x-adventure twinco

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoja

Vieras
Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisistä rattaista? Hakusessa olisi kevyet, näppärät rattaat eri-ikäisille sisaruksille (ikäero tulee olemaan 1v10kk). Päiväunille pääosin aikeissa laittaa sitten nuorempi yksikkörattaisiin. Mutta siis lenkkeilyyn, kauppaan ja leikkipuistomatkoille näitä x-adventureja ajattelin.
Kuka myy näitä Suomessa? Entä ulkomailla? Onko ketään joka olisi tilannut rattaat esim. Saksasta?
Mahtuuko rattaisiin esim. Emmaljungan lämpöpussi?

X-Adventurea ei enää tuoda maahan. Niissä oli paljon tyyppivikoja ja siksi kai lopetettiin (ainakin näin meille sanottiin liikkeessä). Sitä korvaamaan tuotiin Babywelt merkkisiä (ainakin lastenturva katsopa nettisivut sieltä löytyy hyvä kuvaus) tuplia. Ovat tosi samanoloiset (kai samalla tehtaalla tehtyjäkin) mutta vähän paranneltu versio. Huutonetissäkin tuntuu olevat parit sellaiset myytävänä.

Meillä on siis sellaiset ja toimivat hyvin (esikoinen oli 1,5 v kun vauva syntyi). Tosi näppärät varsinkin jos niitä taitetaan usein kasaan autoon tms.

Lastentarvikeliikkeessä on myynnissä joku Emma-tuotemerkillä (muistaakseni) valmistettava tuplaratas, joka on kai ihan suora kopio tuosta Babywelt oliko nyt Montreal vai Alaska -tuplasta. Hinta on aika paljon vähemmän.

Ei kyllä ole omaa kokemusta, mutta sattuipa silmään...

Tsekkaa www.pikkupingviini.fi:stä Childwheelsin tuplat, tilasin sellaiset keväällä ja olen ollut tyytyväinen. Ihan maastossa niillä ei pääse, mutta sorateillä vallan mainiosti. Maksoivat 399€ ja pehmeä koppa vajaa 50€. Käytössä lapsillamme, joilla ikäeroa vuosi ja 8 kk.

Kannattaa käydä sovittelemassa esikoista yllämainittuihin rattaisiin, sillä osa on aika pieniä istumatiloiltaan! Meillä ainakin esim. Babywelt Alaska jäi kauppaan kun vasta 1½-vuotiaan esikoisen jalat olivat ihan koukussa pikkuisella jalkatuella. Kuomukin osuu päähän kun lapsi kasvaa.

Päädyimme lopulta perinteisiin tupliin joissa tilaa kummallekin joka suunnalla, mutta leveys silti alle 80 cm. Tukevat ja vakaat myös nyt kun lapsilla ikää 2v 5kk ja 10kk.

Meillä myös talvella tytön ollessa 1,5 v osui jo pää kuomuun talvitamineissa noissa Montrealeissa, vaikka meillä on superpieni tyttö ikäisekseen. Istumatilat lienee kapeat kaikissa vähänkään kapeammissa tuplissa.

Meillä on hommattuna Brion Twinetet esikolla ja vauvalle ja niissä kuomu on tarpeeksi korkealla, vaikka istumatilat ovatkin vieläkin kapeammat kuin Montrealeissa. Twinetet tuli meille myös siksi, että niihin saa kennorenkaat, jotka eivät puhkea.

Onhan ne babyweltit ja muut ahtaampia, mutta jotkut (mukaanlukien minä :)) arvostamme käyttötarkoituksen vuoksi pienuutta ja keveyttä niin.... Mieti siis ap, mitkä on sun ensisijaiset toiveet vaunuille!

Alkuperäinen kirjoittaja T w i n:
Brio Twinetet ja ns. perinteiset tuplat ovat kyllä vähän eri asia kuin nämä babyweltin, childwheelsin jne tuplat. Jotkut vain eivät halua sellaisia.

Niin, siis itse olin noita Montrealeja juurikin ostamssa, mutta kun niihin ei saa kuin puhkeavat ilmakumit, niin oli pakko valita jotain muuta, joka on suunnilleen samaa kokoluokkaa. Tämä oli pointti. Kääntyvillä pyörillä varustetut rattaat olis olleet ehkä enempi mun makuuni myös... Mutta "pakko" oli valita toisin, koska mulla on niin huonoja kokemuksia ilmakumeista.

Tiedän kyllä, että "perinteiset" rattaat on todellakin erilaisia ja nämä enempi sellaisia "isoja matkarattaita". Mutta pääasiahan on se, että jokainen valitsee käyttötarkoituksensa mukaan.

Asian vierestä jo mutta alkoi ihmetytämään :) Meillä nimittäin on Babuwelt Montral rattaat ja niissä kyllä on kääntyvät etupyörät. Ja meillä on myös niissä sellaiset pyörät joita ei pumpata (eivätkä puhkea). Ehkä olit katsellut niitä halvempia Alaska rattaita? Tai olivat sitten vanha malli (meillä tämän vuoden malli)

No, niin tai näin, samahan se ja asian vierestä muutenkin :)

Ihanko totta?? Nimenomaan Montrealeja katselin siis, mutta siinä kaupassa, josta olin ostamassa myyjä väitti, että niihin ei saa kun ilmakumit. Puhuiko kakkaa sitten, en tiedä. Kysyin meinaan asiaa oikein erikseen, koska se todellakin vaikutti mun päätökseeni loppuviimeksi eniten. Tän vuoden puolella noita rattaita on oltu mekin katselemassa, kun mulla on laskettu aika tässä lähipäivinä juurikin... Onpas kumma juttu... Siis onko teillä kahdet renkaat sitten ollut rattaiden mukana, vai oletko lisäksi ostanut ilmakumit/kennot?

Eipä siinä, kyllä varmaan ihan mainiosti pärjään noilla Twineteillä, mutta ihmetyttää pikkusen silti... Mä olisin todellakin varmaan nuo Montrealit ostanut, jos ois mullekin kennopyörät luvattu. Höh.

Meillä on kyllä ollut vaunuissa aina ilmakumit eikä ikinä ole tarvinnut paikata eikä juurikaan pumpata. Päinvastoin ollaan oltu tosi tyytyväisiä, kun pystyy talvella ottamaan vähän ilmoja pois, että kulkee paremmin lumessa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ilmakumit:
Meillä on kyllä ollut vaunuissa aina ilmakumit eikä ikinä ole tarvinnut paikata eikä juurikaan pumpata. Päinvastoin ollaan oltu tosi tyytyväisiä, kun pystyy talvella ottamaan vähän ilmoja pois, että kulkee paremmin lumessa jne.

Mulla on taas semmoisia kokemuksia ilamkumeista, että lisää en halua. Renkaat tyhjenee itekseen ja lisäksi kaupungissa saa katsella joka askeleella onko kenties lasinsiruja tai muuta rojua tiellä, joka vois kumit puhkoa. Tästä syystä nuo kennot on ihan ehdottomat ja niillä hyvin kaupungissa pärjääkin, kun ei paljo maastossa mennä, vaan lähinnä kovalla asfaltilla. Lienee meille osunut jotenkin sököt renkaatkin noihin yksiin kärryihin, kun itekseen tyhjenevät. Eihän niiden kyllä pitäis...

Noista Twincoista,joista alkuperäinen kyseli.Meillä on ollu ne jo yli 2 vuotta käytössä.Ovat ketterät ja näppärät.Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.Meillä niissä on tällä hetkellä 2v.3kk ikäinen ja 1-vuotias.On ollu myös pikkuvauva x-adventuren pehmeässä kantokopassa.

Kiitos edelleen. Pitääkin käydä esikoisen kanssa koettamassa rattaissa istumista. Ei ole mukavaa jos pipo ottaa koko ajan kiinni kattoon. Hmm.
Ilmakumit ovat tietysti aina oma haasteensa.

Meillä Childwheelsit lapsilla 3 v ja 1 v. Olleet siis nyt vuoden käytössä. Kevyesti kääntyy ja menee hyvin sorateillä ja tilavat. Meillä vanhempi lapsi nyt 93 cm ja mahtuu hyvin istumaan, nukkuukin välillä rattaissa. Näissä on ilmakumirenkaat, en ole muita osannut kaivata. Pumpannut olen ehkä kolme kertaa ja päivittäin on käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Childwheels:
Tsekkaa www.pikkupingviini.fi:stä Childwheelsin tuplat, tilasin sellaiset keväällä ja olen ollut tyytyväinen. Ihan maastossa niillä ei pääse, mutta sorateillä vallan mainiosti. Maksoivat 399€ ja pehmeä koppa vajaa 50€. Käytössä lapsillamme, joilla ikäeroa vuosi ja 8 kk.

Mites talvikäytössä???

Me ostamme rattaat ainoiksi, joten pitäis päästä oikeastaa kelillä ku kelillä.

Meitä taitaa olla täällä kaksi. Meillä siis ollut käytössä keväästä asti, joten talvikeleistä ei kokemusta, mutta ajoittain mennään aika rupusiakin sorateitä nyt kesällä maalla, joten kun pian taas elellään kaupunkilaisina rannikolla, niin uskoakseni ainakin täkäläisessä ilmastossa pärjää.

Ilmakumeista ei ole huonoja kokemuksia, päinvastoi. Ei niitä usein tarvitse pumpata.

Rattaiden istumaleveys per lapsi on 33 cm ja istuinosasta kuomuun 60 cm, kyllä siinä vielä meidän arviolta 88-senttisellä esikoisella on varaa kasvaa ja kuopus tulee perässä pituuden kanssa. Rattaiden kokonaisleveys on 78 cm, taitaa olla hiukan leveämpi muistaakseni kuin X-Adventure Twincoissa, vertailin niitä keväällä. Mutta myös istumatila on jonkun sentin leveämpi. Kolmipyöräisten etuna on joka tapauksessa ketteryys verrattuna nelipyöräisiin. Esikoisella oli nelipyöräiset yhdistelmät ja ovat melkein hankalammat ahtaissa paikoissa.

Makuasioitahan nämä ovat, ja jokainen tietää itse parhaiten mitä ominaisuuksia arvostaa. Itse tykkään myös Childwheelsin sporttisesta ja trendikkäästä ulkomuodosta, eikä sekään ollut sivuseikka rattaita valitessa.

Yhteistyössä