Yh:t, kuinka paljon keskustelette lasten asioista ex-puolison kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Entä kun lapsi on toisen vanhemman luona, soitteletteko sillä aikaa. Jotenkin vaan tuntuu, että tää meidän yhteishuoltajuus on aika erikoinen asia, sillä silloin kun lapset ovat mulla (suurimman osa ajasta) ex ei koskaan soittele, eikä kysele lasten asioista mitään. Sitten kun ex ottaa tuon vanhemman luokseen, niin saattaa edellisenä iltana ilmoittaa, että tulisi huomenna hakemaan.

Nyt esikoinen on ollut toista viikkoa isällään ja mitään en ole sieltä kuullut, enkä tosin ole odottanutkaan. Tänään sitten laitoin viestiä, että minäköhän päivänä lapsi tulee takaisin kotiin ja onko lapsella ollut jo ikävä pikkuveljeään, niin vastaukseksi sain "perjantaina", mitenkään ei vastannut tuohon toiseen kysymykseen, eikä koskaan muutenkaan vastaa, jos vaikka laitan viestiä, että onko mennyt hyvin.

Että voisin sanoa kasvattavani lapset ihan yksin ja käyvät aina välillä isällään kylässä, muutaman kerran vuodessa tai siis vanhempi käy, saa nähdä milloin voi tuon nuoremman ottaa.

Minä en juurikaan keskustele lasten isän kanssa. Isää ei juuri näy ja samalla tavoin on oikeastaan isä silloin, kun hänelle sattuu sopimaan. Oikeastaan tämä käy mulle hyvin, niin ei tarvi itse olla pinna tiukalla, kuten yleensä on, kun isä sattuu meillä poikkeamaan.

Lasten isällä on oma elämä aivan omasta valinnasta, mutta helpompaa ja mukavampaa elämä henkisesti, kun ei ole nelikymppinen lapsi joukon jatkona.

Olen lasteni isään melkein päivittäin yhteydessä...joko niin,et itellä asiaa 8lapsista tai jostain ihan muusta), tai lasten isällä. Lapset kun ovat v-loppua isällään, niin ei aina soitella, mutta välillä jos jotain esim. kipeäksi tulee tms. uutisoitavaa. Jos pitempään vaikkapa kesällä tai lomilla, niin sit soitellaan n. joka toinen päivä?

Tulevan lapseni isään en ole yhteydessä juurikaan...jos neuvolassa/ultrassa jotain niin silloin laitetaan viestiä/soitetaan,et miten meni, mutta muuten tuskin kauhean lämpimät välit tulee oleen...jatkossakaan! En siis hanttiin laita jos hän haluaa tietää jotain lapsesta/raskaudesta, mutta ero vielä niin tuore kumminkin...

emme ole keskustelleet eron jälkeen eli vuoden 1999 jälkeen, en ole isää edes ollut viimiseen 4vuoteen misään yhteydessä enkä häntä nähnyt.
Lapsi kyllä tapaa isäänsä jokatoine viikonloppu ja lomilla.

Meillä ei tällä hetkellä ole toimivaa puheyhteyttä, mutta tekstiviestillä saan sentään kiinni ja pojan kanssa puhelee kyllä puhelimitse. Kunniaksi isälle vielä sekin, että on ottanut lasta hyvin luokseen nyt kun itse olen sairastellut. Ei meilläkään pystytä sopimaan milloin lapsi seuraavan kerran menee tai milloin kotiutuu, mutta en koe sitä nyt ongelmaksi, kun itse lahoan kotona kaiket päivät.

Yhteistyössä