Yh-äidit, voiko olla pettynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä

Jäsen
21.03.2004
712
0
16
Siis minä luulin/pelkäsin olevani raskaana... kuukautiset olivat neljättä päivää myöhässä mutta alkoivat sitten eilen. Suhde miehen kanssa oli lyhyt, vain 2kk.... :ashamed: eli kun suhteemme päättyi, aloin epäillä olevani raskaana... ja siis sehän on hyvä etten ollut koska suhde ei kestänyt. Mutta miksi sitä on sitten jotenkin pettynyt kun ei raskaana ollutkaan? Vaikka sitä pelkäsi! Onko mulla sitten vain niin kova vauvakuume kun vauvoja tulee siskolle ja tuttaville aika monelle... =)

Olen jo ennestään yh-äiti, minulla on yksi poika. Onneksi on edes tämä yksi, onpahan yksi mies ainakin elämässäni...hih :heart: mutta jotenkin sitä jo kaipaa miestä rinnalle ja pojalle sisaruksia, eli oman perheen.

Onko muilla ollut tällaista? Onko outoa että onkin vähän pettynyt ettei olekaan raskaana? Vaikka tilanne siinä tapauksessa ei olisi ollut kovin hyvä!
Mies olisi kuitenkin kantanut oman vastuunsa...

Ilmeisesti voi.... mulla vähän samanlainen tilanne, kun testasin miinuksen niin tuli todella syvä pettymys, vaikka tiedän että ei ole ihan paras aika lapselle (minun kohdallani sitä tuskin on tulossakaan, sitä hyvää aikaa :ashamed: )
Tosin nyt epäilen että miinus oli väärä... pahoinvointia jo kolmatta päivää...

Niin se on jännä kuin sitä kuitenkin pettyy... onko sulla kuukautiset myöhässä? Jos on, odota muutama päivä tai viikko ja tees testi uudestaan.
Eihän sitä koskaan tiedä jos se vielä plussaksi muuttuu... =) ilmoita miten kävi!

Kyllä minusta on aivan normaalia.. Naisella on kuitenkin semmoisen sisäänrakennettu juttu tuo raskaaksihaluaminen. Näin siis minun mielestä. Itsekin olen joutunut 23-vuotisen elämäni aikana tekemään varmaan kakskymmentä raskaustestiä (huoletonta elämää kun ei ehkäisyäkään muka tarvitse) joista ainoastaan kaksi on näyttänyt plussaa.. Muut kerrat onkin joutunut sitten pettymään.

Sanoisin että kovin on normaalia :) :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 12:09 äiskä kirjoitti:
Niin se on jännä kuin sitä kuitenkin pettyy... onko sulla kuukautiset myöhässä? Jos on, odota muutama päivä tai viikko ja tees testi uudestaan.
Eihän sitä koskaan tiedä jos se vielä plussaksi muuttuu... =) ilmoita miten kävi!

Ei ole kuukautisia kuuulunut, mutta mun tapauksessa se ei ole mitenkään kummallista. väli kun on joskus useammankin kk. ollut aina hyvin epäsäännölliset.

Pahoinvointi ei tänä aamuna ole niin paha kuin parina edellisenä päivänä (tai sitten se että söin jotain samantien vaikutti..)... hmnn... jos huomen aamulla sen testin.. ei taida malttaa odottaa pidempään. =)

Ikävä oma näkemykseni:
Eikö ole hyvin itsekästä tyydyttää omaa vauvakuumetta toivomalla vauvaa/lasta, vaikka muu elämä ja elämän osa-alueet ovat epäkunnossa taikka lasten hankinnalle vielä epäsopivat?
Kun en ole koskaan kuullut, että lapset eläisi pelkällä äidinrakkaudella...joka sekin usein rakoilee, kun yksinvastuu ja taloushuolet alkavat painaa arjen väsyttämää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 12:07 Säde kirjoitti:
Ikävä oma näkemykseni:
Eikö ole hyvin itsekästä tyydyttää omaa vauvakuumetta toivomalla vauvaa/lasta, vaikka muu elämä ja elämän osa-alueet ovat epäkunnossa taikka lasten hankinnalle vielä epäsopivat?
Kun en ole koskaan kuullut, että lapset eläisi pelkällä äidinrakkaudella...joka sekin usein rakoilee, kun yksinvastuu ja taloushuolet alkavat painaa arjen väsyttämää.

Jos vahinko on jo käynyt niin minusta lapsen toivomisessa ei ole mitään pahaa. Ja toisekseen, on niin paljon semmoisia miehiä joita ilman lapsen on parempi elää! Itse vetelen viimeisiä tässä raskaudessa eikä sun käsityksesi mukaan minunkaan elämässäni ole "kaikki osa-alueet kunnossa" mutta tiedän että lapsi tulee olemaan ihan yhtälailla rakastettu ja onnellinen kuin että mulla olisi kymmenen vuoden opiskelut takana ja akateeminen loppututkinto.

Et ole kuullut että lapset eläisi pelkällä äidinrakkaudella. No kovasti tässä vielä itsekin ollaan hengissä vaikka "pelkällä" äidinrakkaudella oon saanu pärjätä! Ja tosiaan, myös minun tapauksessani (sekä oma lapsuus että tämä tuleva pienokainen) elämä ilman biologista isää läsnä on ollut huomattavasti parempilaatuista kuin että jos ko. miehet olisivat olleet sotkemassa asioita.

Mietihän vähän mitä puhut. Tämä todennäköisesti on joku provo johon minä nyt menen aikaani tuhlaamaan, mutta siltä varalta että joku todella noin ajattelee..

No johan nyt jotakin: ei tod tarkoitus ole TARKOITUKSELLA provosoida vaan kertoa OMA MIELIPIDE...tämähän ON mielipide/keskustelupalsta. Löytyykö peilistäsi tavallista suvaitsemattomampi tuleva äiti - toivottavasti ei!

Jatkoa kuitenkin vielä:
Eikö ole sekin totta, että monen lapsen voisi olla parempi elää myös ilman biologista äitiään?
Oletko koskaan lukenut muita palstoja: täälläkin päivittäin saa lukea tekstejä yksinäisistä äideistä ja yksinhuoltajista, joiden voimavarat arjen pyörittämiseen ovat hupenemassa? Entä taloudellinen tilanne: siis kukaan ei elä PELKÄLLÄ rakkaudella. Täysillä rakastaminenkin käy voimille, jos jo ruokarahan löytäminen tuottaa tuskaa.

Ap-kysyjähän juonsi ajatus "voiko olla pettynyt"? Ehkä ei ensitilassa ole, eikä voikaan, mutta jälkiviisaus......
Kuitenkin päätökset ja ratkaisut tehdään aina olemassa olevien tosiasioiden vallitessa siinä hetkessä ja uskoen, että tämä on oikein.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 15:01 jaahas kirjoitti:
Ihan vaan sellaista, että eikö kannattaisi käyttää ehkäisyä satunnaisissa suhteissa?

Sitä paitsi on tosi väärin miestä kohtaan "hankkiutua" raskaaksi kertomatta tälle aikeistaan. Eli kyllä pitää kertoa miehelle selvästi, että ette käytä ehkäisyä niin hän voi viimeistään sitten tulla järkiinsä ja jos ei pidättäydy seksistä niin ainakin harrastaa suoja-sellaista.

Ei, en ole mies vaan kahden lapsen yh-äiti itsekin. Tosin lapset on saman miehen kanssa avioliitossa yhdessätuumin aikaansaatuja.

No hohhoijaa... Meillä ainakin oli käytössä ihan miehen kanssa yhdessä sovittu ehkäisy...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 13:32 Säde kirjoitti:
No johan nyt jotakin: ei tod tarkoitus ole TARKOITUKSELLA provosoida vaan kertoa OMA MIELIPIDE...tämähän ON mielipide/keskustelupalsta. Löytyykö peilistäsi tavallista suvaitsemattomampi tuleva äiti - toivottavasti ei!

Jatkoa kuitenkin vielä:
Eikö ole sekin totta, että monen lapsen voisi olla parempi elää myös ilman biologista äitiään?
Oletko koskaan lukenut muita palstoja: täälläkin päivittäin saa lukea tekstejä yksinäisistä äideistä ja yksinhuoltajista, joiden voimavarat arjen pyörittämiseen ovat hupenemassa? Entä taloudellinen tilanne: siis kukaan ei elä PELKÄLLÄ rakkaudella. Täysillä rakastaminenkin käy voimille, jos jo ruokarahan löytäminen tuottaa tuskaa.

Ap-kysyjähän juonsi ajatus "voiko olla pettynyt"? Ehkä ei ensitilassa ole, eikä voikaan, mutta jälkiviisaus......
Kuitenkin päätökset ja ratkaisut tehdään aina olemassa olevien tosiasioiden vallitessa siinä hetkessä ja uskoen, että tämä on oikein.

Ajattelin Neiti Terän tavoin että eka kirjoitus on pakko olla provo, mutta ei kai sitten \|O
Suvaitsemattomuudesta jos puhutaan niin kirjoituksesi vetävät kyllä aika hyvät pohjat...

Uskon että oma äitini olisi onnistunut olemaan ihan kelvollinen vanhempi.. yksinhuoltajana! Hänellä ei valitettavasti riittänyt rohkeutta lähtemiseen.. niinpä en ole missään tekemisissä hänen kanssaan... joten joo... kyllä se on ehdottomasti ensisijaisesti tärkeää että lapsella on kaksi vanhempaa.. :laugh:

Terveisin "isukkinsa" hakkaamisesta yms. ihmeen kaupalla hengissä selvinnyt..
Javie

Säde, juu toki saa oman mielipiteensä kertoa. Minusta tuo oli vaan vähän julmasti kirjoiteltu mutta tyylinsä kullakin. Ja totta myös se että olen tavallista herkempi loukkaantumaan kun yh-äitejä kohtaan tehdään hyökkäyksiä tuon tuostakin. Kaikilla ei tosiaan ole sitä valinnanvaraa että onko yh vaiko eikö ole!

Ja kyllä myös se on totta että jotkut biologiset äiditkin ovat huonoa seuraa lapselleen. Kovin valitettavaa. Oliko tämän asian esilletuomiseen jokin syykin nimenomaan tässä keskustelussa vai oliko kyse toteamuksesta?

Minun ei tarvitse lukea palstoja tietääkseni että yksinhuoltajilla (sekä äideillä että isillä) on joskus voimavarat vähissä sekä henkisesti että taloudellisesti mutta käsittääkseni asiat voivat olla näin myös molempien vanhempien läsnäollessa? Tässä taas huomaan kuinka yksinhuoltajia pidetään henkisesti rikki revittyinä, loppuunpalaneina ja sosiaalitoimen turvin toimeentulevina ihmisenkuvatuksina (liioiteltuna tosin ;) ). Mutta siis voimat voivat olla yhtälailla vähissä kahden vanhemman talouksissakin. Jopa tiedänkin monta tämmöistä tapausta.

Yksikään yh ei rakasta lastaan sen mukaan mikä on taloudellinen tilanne! Lapsi on ihan yhtä ihmeellinen oli tilillä tonni tai kymppi. Ja minusta taloudellinen tilanne ei ole myöskään pelkästään yksinhuoltajien ongelma, on niitä rahahuolia kahden vanhemmankin talouksissa. Vaikka molemmat kävisikin töissä. Ei ole sanottua että nimenomaan yksinhuoltajat olisivat persaukisia, monilla voi mennä jopa paremmin kuin "perinteisellä perheellä". Ja ei tietenkään kukaan elä ilman ruokaa ja juomaa mutta suomessa tuskin on aihetta moiseen huoleen. Oli yh taikka ei.

Ja sitten sieltä nosti päätään "kunnon nainen" joka on hankkinut lapsensa sentään avioliiton suojaisassa satamassa eikä edesvastuuttomasti huijannut miesparkaa väkisin sänkyynsä harrastamaan lihallisia iloja. Voi hyvänen aika!! Ennenkuin alkaa moista sontaa syytämään niin sietäisi edes nätisti kysyä että onko asia suinkaan sinnepäinkään kun itse kuvittelee!

Huh että ei voi aina ymmärtää.. Täydellinen en toki väitä olevani. Ajatuskin pätkii niin kauheasti ettei enään tule yhtään kokonaista ajatusta päähän..

Javielle tuhannesti halauksia!

Piti nyt tarkentaa että meillä tosiaan ehkäisy ei ollut täysin kunnossa.. (keskeytettyyn yhdyntään "luotettiin"). Minä siis sanoin miehelle että en syö pillereitä, mies siitä huolimatta aloitti aina hommailun... minä sitten otin kotoa mukaan omia "vanhoja" kondoomeja mutta ne eivät sopineet hänelle...eli minä odotin että hän olisi ostanut itse sellaisia mitkä sopivat ja sanoinkin hänelle että kävisi ostamassa. Itse varasin ajan lääkärille ja sain evra ehkäisylaastarit -reseptin, jota en ehtinyt käyttää kun ero ehti tulla ensin!

Kuitenkin yhtenä iltana kun mies alkoi taas lähennellä, muistutin taas kondoomista ja sanoin että mitä jos vahinko tapahtuu..... (!) niin mies siihen vain sanoi että "mun ikäiset ei enää niillä leiki" (lähinnä vitsaili...kait!!) ja sit vain tuli päälle......... mies on 28 vuotias, niin luulis hänen tietävän riskin tulla raskaaksi. Itse sitten ajattelin että no tän kerran vielä ja sit kauppaan ostaan niit kumeja..... lopulta hän sanoi että pitää jokin ehkäisy olla! No mulla kävi tuuri etten raskautunut. Seuraavassa suhteessa viisaampi.

\
Ihan vaan sellaista, että eikö kannattaisi käyttää ehkäisyä satunnaisissa suhteissa?

Sitä paitsi on tosi väärin miestä kohtaan "hankkiutua" raskaaksi kertomatta tälle aikeistaan. Eli kyllä pitää kertoa miehelle selvästi, että ette käytä ehkäisyä niin hän voi viimeistään sitten tulla järkiinsä ja jos ei pidättäydy seksistä niin ainakin harrastaa suoja-sellaista.

Ei, en ole mies vaan kahden lapsen yh-äiti itsekin. Tosin lapset on saman miehen kanssa avioliitossa yhdessätuumin aikaansaatuja.

Samaa mieltä: edelleen erittäin ITSEKÄSTÄ hankkia lapsia omiin tarpeisiin ajattelematta lapsen elatukseen olevia ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Jos itsellä on ollut huonot lapsuudenkokemukset, pitäisi viisastua, eikä jatkaa kierrettä "kun minäkin on pystynyt/kestänyt/"pärjännyt".... Siis ensin omat asiat kuntoon: ammattia, työtä ja palkkaa sekä asuntoasioita!

Ja vielä tuo oma "painisarja: itsekkäästi päätän milloin lapsen hankin ja kahlitsen miehen lapsella itseeni"...ja nämähän ovat niitä parhaita äitejä olemaan YKSINhuoltajia lapsilleen ... huhhuh

Javielta lainaus "Uskon että oma äitini olisi onnistunut olemaan ihan kelvollinen vanhempi.. yksinhuoltajana! Hänellä ei valitettavasti riittänyt rohkeutta lähtemiseen.. niinpä en ole missään tekemisissä hänen kanssaan... joten joo... kyllä se on ehdottomasti ensisijaisesti tärkeää että lapsella on kaksi vanhempaa.. "
....HAH...kysymyshän EI ole ollut vanhempien määrästä: niitä kuitenkin lapsella on AINA kaksi. Eikä edes huoltajien määrästä vaan raskaaksi tulemisen tilanteesta/halusta. Ja miksi sinä katkeruuttasi kostat äidillesi hänen tekemiään ratkaisuja, joiden KAIKKIA todellisia taustoja et voi tietää? Toivon todella, että lapsillasi olisi enemmän viisautta ja suvaitsevaisuutta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 12:37 Neiti Terä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 12:07 Säde kirjoitti:
Ikävä oma näkemykseni:

Jos vahinko on jo käynyt niin minusta lapsen toivomisessa ei ole mitään pahaa. Ja toisekseen, on niin paljon semmoisia miehiä joita ilman lapsen on parempi elää! Itse vetelen viimeisiä tässä raskaudessa eikä sun käsityksesi mukaan minunkaan elämässäni ole "kaikki osa-alueet kunnossa" mutta tiedän että lapsi tulee olemaan ihan yhtälailla rakastettu ja onnellinen kuin että mulla olisi kymmenen vuoden opiskelut takana ja akateeminen loppututkinto.

Et ole kuullut että lapset eläisi pelkällä äidinrakkaudella. No kovasti tässä vielä itsekin ollaan hengissä vaikka "pelkällä" äidinrakkaudella oon saanu pärjätä! Ja tosiaan, myös minun tapauksessani (sekä oma lapsuus että tämä tuleva pienokainen) elämä ilman biologista isää läsnä on ollut huomattavasti parempilaatuista kuin että jos ko. miehet olisivat olleet sotkemassa asioita.

Mietihän vähän mitä puhut. Tämä todennäköisesti on joku provo johon minä nyt menen aikaani tuhlaamaan, mutta siltä varalta että joku todella noin ajattelee..

Toivottovasti et ole sitten sen saman kelvottoman luuserin kanssa yrittänyt raskautua sitä kahtakymmentä kertaa, kun kerran lapsen on parempi elää ilman sellaista isää. Siis ymmärsin, että on ihan yritystä ollut, kun ei kai vahinkoa tai sellaisen pelkoa voi olla sentään kahtakymmentä kertaa? (Aika paljon noin nuorella.) Kai sitä olisi jo sitten parempia ehkäisymenetelmiä otettu käyttöön. Ethän vain tyydyttänyt omaa sisäistä raskaaksitulemisen tarvettasi, miehestä viis ja joutaa pois kunhan on hommansa hoitanut eli saattanut naisen raskaaksi (kenties jopa tietämättään)?

No, toivottovasti loppuraskautesi menee hyvin ja vauva on ns. helppo sillä vauvan hoito on työlästä parisuhteessakin, puhumattakaan siitä että joudut yksin alusta asti hoitamaan. Voimia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 13:55 Säde kirjoitti:
\

Samaa mieltä: edelleen erittäin ITSEKÄSTÄ hankkia lapsia omiin tarpeisiin ajattelematta lapsen elatukseen olevia ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Jos itsellä on ollut huonot lapsuudenkokemukset, pitäisi viisastua, eikä jatkaa kierrettä "kun minäkin on pystynyt/kestänyt/"pärjännyt".... Siis ensin omat asiat kuntoon: ammattia, työtä ja palkkaa sekä asuntoasioita!

Ja vielä tuo oma "painisarja: itsekkäästi päätän milloin lapsen hankin ja kahlitsen miehen lapsella itseeni"...ja nämähän ovat niitä parhaita äitejä olemaan YKSINhuoltajia lapsilleen ... huhhuh

Javielta lainaus "Uskon että oma äitini olisi onnistunut olemaan ihan kelvollinen vanhempi.. yksinhuoltajana! Hänellä ei valitettavasti riittänyt rohkeutta lähtemiseen.. niinpä en ole missään tekemisissä hänen kanssaan... joten joo... kyllä se on ehdottomasti ensisijaisesti tärkeää että lapsella on kaksi vanhempaa.. "
....HAH...kysymyshän EI ole ollut vanhempien määrästä: niitä kuitenkin lapsella on AINA kaksi. Eikä edes huoltajien määrästä vaan raskaaksi tulemisen tilanteesta/halusta. Ja miksi sinä katkeruuttasi kostat äidillesi hänen tekemiään ratkaisuja, joiden KAIKKIA todellisia taustoja et voi tietää? Toivon todella, että lapsillasi olisi enemmän viisautta ja suvaitsevaisuutta

Huh huh... ei kai pitäisi edes vastata... sen verran paksua tekstiä.

Kerropas Säde näin heti alkuun, että mitä minun pitäisi nyt sinun mielestäsi tehdä?
Abortti oletan?

Ja kun sieltä ruudun takaa pystyt noin hyvin päättelemään meidän
ammattia, työ ja palkka sekä asuntoasiat niin..
Voisithan samalla listata kriteerit siihen että saa saada lapsia
sopivat ammatit? vähimmäiskoulutuksen määrän?
paljon pitää saada palkkaa kuussa? Pitääkö olla omistus asunto vai kelpaako ihan vuokrasellainen?

Aloitetaan tästä. Sen jälkeen voin kertoa mitä mieltä olin loppuviestistäsi..

Säde: Hyvä vanhemmuus tuskin riippuu siitä asuuko omassa vaiko vuokra-asunnossa, mitä ammattikuntaa edustaa, onko työpaikka vakituinen vaiko eikö jne.. Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseesi, mutta älä tule arvostelemaan muiden valintoja kun et tarkkoja taustoja tiedä. Oletko itse muuten yh-äiti vai huuteletko muuten vain? Kuinka on omat taustasi ja elämäntilanteesi ollut lasta hankkiessa? Miksi olet yh:ksi joutunut? Varmaankin olet valmis vastaamaan näihin kysymyksiin myös itse. Unohtamatta tietenkin asuntoa, ammattia ja työsuhteen laatua.

Edelleen haluan painottaa jokaisen omaa valintaa. Meistä jokainen tietää oman tilanteensa kaikista parhaiten eikä siihen kukaan muu ole jäävi sen kummemmin kommentoimaan saatika tuomitsemaan. Ja yksinhuoltaja-nimikkeen alle käsittääkseni menee sellainen mies tai nainen joka tosiaan YKSIN huolehtii lapsesta. YKSIN on pienen arjessa läsnä ja YKSIN pääasiallisesti vastaa lapsen menoista. Elatustuki on niin naurettavan pieni että sitä tuskin voi elättämiseksi sanoakaan.

Minä en miestä ole itseeni kahlitsemassa millään tapaa. Minusta on vain kohtuus että hän myös vastaa teoistaan siinä missä minäkin joudun vastuullisen aikuisen tavoin tekemään. Siinä yksi syy miksi abortti ei tullut kysymykseen! Raskaus todella oli vahinko enkä tieten tahtoen seksiä harrastanut, jotta raskautuisin. Hormonaalista ehkäisyä minulla ei ollut käytössä, koska se ei minulle sovi ja kondomin käytöstä käsittääkseni vastaavat molemmat osapuolet ihan yhtälailla. Mies tiesi kyllä etten käytä ehkäisyä, joten ihan tietoisen riskin otti. Itse puolestani luulin monen vuoden kokemuksella etten raskaaksi enään edes pysty tulemaan. Tähän minun tuskin tarvitsee syitä teille kirjautumattomille alkaa luettelemaan.

Ihmettelevä: Tuossa yllä tulikin jo osaksi vastauksia sinun uteluihisi mutta tässä lisää: Kyseisen luuserin kanssa seurustelin kuukauden jona aikana seksiä harrastettiin onnistuneesti tasan kerran. Edelleen hän tiesi ettei ehkäisyä ole käytössä vaan totesi: "ei se haittaa" Ja kuten jo sanoin, itse kuvittelin etten edes kykene raskautumaan.

Hormonaalinen ehkäisy ei minulle sovi (kokeiltu on vaikka ja mitä) ja suurin osa noista testien-teko-kerroista on olleet vakituisissa parisuhteissa (useamman vuoden kestäneissä), joissa myös mies on ollut tietoinen etten ehkäisyä syö. Myönnän kyllä että minulla on ollut aika hurja nuoruus, johon löytyy myös ulkopuolisia syitä (niitä minun tuskin tarvitsee alkaa ruotimaan, ovat käsittääkseni vieläkin henkilökohtaisempia asioita kuin nämä mitä tässä joudun selittelemään näiden syytöksien vuoksi) ja olisi voinut sattua vaikka mitä, mutta se tuskin tekee minusta nyt yhtään sen huonompaa äitiä.

Naurattaa oikeasti edes joutua tämmöiseen ristikuulusteluun täysin vieraiden ihmisten taholta (jotka eivät edes rekisteröidyn nimimerkin takaa uskalla huudella), mutta kerta nyt olen aloittanut niin antaa mennä vaan. Jospa näistä joku saa hyvän kahvipöytä keskustelun martta-kerhossa kuin vastuuntunnottomia akkoja löytyy kun miesparat pakotetaan ottamaan vastuu oman kikkelinsä heiluttelusta! :laugh:

Päästäänkin sitten tämän "miesparan" kohtaloa ruotimaan. Suhde siis kesti kuukauden. Mies jätti minut omien sanojensa sen takia kun ei muka ole valmis seurustelemaan. Raskaus selvisi pari viikkoa eron jälkeen. Eli en suinkaan käyttänyt miestä hyväksi ja sitten heittänyt mäkeen. Päinvastoin sanoisin. Aluksi hän ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä tulevan lapsensa kanssa. Viikon päästä kännipäissään ilmoitti haluavansa sittenkin. Seuraavana aamuna kuitenkin asiaa tiedustellessani puhelimitse oli tullut katumapäälle ja piti alkuperäisen kantansa.

Nyt kun tapahtuneesta on useampi kuukausi, on hän seurustellut viisi kuukautta erään toisen kanssa ja heille on tulossa vauva josta hän aikoo kuulemani mukaan ottaa täyden vastuun. Minun vatsassani kasvava uusi elämä ei häntä vieläkään kiinnosta millään tapaa. Vaikka en näe tarpeelliseksi kertoa teille tätä minulle aika kipeää tarinaa, teen sen silti ihan jo senkin takia että epäilijät näkisivät etten minä suinkaan ole tarinan iso paha susi.. Halusin ottaa vastuun omista teoistani ja oletan että jos mies on tarpeeksi kypsä päättämään ettei ehkäisyä tarvita niin hän on myös tarpeeksi kypsä ottamaan vastuun seurauksista.

Teksti on varmasti kovin sekava, mutta toivottavasti siitä saa ihmettelevä vähän selkoa tähän mun tilanteeseen. Tiedän kuitenkin että tulen pärjäämään, tukiverkosto löytyy ja läheiset ja ystävät ovat kovasti tukeneet tekemääni ratkaisua pitää tuleva pienokainen. Tiedän toki myös että rankkaa tulee olemaan, mutta tiedän selviäväni. Tuli tuossa mieleen että todellisuudestahan en voi tietää ennenkuin olen sen kokenut ja toivon myös että arvostelijat tajuaisivat tämän hekin. Kovin olette jäävejä arvostelemaan muiden valintoja kun ette heidän/meidän todellisuutta ole eläneet.

Ja muistetaan toki että aina voi kirjoittaa ystävälliseen sävyyn, tungettelevatkin utelut eivät tunnu niin pahalta ja törkeältä kun osaa esittää asiansa nätisti. Tulevien pienokaisten elämä on varmasti ihan yhtälailla elämisen arvoinen, kuin toisella tapaa alkunsa saaneiden.

NO HUH HUH!
mä en edes alkaisi vastailemaan tähän näitten ihan ***un älyttömien ihmisten ihan ***un älyttömiin kyselyihin!!!!
Jospa tekin luuserit menisitte muualle arvostelemaan muita ihmisiä!!
(jos vaikka tarkkailisitte omaa elämäänne)
Joku jo sanoikin ettei näille palstoille kannata paljon tukea tai neuvoja mennä hakemaan kun p***aa vaan niskaansa saa.
Voimia kaikille yh äideille..älkää edes vaivautuko vastailemaan noille "paremmille ihmisille"...tai mitä ne kovasti luulee olevansa.. \|O

Tähän sopisi nyt erinomaisen hyvin vanha sanonta: " SE ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA"

Eikös teillä Javiet, Tiinat ja Terät ole nyt "hieman" mopo karannut käsistä: alkuperäinen mielipideasiahan "äiskällä" oli kysymys "...2 kk suhteen (päättyneenkin jo) jälkeen raskaaksitulemisen "toivo" ja pettymys...vauvakuume ja hänen toteamus, ettei tilanne olisi ollut kovin hyvä..." ?
Kukaan ei todellakaan ole halunnut kysellä/udella nimenomaan teidän tilannettanne...\|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 11:29 Säde kirjoitti:
Tähän sopisi nyt erinomaisen hyvin vanha sanonta: " SE ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA"

Eikös teillä Javiet, Tiinat ja Terät ole nyt "hieman" mopo karannut käsistä: alkuperäinen mielipideasiahan "äiskällä" oli kysymys "...2 kk suhteen (päättyneenkin jo) jälkeen raskaaksitulemisen "toivo" ja pettymys...vauvakuume ja hänen toteamus, ettei tilanne olisi ollut kovin hyvä..." ?
Kukaan ei todellakaan ole halunnut kysellä/udella nimenomaan teidän tilannettanne...\|O

Samaa mieltä olen siitä että keskustelu on lähtenyt rönsyilemään alkuperäisestä aloituksesta mutta niin niillä on tapana tehdä muissakin aloituksissa.

Mopo on karannut itse kullakin, kuka käski tulla arvostelemaan yleistäen kaikkien valintoja tietämättä taustoja? Jos et ole valmis kuulemaan totuutta niin älä sitten tule huutelemaankaan omia olettamuksiasi. Ja kyllä tässä on aika suoraan meiltäkin osalta kysytty asioita. Kuten voisit esim. lukea tuon "ihmettelevä"n vastauksen uudemman kerran ja erityisesti kiinnittää huomiota lauseisiin jotka päättyvät kysymysmerkkiin tai ovat muuten vain käsitettävissä kysymyksiksi.

Arvasin että tämä on tulossa, heti kun sinut pistetään selkä seinää vasten samoista asioista mistä olet meitä sormellasi osoitellut niin menee pupu pöksyyn. Mutta se on hyvin yleistä sinunlaistesi keskuudessa. Toivottavasti olet nyt saanut tyydytyksen muiden syyllistämisestä. Toivoisin myös että jatkossa hakisit sen ilon muualta (pääsin siihen käsitykseen että olet kovastikin aktiivinen lukemaan tämänmoisia forumeita).

Hyvää illanjatkoa! :flower:

neiti terälle kiitos kirjoituksesta. olen täysin samaa mieltä kanssasi. mutta minäpä olenkin sellainen yksinhuoltaja jolla on 3 lasta ja kaikilla eri isät! mitäs siihen nämä tiukkapipoiset valittajat keksivät sanoa. minä en olisi halunnut että elämä menisi näin mutta asioita tapahtuu ja tilanteiden kanssa oppii elämään. minulla on kuitenkin 3 maailman ihaninta lasta ja se riittää. miehet (2 viimeisintä) ovat häipyneet..toinen omasta tahdosta ja toinen minun tahdosta. itseasiassa tänä päivänä en miestä haluisikaan meidän asioita sotkemaan sillä me olemme onnellisia ja rakkautta riittää. välillä väsyttää mutta niin väsyttää sellasiakin kahden lapsen huoltajavanhempia. en usko että väsymyksen määrässä on paljoa eroa. tuntuu että kahden vanhemman perheen vanhemmat ne vasta valittavatkin ja me yksinhuoltajat ollaan sellasia selviytyjiä! turha alkaa haukkumaan ja arvostelemaan yksinhuoltajaperheitä sillä taustat voivat olla hyvinkin erilaisia ja syyt miksi on yksinhuoltaja. uskon että lapseni ovat onnellisia lapsia vaikka ollaankin tällänen erilainen perhe.

Voittaja, tuollainen tilanne kuin sinulla on on täysin mahdollinen kenelle tahansa meistä! Koskaan, KOSKAAN, ei voi tietää miten käy. Voi olla että rakastuu ja luulee viettävänsä ko. henkilön kanssa loppuelämänsä mutta aina todellisuus ei vastaa kuvitelmia. Itse olen joskus miettinyt moista tilannetta ja tullut siihen tulokseen että mitä hittoa sillä on väliä?! Lapset on varmasti ihan yhtä rakkaita vaikka ovatkin eri isistä kaikki.

Arvostelijoihin törmää kaikki, tilanteesta huolimatta. Myös tämän ketjun "moralisoijat" varmasti ovat joutuneet itsekin arvostelun kohteeksi jostain syystä. Kaikkipa me ollaan.. Siksi ihmetyttääkin tilanteet missä sen unohtaa täysin ja heittää lokaa toisen silmille :/

Voittajalle paljon jaksuja arkeen! Ja samaten kaikille muillekin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 11:29 Säde kirjoitti:

Huoh.. et sitten vaivautunut vastaamaan kysymyksiin...
Eikö esim. tämä ole mielestäsi kysymys ?
"miksi sinä katkeruuttasi kostat äidillesi hänen tekemiään ratkaisuja, joiden KAIKKIA todellisia taustoja et voi tietää?" :headwall:

Tähän voin vielä vastata sinulle... En ole kostamassa mitään jos kostaisin, menisin käymään siellä haulikon kanssa! Se että olen laittanut välit poikki on oman itseni ja vielä syntymättömän/ syntymättömien lapseni/lapsieni suojelua.

"Jos itsellä on ollut huonot lapsuudenkokemukset, pitäisi viisastua, eikä jatkaa kierrettä "kun minäkin on pystynyt/kestänyt/"pärjännyt".... Siis ensin omat asiat kuntoon: ammattia, työtä ja palkkaa sekä asuntoasioita!"

Ja vastaanpa nyt samalla tuohon ylläolevaankin:
EN todellakaan ole jatkamassa mitään kierrettä! Minun lapseni EI tarvitse koskaan pelätä kotonansa!
Ei se lapsi siitä maallisesta mammonasta välitä. ei se osaa kysyä että: "Äiti asuttaanks me tässä vuokralla vai onko tää asunto meijän oma?... siis mä en kestä jos tää ei meijän oma!" :attn:
Lapsi tarvitsee turvaa ja rakkautta.
Ja minun lapsilleni opetan suvaitsevuutta. (sinulta on se taidettu jättää väliin)

Muuten jos kerran vastailin vain ap:lle niin miksi esitit mm. kommentin
"Ja vielä tuo oma "painisarja: itsekkäästi päätän milloin lapsen hankin ja kahlitsen miehen lapsella itseeni"...ja nämähän ovat niitä parhaita äitejä olemaan YKSINhuoltajia lapsilleen ... huhhuh"

ap ei ole huijannut miestä sänkyyn kanssaan valehtelemalla että käyttää pillereitä tms. vaan mies on varsin hyvin tiennyt mitä ehkäisyä käytetään.

Tiina :flower: Ei pitäisi ei.. :attn: vastailla meinaan noihin älyttömyyksiin.. mutta tämän kerran vielä hakkaan päätäni seinään
:headwall: ;)

Neiti Terä iso :hug:

voittaja :hug: uskon että lapsesi ovat onnellisia. Elämä heittelee eteen tilanteita joita ei haluaisi, mutta ei se auta kuin yrittää eteenpäin.

kiitos neiti terä, tiina ja javie..kirjotuksista ja haleista. teidänlaisia avarakatseisia ihmisiä pitäs olla enemmänkin. en oikein ymmärrä sitä miksi pitää olla koulutus, työ, raha-asiat ja asuntoasiat tietyllä mallillaan ennenkuin voi hankkia lapsia. jos näin oiskin niin eihän sitä tiedä vaikka oma lapsi sitten aikanaan tekis asiat aivan päinvastoin..tai tulis vielä vaikka teiniäidiksi. ois siinä sitten eräillä henkilöillä sormi ties missä suussa vai löytäiskö suutakaan enää siinä vaiheessa kun joutuis kuitenkin elämän tosiasioiden eteen että eihän ne asiat nyt vaan aina mene niinkuin itse suunnittelee. toiset suunnittelee kaiken hienosti "valmiiksi" ja sitten kun on "lasten aika" kuten teillä hienoilla "ajattelevilla" ihmisillä on tapana sanoa niin niitä ei tulekaan ja sit ihmetellään (oiskohan syynä vaikka liian korkea ikä) niin..ei ole olemassa mitään oikeata sääntöä koska niitä lapsia hankitaan ja millasessa elämäntilanteessa. kyllä tärkeintä on se että lapsella on rakastava vanhempi, edes yksi sellainen. monille sattuu myös vahinko että tulee raskaaksi ja abortti voi silti kelle tahansa olla liian iso pala nieltäväksi. ilmeisesti nämä eräät suvaitsemattomat ihmiset tekevät abortin jos näin käy kun ei ole "asiat kunnossa". ei ole olemassa mitään "oikeaa aikaa" tulla äidiksi. jos on noin suppea kuva maailmasta kuten eräillä tuntuu olevan (säde) niin suosittelen et hankit elämänkokemusta sen sijaan että omaat hienon ammatin, rahaa, asunnon..
ja sitten toivotankin oikein paljon onnea kaikille tuleville äideille ja sulle varsinkin neiti terä.

Kun kerran on elämässään ajautunut tuollaisiin tilanteisiin, kun te niin "suvaitsevaiset" nyt olette, niin eihän teillä ole muuta mahdollisuutta kuin selitellä tekemisenne oikeiksi valinnoiksi ja oikeaksi elämäntavaksi.
Ja varmasti on totta, että moni vaan ajautuu suunnittelematta ei-toivottuihin elämäntilanteisiin (kuten esim yksinhuoltajuuteen) ja on niitä, joille se on tietoinen valinta. Edelleen peräänkuulutan tuota alkuperäistä kysymystä, jossa pohdittiin pettymystä suhteessa elämäntilanteen "sopimattomuuteen"....

On totta, että näin omissa saappaissani yksinhuoltajana elämä on taloudellisesti helppoa ja turvallista, kun on hyvä työ, hyvät tulot ja oma asunto. Eikä toki avioero ole ollut alkuperäisen "suunnitelmani" mukainen, kuten tuskin kenenkään, joka naimisiin taikka parisuhteeseen menee. Siltikään en edelleenkään henkilökohtaisesti lähtisi lapsia tekemään epävarmaan parisuhteeseen - itsekkäistä lähtökohdista: vauvakuumeessa. Se ei ole suvaitsemattomuutta vaan järjenkäyttöä ja perhesuunnittelua!

Yhteistyössä