Yhdyntäongelma sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Uusi jäsen
16.12.2007
29
0
1
Sektiosta nyt kuukausi aikaa ja jälkivuodon loputtua olisi tehnyt mieli rakastella, mutta yhdyntä ei onnistunutkaan, koska jokin ottaa selvästi vastaan emättimessä. Olen luullut, että sektion jälkeen yhdynnässä ongelmia saattaisi lähinnä olla arven kipuilun kanssa, mutta tällaisesta en ole mistään kuullut. Kaikki kauhuskenariot pyörivät jo mielessä, joten ajattelin kysellä, että onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Voisko olla, että kaikki sisäelimet ei esim. ois vielä palautuneet paikoilleen ja nyt joku painaisi emätintä? Yhdynnässä siis tuntui, niin kuin jokin seinämä ois vastassa ja sattuu. Toivottavasti kyse ei ole ainakaan kohdunlaskeumasta. Voisiko tällainen olla yksi oire siitä? Siihen liittyvistä löytämistäni oireista en kylläkään muita tunnista.

Liukuvoidetta kyllä käytettiin, mut josko sitä oli kuitenkin liian vähän. Pitänee koittaa uudelleen ja sit hakeutua lääkäriin. Kokemuksia muilta vielä kaivataan. Kiitokset näistä.

Täällä oli myös sama ongelma, luulin jo että kohdun laskeuma. Se meni kyllä aika äkkiä ohi itsestään, en tainnut ehtiä siitä edes lääkärissä mainita. Mutta kannattaa kysyä ammattilaiselta jos vaivaa. Luin jostain että sektion jälkeen olisi enemmän aihetta tehdä lantionpohjan lihaksia, kannattaa siis niitäkin harjoittaa jollet jo ole.
Voi muuten olla kuten epäilit että elimet hakee paikkaansa kun täälläkin meni itsestään ohi ko. vaiva.

Sama homma täällä, käyttäkää liukuvoidetta, ilmeisesti limakalvot on niin olemattomat vielä että siksi tuntuu tuolta, minulla meni 5 kk synnytyksen (sectio) jälkeen ennenkun omat limakalvot normalisoitui nyt poika 4v ja toinen sectio kevättalvel tulossa. tosin paikat on minun ja isännän mielestä siltikin piukemmat kun ennen synnytystä.

No hyvä, että muidenkin kokemusten perusteella, on vain väliaikainen vaiva. Asia vaivasi niin mieltäni, että kävin jo gynellä, joka totesi tuon saman, että kaikki kyllä kunnossa, mutta paikat niin kuivat, että siitä johtunut. Antoi nyt jotain lääkettä limakalvojen korjaamiseksi, joten ehkä sen ja liukuvoiteen avulla homma alkaa taas sujua. :) Kiitokset vastauksistanne!

Yhteistyössä