Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:Olen tavannut lastentarhan johtajan, jonka mielestä kaikkien lasten on oltava samanlaisia.
No mitäs tää nyt tähän kuuluu?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:Olen tavannut lastentarhan johtajan, jonka mielestä kaikkien lasten on oltava samanlaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Onneksi on ihan sama mitä sarjasynnyttäjät papattavat, kun itse en sellaiseksi kaikkitietäväksi hautomakoneeksi edes halua.
kyllä mulla on vaikeeta yksin ollut yhdenkin kanssa, ei mitään piknikkiä kuulkaa.
Ihan kuin yks lapsi menis jotenkin siinä sivussa ja vois elää jotain huoletonta sinkkuelämää... ei se kyl ihan niin ole.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Monen lapsen äideiltä voisi sitten kysyä, että miksi ihmeessä olette hankkineet niin monta lasta, jos elämä on niin kauhean rankkaa, että pitää kaataa sontaa sellaisen niskaan, joilla ei ole aivan yhtä rankkaa?
Vaikka mä kyl veikkaan itse, että molemmissa on puolensa. Yhden (ensimmäisen kanssa) kaikki asiat ovat uusia, ja usein sitä on epävarmempi omasta äitiydestään. Useamman kanssa varmasti toiset asiat on helpompia, ja toiset sitten paljon rankempia.
Alkuperäinen kirjoittaja päivee:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Onneksi on ihan sama mitä sarjasynnyttäjät papattavat, kun itse en sellaiseksi kaikkitietäväksi hautomakoneeksi edes halua.
kyllä mulla on vaikeeta yksin ollut yhdenkin kanssa, ei mitään piknikkiä kuulkaa.
Ihan kuin yks lapsi menis jotenkin siinä sivussa ja vois elää jotain huoletonta sinkkuelämää... ei se kyl ihan niin ole.![]()
no kyl sun juttujes perusteella..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Onneksi on ihan sama mitä sarjasynnyttäjät papattavat, kun itse en sellaiseksi kaikkitietäväksi hautomakoneeksi edes halua.
Ihan kuin yks lapsi menis jotenkin siinä sivussa ja vois elää jotain huoletonta sinkkuelämää... ei se kyl ihan niin ole. :headwall:
Mutta tottakai yhden lapsen saa helpommin esim hoitoon.. ja saa sitä omaa aikaa. Ja siitä en luovu.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Monen lapsen äideiltä voisi sitten kysyä, että miksi ihmeessä olette hankkineet niin monta lasta, jos elämä on niin kauhean rankkaa, että pitää kaataa sontaa sellaisen niskaan, joilla ei ole aivan yhtä rankkaa?
Vaikka mä kyl veikkaan itse, että molemmissa on puolensa. Yhden (ensimmäisen kanssa) kaikki asiat ovat uusia, ja usein sitä on epävarmempi omasta äitiydestään. Useamman kanssa varmasti toiset asiat on helpompia, ja toiset sitten paljon rankempia.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti se on yhdenkin äiti:Olen uutena palstan lukijana pannut huvittuneena merkille, että usein avauksissa, joissa kysytään mielipidettä tai "valitetaan" jostain, ei kestä kauaakaan kun tulee ensimmäinen kommentti, jossa tiedustellaan, onko kyseessä kysyjän ensimmäinen/ainoa lapsi. Ja jatko on sitten sitä mukaa, että kyllä siperia opettaa ja vasta useamman lapsen äiti tietää jne. Ilmeisesti äidiksi ei yhden kanssa pysty pätevöitymään...?
Tosielämässä huomaa joskus myös, että yhden äitinä ei monilapsisille äideille ole mitään sanomista; omat mielipiteet ja metodit torpataan oitis just näillä "ethän sä yhden äitinä mitään tiedä" -kommenteilla. Tai jos kertoo jostain mitä on lapsen kanssa tehnyt, tulee kommenttia tyyliin "hyvähän se on sun yhden kanssa, toista se on kun on monta..."
Totta tietysti, mutta eikös se ole ihan jokaisen oma asia kuinka monta niitä lapsia tykkää hommata? Tai pystyy saamaan?
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:"Yksi lapsi on harrastus, kaksi lasta on työtä, kolme hulluutta".
Itse kuvittelin olevani maailman paras ja täydellisin äiti yhden lapsen äitinä, ja ihmetteli kaikkea maan ja taivaan välillä, miksi muut äidit tekevät näin ja noin, kun minä olen niin loistava, ja minulla on täydellinen lapsikin. Siperia on opettanut, että se kaikki johtui vain siitä, että yhden lapsen kanssa on vielä helppoa kaikki.
Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti nyt ja aina:No voi, nythän teillä monen lapsen äideillä on hyvä mieli kun teillä on niin vaikeaa ja yhden lapsen äidit muistakaa pitää turpanne kiinni joka asiasta.Ollaanhan me kaikkitietäviä.
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:Itse kuvittelin olevani maailman paras ja täydellisin äiti yhden lapsen äitinä, ja ihmetteli kaikkea maan ja taivaan välillä, miksi muut äidit tekevät näin ja noin, kun minä olen niin loistava, ja minulla on täydellinen lapsikin. Siperia on opettanut, että se kaikki johtui vain siitä, että yhden lapsen kanssa on vielä helppoa kaikki.
Alkuperäinen kirjoittaja nooo:Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti nyt ja aina:No voi, nythän teillä monen lapsen äideillä on hyvä mieli kun teillä on niin vaikeaa ja yhden lapsen äidit muistakaa pitää turpanne kiinni joka asiasta.Ollaanhan me kaikkitietäviä.
Ei kukaan kaikkea tiedä, mutta itse kuvittelin yhden lapsen äitinä, että on ihan sama asia olla äiti yhdelle ja useammalle. Uskon, että moni muukin yhden äiti kuvittelee näin. Siksi heidän vastaukset usein ärsyttävät.
Kun kuitenkin todellisuudessa oma kokemus on se, että liikkuminen, siivoaminen ja kaiken tekeminen on yhden lapsen kanssa mukavaa touhuilua ja harrastamista, kun taas jo kahden kanssa on työtä. Siksi ärsyttää monesti yhden lapsen äitien aloitukset, joissa epäillään, että joku voisi tehdä monta lasta välttyäkseen palkkatyöltä, ym. ketjut. Koska yhden lapsen äitinä ei vielä tiedä, että lastenhoitaminenkin on työtä eikä mitään muutakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Itse käsitän tämä yhden lapsen äidin "helppouden" siten, että arkiasioiden hoitaminen on helpompaa. Mä ainakin olen tosi onnellinen, kun lapsia on kaksi ja kumpaakaan en tietenkään vaihtaisi pois sen takia, että esim. kauppaan meno olisi helpompaa. Tuskin monikaan useamman lapsen äiti ajattelee, että elämä on nyt kamalampaa kun lapsia on 2 tai useampi. Kyse ei ole arvostelusta, jos toteaa että yhden kanssa on helpompaa kuin useamman.
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:Itse kuvittelin olevani maailman paras ja täydellisin äiti yhden lapsen äitinä, ja ihmetteli kaikkea maan ja taivaan välillä, miksi muut äidit tekevät näin ja noin, kun minä olen niin loistava, ja minulla on täydellinen lapsikin. Siperia on opettanut, että se kaikki johtui vain siitä, että yhden lapsen kanssa on vielä helppoa kaikki.
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Itse käsitän tämä yhden lapsen äidin "helppouden" siten, että arkiasioiden hoitaminen on helpompaa. Mä ainakin olen tosi onnellinen, kun lapsia on kaksi ja kumpaakaan en tietenkään vaihtaisi pois sen takia, että esim. kauppaan meno olisi helpompaa. Tuskin monikaan useamman lapsen äiti ajattelee, että elämä on nyt kamalampaa kun lapsia on 2 tai useampi. Kyse ei ole arvostelusta, jos toteaa että yhden kanssa on helpompaa kuin useamman.
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Itse käsitän tämä yhden lapsen äidin "helppouden" siten, että arkiasioiden hoitaminen on helpompaa. Mä ainakin olen tosi onnellinen, kun lapsia on kaksi ja kumpaakaan en tietenkään vaihtaisi pois sen takia, että esim. kauppaan meno olisi helpompaa. Tuskin monikaan useamman lapsen äiti ajattelee, että elämä on nyt kamalampaa kun lapsia on 2 tai useampi. Kyse ei ole arvostelusta, jos toteaa että yhden kanssa on helpompaa kuin useamman.
Näin on. Lisäksi, kun tiedän ainakin itsestäni, että olin ihan poikki ekan vauva-aikana, niin jotenkin haluisin viestittää yhden lapsen äideille, että rentoutukaa, kun siihen on mahdollisuus. Sitä paitsi, eihän tässä ketjussa ollut kyse elämän vaikeudesta vaan tietyistä asioista, joista useamman lapsen äidit tietävät vaan kertakaikkiaan enemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Itse käsitän tämä yhden lapsen äidin "helppouden" siten, että arkiasioiden hoitaminen on helpompaa. Mä ainakin olen tosi onnellinen, kun lapsia on kaksi ja kumpaakaan en tietenkään vaihtaisi pois sen takia, että esim. kauppaan meno olisi helpompaa. Tuskin monikaan useamman lapsen äiti ajattelee, että elämä on nyt kamalampaa kun lapsia on 2 tai useampi. Kyse ei ole arvostelusta, jos toteaa että yhden kanssa on helpompaa kuin useamman.
Näin on. Lisäksi, kun tiedän ainakin itsestäni, että olin ihan poikki ekan vauva-aikana, niin jotenkin haluisin viestittää yhden lapsen äideille, että rentoutukaa, kun siihen on mahdollisuus. Sitä paitsi, eihän tässä ketjussa ollut kyse elämän vaikeudesta vaan tietyistä asioista, joista useamman lapsen äidit tietävät vaan kertakaikkiaan enemmän.