yh ja lapsen koulunalku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsi

Vieras
Mitä tekisin ensi syksynä? Mulla päättyy määräaikainen työsuhde keväällä. Jättäydynkö työttömäksi kun lapsella alkaa koulu syksyllä. Iltapäiväkerho koulun likellä on, mmutta siellä ei ole aamuhoitoa. Meiltä on koululle 1,5km matka jossa useita tien ylityksiä, joista lapsi ei selviä yksin, eli ei voi kulkea itsenäisesti tuota matkaa.

Onko mulla muita mahdolsisuuksia, kuin jäädä kotiin ainakin syyslukukaudeksi ja saattaa lapsi aamuisin kouluun? Työni on sellaista, että sinne ei voi mennä esim. tuntia myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jos matka oikeasti on niin vaarallinen ettei siitä selviä saa koulukuljetuksen.

Jos se ei ole niin vaarallinen lapsi selviää siitä itse.

Mutta lapsi ei oikeasti selviä kun on sellainen, no, tarkkaamaton. Ei kuitenkaan e-lapsi, jollon saisi kuljetuksen. Ei saa kuljetusta myöskään matkan pituuden vuoksi.

Koulun alkuun on vielä vuosi aikaa, joten kyllä sunkin lapses "kasvaa" vielä ja pystyy kävelemään koulumatkat yksin. Voithan sä tietysti pari ekaa kuukautta olla työttömänä, mut eiköhän se sitten ala sujumaan lapsella ne koulumatkat. Mun lapsi meni jo tokana koulupäivänä yksin kouluun. Opetelkaa vaan ajoissa sitä koulumatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja naapuriapu:
Löytyisikö naapuristosta apua? Esim. kotiäitiä joka saattaa oman lapsensa kouluun...

Ei ole lapsiperheitä tai kotiäitejä naapurissa, eikä eläkeläisiäkään. Tuttuja naapureita on kyllä, mutta he kaikki ovat työelämässä tai opiskelijoita. Oon meinaan eri vaihtoehtoja punninnu itekin ja nyt tuntuu että mikään niistä ei onnistu :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koulun alkuun on vielä vuosi aikaa, joten kyllä sunkin lapses "kasvaa" vielä ja pystyy kävelemään koulumatkat yksin. Voithan sä tietysti pari ekaa kuukautta olla työttömänä, mut eiköhän se sitten ala sujumaan lapsella ne koulumatkat. Mun lapsi meni jo tokana koulupäivänä yksin kouluun. Opetelkaa vaan ajoissa sitä koulumatkaa.

Onko hänen koulureitillään useita vilkaslikenteisten, aamuruuhkaisten katujen ylityksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:

Onko hänen koulureitillään useita vilkaslikenteisten, aamuruuhkaisten katujen ylityksiä?

Kilsa matkaa ja taitaa olla 3-4 tien ylitystä. Sitä vaan pitää opettaa liikennesäännöt. Mein lapsi tietää et katotaan oikealle, vasemmalle ja vielä oikeelle et tuleeko autoja.

Kilsa matkaa ja taitaa olla 3-4 tien ylitystä. Sitä vaan pitää opettaa liikennesäännöt. Mein lapsi tietää et katotaan oikealle, vasemmalle ja vielä oikeelle et tuleeko autoja.

Mä vaan tunnen lapseni ja tiedän, ettei hän tule pystymään tekemään sitä matkaa yksin.. täytyy vissiin soitten pikaisesti löytää asunto lähempää koulua :/

Ei 1.5 km kovin pitkä ole. Sellainen oli mulla aina pienenä dösälle. Kyllä se pärjää. Ota vaikka viikko tai pari palkatonta lomaa töistä jos tosi paljon jännittää ja saata koululle. :)

Mä vaan tunnen lapseni ja tiedän, ettei hän tule pystymään tekemään sitä matkaa yksin.. täytyy vissiin soitten pikaisesti löytää asunto lähempää koulua :/

olet huolehtivainen äiti ja mukava lukea niin =)
Hyvä kun olet hyvissä ajoin miettimässä lapsesi koulun aloittamista, hienoa, että osaat ja välität lapsestasi oikeasti niin paljon.
Toivon kovasti, että asia järjestyy teidän kannaltanne parhaalla mahdollisella tavalla =)

Yhteistyössä