Yhdistelmärattaiden kangasosien pesu (koneessa?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkäri

Vieras
Miten noi kangasosat voi pestä? Kärsiikö, meneekö pilalle?

Meillä on Emmaljungat, jotka ostettu käytettyinä. Huomattiin että se jalkasuojus on ihan homeessa. Se on tietty hyvin vedenpitävää kangasta ja varmaankin jätetty märällä säällä myttyyn kuivumaan. Muuten vois vähän pestä noita kangasosia, mutta en tiedä kärsiikö kangas tai muoto siitä? Kutistuuko ne?

Konepesua ajattelin. Toi home ei lähtenyt ainakaan fairypesulla. Tuskin kyllä lähtee millään muullakaan pesulla.

Kyseessä käsittääkseni vuoden -05 Emmaljungan yhdistelmärattaat. Muuta en niistä osaa kertoa. Sellainen harmaa kuosi, jossa sisäosat valkoista pikkukuviointia. (ihan vaan jos jollain sattuis olemaan samanlaiset)

Minä en homeista kangasta lapsella käyttäisi. Vaikka olisi pestykin. En usko että kestäisi kloritekäsittelyä.

Gessleinin kankaat voi pestä koneessa. Emmaljungan sivuilla puhuttaan käsinpesusta (eli koneessa 30 astetta ja ei linkousta) http://www.emmaljunga.se/pdf/manual_duocombi.pdf

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minä en homeista kangasta lapsella käyttäisi. Vaikka olisi pestykin. En usko että kestäisi kloritekäsittelyä.

Koko koppa tai vaunu ei ole homeessa. Ainoastaan se jalkasuoja. Ja siis jos et tiennyt, niin homeitiöthän toki ovat jo aikoja sitten kuolleet tuota kankaasta ja jäljelle ovat jääneet vain noi pisteet...

Voi harmi! Home ei tosiaan lähde. Ihan tuoreeltaan voi lähteä, mutta vähänkin vanhemmat läiskät ei tahdo lähteä millään. Emmaljungissa konepestävät kankaat, ainakin meillä oli. Pesuohje luulisi olevan jossain kohtaa kankaita lappussa kiinniommeltuna.

Rattaiden kankaiden pesussa on hurjasti eroa. Emmaljungistani en muista kaikkia osia edes pesseeni, enkä siksi muista miten helppoja olivat irroittaa.
Briot oli typerät, vaikka osan kankaista sai pestä koneessa, kuomu oli pakko pestä paikoillaan, eli pesin sen ulkona!
Nyt mulla on Inglesinen rattaat, kaikki kankaat (myös kuomusta) saa helposti irti ja pestyä koneessa! Tykkään näistä yli kaiken, vaikka eivät sisällä Emmaljungan hienouksia. Brioja en enään ostaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Koko koppa tai vaunu ei ole homeessa. Ainoastaan se jalkasuoja. Ja siis jos et tiennyt, niin homeitiöthän toki ovat jo aikoja sitten kuolleet tuota kankaasta ja jäljelle ovat jääneet vain noi pisteet...

No minä en siitä huolimatta käyttäisi jalkasuojaa lapsellani. Mutta se on vain oma mielipiteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja Anskuliinu:
Voi harmi! Home ei tosiaan lähde. Ihan tuoreeltaan voi lähteä, mutta vähänkin vanhemmat läiskät ei tahdo lähteä millään. Emmaljungissa konepestävät kankaat, ainakin meillä oli. Pesuohje luulisi olevan jossain kohtaa kankaita lappussa kiinniommeltuna.

Rattaiden kankaiden pesussa on hurjasti eroa. Emmaljungistani en muista kaikkia osia edes pesseeni, enkä siksi muista miten helppoja olivat irroittaa.
Briot oli typerät, vaikka osan kankaista sai pestä koneessa, kuomu oli pakko pestä paikoillaan, eli pesin sen ulkona!
Nyt mulla on Inglesinen rattaat, kaikki kankaat (myös kuomusta) saa helposti irti ja pestyä koneessa! Tykkään näistä yli kaiken, vaikka eivät sisällä Emmaljungan hienouksia. Brioja en enään ostaisi!

Kyllä meidän Brioista ja muidenkin tuttujeni Brioista on kuomu lähtenyt irti. Ei kankaat siirä kuomurungosta, mutta kuomu vaununrungosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Anskuliinu:

Kyllä meidän Brioista ja muidenkin tuttujeni Brioista on kuomu lähtenyt irti. Ei kankaat siirä kuomurungosta, mutta kuomu vaununrungosta.

Joo olet oikeassa, kuomun sai irti, mutta kankaita ei ja sama juttu oli varmaan Emmaljungassa... Brion kankaiden irrotus ja takaisinlaitto vaan oli työlästä, en ehkä sanoisi jos en olisi kokeillut muitakin. Kuomun pesu oli helpointa ulkona, mutta olis varmasti onnistunut sisälläkin. Mulle jäi Brioista sellanen olo et ovat loppujen lopuksi rimpulat... ja ei niin toimivat, nätit olivat kyllä. Emmaljungat oli minusta laadukkaamman tuntuiset. Kaikki vivut säätämiseen minusta luontevasti ja tukevasti jne. Tykkäsin niistä. Briossa kaikki tuntui huonommalta kuin Emmaljungissa. Odotin Briolta enemmän, enkä tykännyt. Nykyiset Inglesinat yksinkertaisemmat, mutta toimivat moitteetta kaikissa tilanteissa ja ovat niin helpot pitää puhtaana. Eivät ole niin "hienot". Mutta käytännöllisyys on noussut ykköseksi... jollekkin sopii toinen merkki ja malli. :-) Mun Inglesinat ei kävisi kaikille... mutta mulle ovat erinomaiset.

Yhteistyössä