yasminelle ja vatsavaivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jj

Vieras
Moikkamoi!

Toivon nyt, että löytäisin ihmisiä joilla on samoja ongelmia kun mulla. Olen käyttänyt Yasminelle pillereitä jo neljän vuoden ajan ja nyt olen aika varma että vatsan oireilu johtuu niistä. N. pari vuotta sitten aloin syömään pillerilaattoja kaksi putkeen ja silloin helvetti alkoi. Kärsin päivittäin kovista vatsakivuista: poltti, väänsi ja sattui ja ripulia oli tosi usein ja silloin vatsa sattui eniten: mietin aina että "Ai samperi! Viillänkö kurkun auki vai soitanko ambulanssin?" kun kipu oli niiin sietämätöntä. No en kuitenkaan tajunnut, että se voisi johtua siitä, että syön pillerilaattoja kaksi putkeen vaan ajattelin, että se on joku sairaus tai jotain sellaista. Kävin kaikenlaisissa tutkimuksissa pitkän ajan ja sain paperinipun käteen ärtyneen suolen oireyhtymän taudinkuvasta ja hoidosta. Myöhemmin kuulin kun ystäväni oli aloittanut pillerit ja syönyt heti alkuun 2 laattaa putkeen ja pillereiden aloituksen seurauksena hän oksenteli ja ripuloi joka päivä. Silloin lamppu syttyi päässäni: AHAA! 2 laattaa putkeen ei siis kannata syödä! Joten lopetin sen ja aloin syömään normaalisti pillereitä. Oireet katosivat melkein kokonaan. Kärsin vain harvoin pahoista vatsavaivoista. No paljon myöhemmin eli nyt hetki sitten, unohdin yhden pillerin niin, että piti joko aloittaa taukoviikko heti tai syödä 2 laattaa putkeen, ettei ehkäisyteho olisi heikentynyt. No oireet alkoivat heti. Päivittäin pahoja vatsakipuja ja ripulia. Ruoka ei maistunut kun aina alkaa sattumaan mahaan ja mihinkään ei oikein uskaltanut mennä kun pelkäsi tilannetta että vatsa menee aina kuralle kun sitä vähiten toivoo. Pitkä ja kivulias kuukausi kun meni ohi ja taukoviikko vihdoinkin alkoi oireet lievenivät heti ja nyt olen sen lyönyt lukkoon että pillereistä se johtuu.

Nyt haluaisin vain tietää, etten ole ihan tyhmä vaan että muillakin olisi samoja tuntemuksia??? Koska jokin sisälläni sanoo, että miksi ero on niin suuri siinä, että syökö normaalisti vai kaksi putkeen :S

Pillerit ovat omalle rahatilanteelleni niin kovin kalliita ja ei viitsisi vanhemmiltakaan kysyä rahaa niihin niin olisi sekin plussaa jos uskaltaisin ja viitsisin kokeilla muita pillereitä, jos ne olisivat myös halvempia, sillä pillerimerkkien hinnat vaihtelee yllättävän paljon ja Yasminellet eivät ole minusta sieltä halvemmasta päästä...

Kiitos vastauksista jo etukäteen =)

Yhteistyössä