessa oletet ajatelleet siitä luopua... mielestäni epämiellyttävä ajatus, että esim. kylässä olevaa lastani seurattaisin kameroiden välityksellä.

No emmää noista tiedä eihän noita kameroita ees huomaa. Emmää noista oo muille jauhana ellei oo puheeksi tullu. Kellään mitään porua ollu siitä. Ei oo mun kaverit mitään turhantärkeitä.

[QUOTE="ap";27085991]No emmää noista tiedä eihän noita kameroita ees huomaa. Emmää noista oo muille jauhana ellei oo puheeksi tullu. Kellään mitään porua ollu siitä. Ei oo mun kaverit mitään turhantärkeitä.[/QUOTE]

Turhantärkeitä? Entä itse oletteko omituisia?

Missä menee tirkistelyn ja yksityisyydeen suojan raja?

[QUOTE="Jessica";27085927]
No mun kaveri sitten tästä sano vähän ikävästi että yksityissuojaa loukataan. No siis ymmärrän kyl mut toisaalta missä menee raja? [/QUOTE]

Niin, ettei haittaa kavereitasi?

No tässä ny oli periaatteesta kyse. Ei tosiaan oo kameroita missään vessoissa sun muissa. Ja ei ne ees oo yleensä päällä jos täällä on vieraita tms. ELi ei oo tarkotettu vieraiden kuvaamiseen. Lähinnä tohon pihaan on sen verran että jos tapahtuu esim. jotain ilkivaltaa tms. niin pystyy tarkastamaan. Ja ne kamerat on osoitettu niin että suunta on autotalli jne.

[QUOTE="ap";27086109]No tässä ny oli periaatteesta kyse. Ei tosiaan oo kameroita missään vessoissa sun muissa. Ja ei ne ees oo yleensä päällä jos täällä on vieraita tms. ELi ei oo tarkotettu vieraiden kuvaamiseen. Lähinnä tohon pihaan on sen verran että jos tapahtuu esim. jotain ilkivaltaa tms. niin pystyy tarkastamaan. Ja ne kamerat on osoitettu niin että suunta on autotalli jne.[/QUOTE]

Miehesi on liikaa koneella, jos lapsia vahditaan kameroiden avulla. Ei se isän läsnäoloa ole.

"Se on kotonaki laittanut jotain webbikameroita sinne tänne että on helpompi valvoo lapsia (tai omaisuutta) jos on ite koneella."

[QUOTE="vieras";27086147]Miehesi on liikaa koneella, jos lapsia vahditaan kameroiden avulla. Ei se isän läsnäoloa ole.

"Se on kotonaki laittanut jotain webbikameroita sinne tänne että on helpompi valvoo lapsia (tai omaisuutta) jos on ite koneella."[/QUOTE]

No se ny menee meillä niin. Ei toi ukko osaa olla lasten kanssa kovin kauaa. Se säätää tietokoneella jotain. Hetken voi jotain tekemsitä keksii lapsille, mutta jos ei muuta keksi niin pistää Blu-rayt pyörimään. Pelikonsolia tms. on kans lapsille "opettanut", mut tyttöä ei kiinnosta. Isompi poika pelaa, mutta pienempi ei oikein tajuu.

[QUOTE="...";27086176]No,niistä täytyy ilmottaa tarroilla,jos te ootte pistäny kameran kuvaan mitä ulkona tapahtuu..Tai ylipäätään jos on valvontakamera,niin niistä ilmotetaan..[/QUOTE]

Kai sitä nyt saa omaa pihaa ja omaa omaisuutta kuvata miten lystää? Varsinkaan kun ei kuvissa näy muitten tontit tms.

[QUOTE="ap";27086188]No se ny menee meillä niin. Ei toi ukko osaa olla lasten kanssa kovin kauaa. Se säätää tietokoneella jotain. Hetken voi jotain tekemsitä keksii lapsille, mutta jos ei muuta keksi niin pistää Blu-rayt pyörimään. Pelikonsolia tms. on kans lapsille "opettanut", mut tyttöä ei kiinnosta. Isompi poika pelaa, mutta pienempi ei oikein tajuu.[/QUOTE]

Peliaddikti?

Ei osaa (vai ei halua) olla omien lastensa kanssa?

[QUOTE="ap";27086198]No sitähän mä tässä kyselenkin.[/QUOTE]

Eikö sinun mielestäsi ole lähes pipipäistä valvoa omia lapsiaan kameroiden välityksellä, kun itse istuu samaas talossa tietokoneella?

[QUOTE="vieras";27086212]Peliaddikti?

Ei osaa (vai ei halua) olla omien lastensa kanssa?[/QUOTE]

No osaa, mutta on niinkuin suurin osa miehistä. Mieluummin valvoo ja antaa lasten tehdä omiaan. Ei sitä moni muukaan mies jaksa lapsilleen olla keksimässä koko ajan jotain. Pärjää kuitenkin lasten kanssa tosi hyvin.

[QUOTE="ap";27086275]No osaa, mutta on niinkuin suurin osa miehistä. Mieluummin valvoo ja antaa lasten tehdä omiaan. Ei sitä moni muukaan mies jaksa lapsilleen olla keksimässä koko ajan jotain. Pärjää kuitenkin lasten kanssa tosi hyvin.[/QUOTE]

No suurin osa miehistä ei ole tuollaisia...

No porukka ymmärtää ihan tahallaan väärin. Ei noi oo ees yleensä päällä. Vaan jos lähetään vaikka pois niin näkee jos on ollu ilkivaltaa tms. Ukko laittaa kotiin hälytysjärjestelmän niin voi kattoo suoraa kuvaa että mitä tapahtuu himassa. Sen takia nää se hommas. Sitten vaan huomas, että jos vaikka lapset on yläkerrassa niin voi vaan tarkatustsekkauksia tehdä jos laittaa kameran päälle. Tietty sitä pitää muutenkin vähän kattoo.

Yleensä eivät oo päällä ja tallentavista en tiä.

ja ihme syyttelyä. Mun mies ei juo juuri koskaan, se ei oo väkivaltainen, ei huuda, hoitaa asiat todellä hyvin. Toki on vikojakin, mutta on se kumma kun tääkin palsta on täynnä vaikka mimmosia tarinoita kusipäistä ja sitten hyvä mies saa paskaa niskaan vaikka vaan parastaan tarkottaa.

Mä en ymmärrä mitään väärin..Teillä on kotona videovalvonta ja aivan paskan hailee onko se päällä 24/7 vaiko sillon tällön..Siitä on ihan laissa pykälät,että kun tää valvonta tapahtuu asuin huoneistossa on JOKA IKISELTÄ siellä asuvalta olla lupa siihen kuvaukseen,eli tässä tapauksessa miehen täytyy kysyä se sulta ja lapsilta.Tieto pitää olla teidän tutuilla/sukulaisilla/kavereilla,jotka tulee pihaan ja tän videovalvonnan piiriin,kun kerta pihaakin kuvaatte..

Yhteistyössä