yhdestä alotuksesta tuli mieleen mun tuttu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Ikää tytöllä on 20vuotta,seurusteli (sanotaan nyt vaikka että) Mikan kansa ja he erosivat äskettäin.."eroja" oli jo mutama takana.
Tää mun tyttö kävi jossain pyllistämässä ja tuleee raskaaksi..ruikuttaa Mikan takasin itselleen jotta voi rahottaa tulevan lapsen ja oman elämisensä,tämän myönsi suoraan päin naamaa mulle :o
Mika on vähän hassu tyyppi,takertuu helposti jne.
Nyt he erosivat taas,tuttuni muutti kaverilleen joka sitten viikonloppuisin pitää bileitä ja viina virtaa..arvatkaa onko tää mun tuttu juomatta?? |O

Tää tyttö ei osaa eds itestään huolehtia,sossu on näyttäny sille Stop-merkkiä koska ei tee asioidensa eteen mitään (on ollut lastensuojelun ja sosiaaliviraston asiakkaana koko pienen ikänsä)..
nyt ruikuttaa kun ei saa rahaa msitään ja kämppä pitäs hoitaa itelleen.viinat saa varmaan perää jakamalla,en tiedä.
vaikka itse olen samanikäinen niin tunnen että tää tyttö on todella lapsen mielinen..ja kauhulla ajattelen sitä lasta jota hän odottaa...en ole tarkkaan laskkenyt mutta jotkuinkin viikolla 12 :/

pointti olikin,millä perusteilla lapsi voidaan huostaanottaa jo laitoksella?
tai jos se ei onnistu niin mitä minä voisin tehdä asian eteen?

tiedän muutaman tyypin, jotka on ryypänny raskausaikana ja varmaan käyttäny jotain aineita, mut ne o saanu pitää muksunsa(valitettavasti)mut sossu seurannu niitä koko aika mut ei tehny asialle mitää, se ykski akka pitää kauheita bileitä usein ja pieni muksu kotona, huh,ei järki päätä pakota.en ymmärrä tällasia.ja toinen tyttö joi ja käytti koko aika jotain, sossusta sanottiin et jos et nyt lopeta ja mee katkolle niin muksut viedään, no muksut vietiin sit pois ku ei lopettanu, no meni pari kk niin tää lasten äiti kuoli, yliannostukseen. en tiedä tarkemmin tota, kuullu oon vaan, nämä tyypit eivät kuulu mun kaveri piiriin.kauheeta on.säälin näitä lapsia vaan.ja miten voi aikuinen ihminen olla niin vastuuntunnoton. toiv sun tutun asialle voi tehdä jotain.

veetuttaa kun tuommosia " aikuisia" on.. |O
täytyy varmaan lastikseen soittaa ja kysyä mitä asialle voi tehdä.
tää mun tutu kysyä miestä lapsenvahdiks!ja lapsi ei oo vielä ees syntyny :kieh:

Joo, pitää olla lujat perusteet sille, että lapsi otetaan huostaan. Ensisijaisena huoltajana on vanhempi ja siitä lähdetään, eli ensin yritetään tukea vanhempaa, ennen kuin aletaan miettimään huostaanottoa. Ja ennen huostaanottoakin, voidaan lapsi sijoittaa, jolloin äiti voi hoitaa itsensä kuntoon. Ensinnäkin pitää olla tiedossa tämä päihteiden käyttö, mikä nyt ei ole mikään itsestäänselvyys, vauvalla olevat vieroitusoireet on yks tällänentai vaikkapa fas tai fae, jos todetaan, niin alkaa silloin harkintaa käyttämään koneisto, jos äiti ei itse myönnä omaa käyttöään.. Jos on selvästi nähtävissä, että äiti ei suorastaan kykene vastasyntynyttä hoitamaan, niin silloin voidaan ottaa lapsi huostaan suoraan. Äidin ja vauvan ensikotiin sijoittaminen on varmasti ensimmäisistä keinoista, jos epäillään tuota äidin kykyä huoltaa lastaan.

toivon todella ettää tää tuttu tulis päsrjäämään elämässään ja vauvan kanssa.Lopettais sen leikkimisen nyt ennen kun on liian myöhästä,otais itteensä niskasta kiinni jne.
Täytyy tuosta ensikodista hänelle sanoa,se on hyvä vaitoehto jos tarvitsee apua

Yhteistyössä