Yh:t, paljon saatte ex-mieheltänne elreita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sen minimin.
eli 140€ per ipana.
vaikuttaa siis sun tulot/menot ja exän tulot/menot.
mä siis ansiosidonnaisella, asuntolainaa maksan ja yhtiövastike.
ex käy töissä, saa käteen n.1800-2000€/kk.
sillä on asuntolainaa,yhtiövastike, on uusissa naimisissa ja muija työtön(on siis elatusvelvollinen siitä).
näistä saatiin siis summaksi se minimi.

Monet on just niin sikoja, koska jotenki kai kuvittelee et elarit menee ex-rouvan humputteluihin. Eivät tule äijät ajatelleeksi, että elareita maksetaan, koska ollaan elatusvelvollisia ja normaalit vanhemmat haluaa huolehtia lapsistaan...

[QUOTE="a.p";22870789]mun tuleva ex tienaa n. 3000e kuussa, ei lainoja eikä uutta perhettä.
mitäköhän olis kohtuullista pyytää maksaan?[/QUOTE]

ja mä olen kotihoidon tuella

Exä maksaa 65 euroa ja risat, Kela maksaa 76 euroa ja risat.

Ei, ei ole kyse siitä, että ei exä haluaasi maksaa vaan sossussa on ihan laskettu, että enempää exällä ei ole varaa.

[QUOTE="a.p";22870789]mun tuleva ex tienaa n. 3000e kuussa, ei lainoja eikä uutta perhettä.
mitäköhän olis kohtuullista pyytää maksaan?[/QUOTE]

Saathan toki pyytää vaikka tonnin per lapsi, mutta ota sitten huomioon, että lv:lla on ihan laskentakaavat tähän asiaan ( ja jossa otetaan huomioon muitakin asioita, kun miehes tulot ) ja se on sun exän päätettävissä, haluaako se pulittaa enemmän, kun on laskennallisesti "pakko"...

Oma ex maksaa vain 47€ lapsestaan. Loppu sit tulee kelasta eli se vajaa satku. Ja ihan käy töissä ja tienaakin mun mielstä kohtuullisesti, mutta ne menot kun on poikamiehellä niin kauheet, niin ei tarvi lapsestaan maksaa...