yh-äiti ja yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmis

Vieras
Sattui sitten niin onnellisesti että tein eilen raskaustestin ja se näytti tosi selvää plussaa..

Kaverini kuultuaan asian kommentoi vain et mun täytyy abortti tehä ku mulla ei tukiverkkoa lapselle, eli sukua ei asu täällä eikä mulla ole ketään kuka hoitaisi lasta jos haluaisin jonnekin irtaantua..

Rupesin miettiä asiaa ja ajattelin nyt kysyä kuinka monelta puuttuu täällä tukiverkko ympäriltä ja miten ootte pärjänny..?

No meillä ei oo tukiverkkoa ja kaks lasta. Täytyy myöntää että olen tosi kateellinen niille joilla niitä mummoja ja tätejä on jotka lasta silloin tällöin hoitaa. Toki minäkin tiesin tilanteen jo kun raskaaksi hankkiuduin, mutta en ihan ymmärtänyt mitä se tarkoittaa. Mutta hyvinhän me on selvitty, lapset jo 6 ja 4.
Onnellista odotusta sulle!

Mulla ei ole tukiverkkoa, ei ainakaan sellaista jotka lasta hoitaisi. Ei ole lapsi koskaan ollut hoidossa! Nyt on 1v. 4kk. On mulla kyl mieskin, mutta ei siitäkään suurta apua... töissä koko ajan!

Ei miulla oo minkäänlaista tukiverkkoa,mutta plussasin tänään.
Mies löytyy ja pojat 12v ja 2v.
Ihan hyvin on pärjätty ilman apuja,tietty yhteistä aikaa ei ole muuten kuin nappulat nukkuu,mutta elämä on tätä.

ensimmäiseksi onnittelen :)

sitten sanon, että kaverisi on aika kurja.

kolmanneksi, jos olet jo yh pärjäät varmasti myös uuden lapsen kanssa.

myös mä sain yh:na toisenkin lapsen. ehkäisy petti ja alussa olin järkyttynyt, mutta nykyään ikionnellinen kahden lapsen äiti.

tukiverkosta: onko sulla yhtään parempia ystäviä kuin tuo kaverisi joka ehdotti aborttia? jollei ole niin niitä ehtii kyllä hankkia ja esim jokin äiti-lapsipiiri voisi olla hyvä, jossa vuorotellen voisi auttaa toisia ja kun lapset kasvaa niin ottaa hoitoonkin joskus.

ensimmäiseksi onnittelen :)

sitten sanon, että kaverisi on aika kurja.

kolmanneksi, jos olet jo yh pärjäät varmasti myös uuden lapsen kanssa.

myös mä sain yh:na toisenkin lapsen. ehkäisy petti ja alussa olin järkyttynyt, mutta nykyään ikionnellinen kahden lapsen äiti.

tukiverkosta: onko sulla yhtään parempia ystäviä kuin tuo kaverisi joka ehdotti aborttia? jollei ole niin niitä ehtii kyllä hankkia ja esim jokin äiti-lapsipiiri voisi olla hyvä, jossa vuorotellen voisi auttaa toisia ja kun lapset kasvaa niin ottaa hoitoonkin joskus.

Eipä tämän paremmin voi kommentoida!Eli täysi peesi tälle!

no tota.. mulla toi esikko jo 12v ja hänen kanssaan oltu kohta 9v kaksin. Hänen isovanhempansa auttavat mua paljon vaikka ovatkin isän puolelta ja isää tapaa myös joka toinen vkl.
Tämän toisen isä asuu myös lähellä mutta pelkään että kuullessaan että meil ehkäsy pettäny ni katoaa ku pieru saharaan.. hänellä jo useampi lapsi ennestää ja sen takia ei haluaisi enää lapsia..

Siis täähän on selkeesti provo, sillä eihän sun tarvis tuollasta kysyä, jos sulla kerran on jo kokemusta y-huoltajuudesta... ;) Ja toiseksi, kuka tervejärkinen hankkiutuu raskaaksi tuollaisessa tilanteessa? Jos olisin ap:n kaltainen, niin pitäisin tasan tarkkaan huolen, etten tulisi toista kertaa raskaakaaksi, jos en ensimmäisen kanssakaan jasaisi olla täysin yksin ilman tukiverkkoja.

[QUOTE="vieras";22257315]Siis täähän on selkeesti provo, sillä eihän sun tarvis tuollasta kysyä, jos sulla kerran on jo kokemusta y-huoltajuudesta... ;) Ja toiseksi, kuka tervejärkinen hankkiutuu raskaaksi tuollaisessa tilanteessa? Jos olisin ap:n kaltainen, niin pitäisin tasan tarkkaan huolen, etten tulisi toista kertaa raskaakaaksi, jos en ensimmäisen kanssakaan jasaisi olla täysin yksin ilman tukiverkkoja.[/QUOTE]

sori ei ole provo..
kuka sano etten jaksaisi? ei ole kyse jaksamisesta vaan yleisesti kyselen ilman tukiverkkoa olemisesta. Jos lapsella mahdollisuus tavata isäänsä ni eikö voi tavata, luulin et se on hänen oikeutensa ;)

Yhteistyössä