YES! Meidän lapset selviytyivät aamusta kaksin kouluun, ensimmäistä kertaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Kuopus siis aloitti ekan luokan nyt ja tänään oli ensimmäinen aamu kun lasten piti toimia yksin kotona. Esikoinen siis tyttö kohta 11-v.

Sanoin että soittavat viimeistään kun lähtevät kouluun, toki aiemmin jos tulee jotain asiaa.

Tein heille kyllä aamupalan valmiiksi ja illalla jo katsoimme yhdessä päivän vaatteet. Mutta silti, mä olen niin ILOINEN että tuo meidän poika selviytyi! Isosisko huolehti herätyksen mutta muuten poika toiminut itsekseen...

Isä kyllä kotona mutta nukkuu yövuoron jäljiltä, et sillai ois turva ollut kotona jos jotain ois sattunut... :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
No mun mielestä on aivan selvää että liki 11v osaa omatoimisesti kouluun lähteä.

Mutta siellähän on myös ekaluokkalainen! Lue ennenkuin kommentoit! Ajattele tuo 11v osasi huolehtia myös pienemmästään!

Alkuperäinen kirjoittaja :
No mun mielestä on aivan selvää että liki 11v osaa omatoimisesti kouluun lähteä.

Jep, niinhän tuo tyttönen on selviytynyt jo vuosia yksin aamuista, käy jopa koiran pissattamassa.

Kuten muutama jo sinulle kommentoi, kyse onkin tuosta meidän pojasta, on hiukan normaalia vilkkaampi tapaus joten olen todella iloinen että heidän aamunsa on sujunut hyvin ilman että äiti tai isä on siinä vieressä vahtimassa!

Ja tosiaan, ensimmäinen kerta kun joutuivat itsekseen olemaan aamun ja hoitamaan itse itsensä kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja tiistai:
Kiitos, et usko, miten tämä antoi toivoa, että meidänkin lapsoset pian selviytyvät.

*ojentaa jättipuskan kukkia*

Kiitos kukista. :D

Kyllä tuo huojensi mieltä että noin hyvin selviytyivät, jännitys oli äidillä kova lasten puolesta... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Tää äiti lähtee kesäloman jälkeen töihin 8.9 ja jännityksellä odotan kuinka ensimmäinen aamu ilman äidin läsnäoloa sujuu ja pääseekö kouluun ajoissa

Tarpeeksi vain varata toiselle aikaa niin ei tarvitse hosua. Meilläkin herätyksen neiti laittoi 7:45 kun koulu alkaa 8:40. Ja koska aamupala oli valmiina niin olivat hyvinkin ajoissa kouluun lähdössä.

Meillä vielä sellainen helpottava asia tässä että heillä alkaa joka aamu koulu samaan aikaan eli voivat joka aamu kulkea yhdessä koulumatkan. :)

Siis mä olen niin yllättynyt. Myöskin tänään lapset hoitivat itse itsensä kouluun, tänään ei isä ollut nukkumassa kotona vaan tosiaan olivat ihan kahden.

Toki voi olla että ekaluokkalainen heittäytyy vielä vaikeaksi, sitten minä vain tulen myöhemmin töihin, onneksi on liukuva työaika. Mutta näin kun pystyn tulemaan aikaisin töihin niin pääsen ajoissa kotiin eikä heidän tarvitse olla kaksin kotona montaa tuntia koulun jälkeen...

Yhteistyössä