Wordin sivunumerot; apuva!

Forget-me-not

Jäsen
17.02.2008
85
0
6
Pitäisi kirjoittaa essee wordilla. Nyt on ongelmana se etten saa sivunumeroja alkamaan vasta kolmannelta sivulta lähtien. Eka sivu siis on kansilehti ja toinen sisällysluettelo, joten kuinka ihmeessä saan 3. sivulle numeroksi 1. Kiitos tuhannesti jos joku osaa auttaa!

Yleinen käytäntö kyllä on, että sisällysluettelosivu on nro 1, mutta sitä ei vain yleensä merkitä näkyviin. Nyt en tarkkaan muista, mutta sieltä asetuksista pitäisi pystyä valitsemaan niin, ettei näytä ekaa ja kakkossivulla näkyy numero ja alkaa varsinainen essee. Kantta ei tietenkään lasketa.

Jos tosiaan haluat tehdä kuten esität, helpointa lienee, että erotat kannen ja sis.luettolon omaksi tiedostokseen ja loput omakseen. silloin lisäät sivunumerot vain loppuun. Ymmärsitkö?

voit tehä sen myös niin että teet kansilehen erikseen ja määrittelet sisällysluettelon olemaan sivu 0 jolloin sen jälkeinen sivu tietenki on sivu 1 :D

Alkuperäinen kirjoittaja Forget-me-not:
Mun pitäis vaan lähettää valmis työ sähköpostilla niin vähän hassua laittaa kahdessa osassa. Mutta kiitos neuvoista! Nyt en turhaan mieti päätä puhki että kuinka se tehdään :D

Voi sua! Tietenkin sit yhdistät ne taas samaksi kun olet sivunumerot lisännyt. Otat vaan automaatin siinä vaiheessa pois päältä.

Mun pitäis vaan lähettää valmis työ sähköpostilla niin vähän hassua laittaa kahdessa osassa. Mutta kiitos neuvoista! Nyt en turhaan mieti päätä puhki että kuinka se tehdään :D

kuinkas iso essee on kyseessä ku pitää sisällysluetteloki tehä?

niin ja tosiaan, yleensä se sisällysluettelo on se sivu 1, sitä ei vaan merkitä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Voi sua! Tietenkin sit yhdistät ne taas samaksi kun olet sivunumerot lisännyt. Otat vaan automaatin siinä vaiheessa pois päältä.

ahaa... missäs wordin versiossa tämä käy?

Yhteistyössä