Wilman käyttäjät..... lisi kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wilma"

Vieras
Jos wilmassa on kummallakin huoltajalla käyttöoikeus niin näkeekö tämä toinen käyttäjä mitä vietiä pistän esim. opettajalle vai pysyykö se henkilökohtaisena? Entäs kun ope vastais viestiin niin eihän tämä toinen käyttäjä näe vastausta? (Ei asuta yhdessä joten siksi nyt kiinnostaa)

opettaja voi (ainakin minun näkymässäni) valita laittaako viestiin saajaksi "huoltajat" vai jommankumman vanhemman nimen. Jos saaja on huoltajat, viesti menee kaikille jotka on merkitty huoltajiksi. Jos laittaa nimellä, menee vain nimetylle henkilölle.

Jos sinä laitat viestiä vain opelle, ei sitä näe muut. Ja jos ope vastaa viestiisi suoraan (=ei lisää erikseen vastaanottajia), vastausviesti tulee vain sinulle.

[QUOTE="ope";25566232]Jos molemmat vanhemmat ovat huoltajiksi laitettu Wilmaan, niin silloin yksityisviestit menevät molemmille huoltajille opettajilta.[/QUOTE]

Mutta, jos itse pistän opettajalle viestiä niin näkeekö toinen huoltaja sen viestin ja vastauksen opelta.... se oli alkuperäinen kysymys.

opettaja voi (ainakin minun näkymässäni) valita laittaako viestiin saajaksi "huoltajat" vai jommankumman vanhemman nimen. Jos saaja on huoltajat, viesti menee kaikille jotka on merkitty huoltajiksi. Jos laittaa nimellä, menee vain nimetylle henkilölle.

Jos sinä laitat viestiä vain opelle, ei sitä näe muut. Ja jos ope vastaa viestiisi suoraan (=ei lisää erikseen vastaanottajia), vastausviesti tulee vain sinulle.

Kiitos tämä selvensi :)

Yhteistyössä