Yh:t - paljonko saatte asumistukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras aloittaja

Vieras
Laittakaa vielä vuokran suuruus ja lapsiluku jne asiaan vaikuttavat.

Laskin laskurilla saavani 430e/kk tukea. Se tuntuu hurjalta summalta.

Vuokra 690e/kk + itse pitää maksaa käyttösähkö ja vesi kulutuksen mukaan. Lapsia kolme. Tulot 1930e/kk.

Lisään vielä, että taannoin kelaan laitoin viestiäkin ja kyselin eikä sieltä ainakaan sanottu, että tiedoista puuttuisi jotain oleellista. Hakemuksen teen lähipäivinä.

Kauheeta vittuilua heti, jos joku sitä saa. Jokainen kuitenkin varmaan hakisi sitä ja ottaisi vastaan, jos saisi. Mutta jos ei itse saa niin vittuillaan niille, jotka sitä saa.

[QUOTE="vieraana";30775912]Lainaus ap:n aloituksesta, joka pistää huvittamaan; Vuokra 690e/kk + itse pitää maksaa käyttösähkö ja vesi kulutuksen mukaan. ;)[/QUOTE]

Oletko ihan idiootti. Ap vain kertoi muut asumismenot, mutta sä lapsellisena ääliönä takerruit johonkin epäoleelliseen asiaan ja keksit jotakin mitä ei edes ole. Ap kertoi kaikki kulut varmaankin siksi, että muutkin kertoisivat ja ap näkee paremmin miten muilla.

Miksi pitää vastata tähän ketjuun, että ei saa asumistukea koska siitä ei ole paskankaan hyötyä ap:lle. Vittuilua vain pienituloiselle.

[QUOTE="vieraana";30775912]Lainaus ap:n aloituksesta, joka pistää huvittamaan; Vuokra 690e/kk + itse pitää maksaa käyttösähkö ja vesi kulutuksen mukaan. ;)[/QUOTE]

Mitäs tuossa on huvittavaa? Kaikki muut (paitsi sinä) tajusivat, että tarkoitetaan, etteivät ne sisälly vuokraan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30776018:
Mitäs tuossa on huvittavaa? Kaikki muut (paitsi sinä) tajusivat, että tarkoitetaan, etteivät ne sisälly vuokraan.

:flower: Joillakin kun nuo voi sisältyä vuokraan niin kyllähän se on hyvä ilmoittaa erikseen nuo jos ne kerran itse maksaa.

[QUOTE="Juulianna";30775876]Kai ap laitoit sitten laskuriin bruttotulot eli tulot mistä ei ole vielä maksettu veroja yms?[/QUOTE]

Ei kun olen niin idiootti, että ilmoitan nettotulot. Minnekään ikinäkoskaan ei ilmoiteta nettotuloja. Huoh!

Ja tosiaan en tiedä miten olisi pitänyt muotoilla tuo lause, mutta itse pitää maksaa sähkö ja vesi tarkoitti sitä, että lämmityssähkö sisältyy vuokraan.

Ei kun olen niin idiootti, että ilmoitan nettotulot. Minnekään ikinäkoskaan ei ilmoiteta nettotuloja. Huoh!

Ja tosiaan en tiedä miten olisi pitänyt muotoilla tuo lause, mutta itse pitää maksaa sähkö ja vesi tarkoitti sitä, että lämmityssähkö sisältyy vuokraan.

Mitä sä mulle tuosta noin suutuit? :O Mä vain varmistin, että olet laittanut oikein. Kaikki ei ymmärrä, että pitää laittaa bruttotulot tai eivät edes tajua mikä on brutto tai netto. Ei se silti ihmisestä idioottia tee enkä missään kohtaa tarkoittanut, että sä olet idiootti. Ihme raivokohtaus kun yritetään auttaa. Ja mä sentään puolustin sua tuolle yhdelle vittuilijalle, mutta taisin tehdä virhearvioinnin sun suhteen.

[QUOTE="Juulianna";30776167]Mitä sä mulle tuosta noin suutuit? :O Mä vain varmistin, että olet laittanut oikein. Kaikki ei ymmärrä, että pitää laittaa bruttotulot tai eivät edes tajua mikä on brutto tai netto. Ei se silti ihmisestä idioottia tee enkä missään kohtaa tarkoittanut, että sä olet idiootti. Ihme raivokohtaus kun yritetään auttaa. Ja mä sentään puolustin sua tuolle yhdelle vittuilijalle, mutta taisin tehdä virhearvioinnin sun suhteen.[/QUOTE]

Anteeksi, en huoannut nimimerkkejä. Meni vain hermot, kun heti kun tulin katsomaan tänne taas niin on ihme nälvimistä asian suhteen.

[QUOTE="yyhoo";30775835]0€. Omistusasunto ja käyn töissä, joten mitään ei tipu. Eli ihan itse joutuu meikäläinenkn oman ja lapsensa asumisen maksamaan... ;)[/QUOTE]

Mitä tuo työssäkäynti tähän liittyy?

[QUOTE="gogo";30776221]Mitä tuo työssäkäynti tähän liittyy?[/QUOTE]

No aika oleellisestikin. Enpä itse tunne yhtääkään työssäkäyvää yh:ta tai edes perhettä tällä hetkellä, joka saisi samaan aikaan asumistukea omistusasuntoon. Ja tiedän kyllä, että asumistukeen vaikuttaa moni muukin seikka. Itselläkin vaan tuo vaakakuppi kallistuu plussan puolelle noiden kriteerien mukaan, vaikka nuo tulot nyt ei päätä huimaa. Toki niitäkin löytyy, jotka silti vielä at:a saa, mutta harvemmassa taitaa olla, kuin ne, jotka tukea ei saa.