Yh-äipältä loppuu voimat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole se joka täällä valittaa...se joka valittaa on se sairas eikä se joka ei valita. Se joka menee lääkäriin on sairas eikä se joka on terve. Koska tää on keskustelupalsta niin täällä sanotaan ja ei se aina ole niin että sanotaan vaan sellasta mistä tykkää. Ap on tyypillinen sellanen joka ei kestä kritiikkiä ja näkee vaan ittensä. Tollasille inisijöille riittää aina sunlaisia jotka ymmärtää mut sunlaiset ei ymmärrä muita. Se että joku ei kestä jos sanotaan ettei kampaus sovi ja maailma romahtaa siihen niin surkimus on. Ei haukku haavaa tee eikä tollanen edes haukkumista ole. Mä en jaksa liian herkkiä ihmisiä.

Oletko koskaan pohtinut että oli äiti herkkä persoona tai ei, niin aina pitäisi ajatella ensin lasten etua? Ja selvää on että ap täällä hakee tukea sekä apua että jaksaisi olla parempi äiti. Sä edustat sitä koulukuntaa jotka näkee jonkun reunalla hyppäämässä niin menet ja tökkäset sormella sellasen alas. Ihan vaan kun et "jaksa herkkiä ihmisii ja ei haukku haavaa tee".

Oonkin aina ihmetellyt keiden kakaroita ne on koulussa jotka aina kiusaa muita ja ottaa silmätikuiksi. Ne on just sunkaltaisten lapsia, empatiakyvyttömän ja tunnevammaisen ihmisen lapsia jotka ottaa mallinsa kotoa. Voi olla etten ymmärrä aina kaikkia ihmisiä mutta sentään joitakin. Sinä et tunnu ymmärtävän yhtään ketään paitsi omaa napaasi. Provojahan sä vaan kirjotatkin joten jääköön tämä viimeiseksi kommentikseni tässä ketjussa. AP:lle toivotan jaksamista ja tsemppiä. terv. toinen totaaliyh

Mikä ihme siinä on että tarvii alkaa syyllistämään jos toinen kysyy apua ja neuvoja? Onko se teiltä jotenkin pois vai? Ja jos ei kestä "herkkiä" ihmisiä niin ei ole pakko näitä viestejä lukea eikä ainakaan vastata ;)
Ota oikeesti yhteyttä lastensuojeluun! Se on ihan kakkapuhetta että sun lapset viedään jos otat itse yhteyttä. Ei todellakaan viedä, lastensuojelu on ennenkaikkea lapsiperheiden tukemiseen. Itse olen viiden lapsen yh. Ja kyllä olen lastensuojeluun ottanut yhteyttä kun omat voimat on loppunut, sieltä olen saanut apua lastenhoidossa, kotitöissä ja missä milloinkin ja edelleen olen kaikkien viiden huoltaja. Mulla omat vanhemmat kuolleet, mies kuoli 6 vuotta sitten. Miehen vanhemmat asuvat ulkomailla. Kummallakaan ei muita sukulaisia tai sisaruksia. Ystäviä tietysti on ja heiltä olen paljon apua saanut. Mut viiden lapsen kasvattaminen, läksyissä auttaminen, harrastukset, kaikki muut käytännön asiat, kauppareissut, ruuanlaitto ja muut kotityöt olis jo ihan kokopäivätyö ja siihen päälle vielä palkkatyö. Mitä isompia lapset on, sen helpompaa. Mut ei tää helppoa oo ollut. Usko loppunut monesti ja luovuttanutkin olen. Ja tiedän ettei avun pyytäminen ole todellakaan helppoa mut se on kuitenkin välttämätöntä. Ei kukaan pysty yksin kaikkeen.

Kukaan EI vie lapsia sen takia että on masentunut kun pystyt huolehtimaan niistä kuitenkin ja käyt töissä, vaikkakin pätkä sellaisessa mutta enivei..
Itse putosin ns ojaan kuusi kohta seitsemän vuotta sitten...siellä mä köllin vielä tänäkin päivänä välillä rähmälläni välillä istuen mutta silti mun lapsia ei ole kukaan vienyt =) Mulla on todettu vaikea masennus, kaksisuuntainen mielialahäiriö eli bibolaarisuus ja syön mielialalääkkeitä mutta kukaan ei ole vienyt mun lapsia...käyn lastenvalvojalla juttelemassa, kertomassa kuinka mä ryömin välillä siellä ojassa ja kuinka välillä kuikuilen että uskallanko tulla pois... Mä oon yh ! Mulla on mies, no, mies joka ei ymmärrä ensinnäkään mikä mulla on...itken nykyään kaikista asioista ja kaikille, kaupassa, pankissa, yksin, kaksin jne.
Mäkään en saa vanhemmiltani enään apua, koska mä kuulemma poltin sillat kun en kerro kaikkea yksityisasioitani heille, ja HEI mä oon kuitenkin jo 47 v :P ...muutama minuutti sitten tuli ajatus että paskaako täällä maanpäällä rämmin, again... Mutta, lapset pitää mut vielä kuitenkin ns hengissä... ja varmaan hamaan vanhuuteen asti, mutta ajatustasolla oon valitettavasti välillä jossain muualla kuin täällä maanpäällä :( kauheen kannustavaa tekstiä on tää mutta, mulle auttaa asioiden purkaminen joko puhumalla tai näin kirjoittamalla !
Haluisitko sä kirjotella iha mun kanssa privana :) voisin alkaa kirjeen vaihtoon tosin koneen kautta :D vertaistuki, itkutuki jne on väliin aivan jees meinaan =) !!!

Yhteistyössä