U
uusavutonko?
Vieras
Muutaman viikon ajan on ollut tuollaista 1,5 vuotiaalla pojalla. Meidän elämä ei ole mitenkään muuttunut. Aamulla herätään, syödään aamupala, mennään ulos, syödään... Poika näyttää lounaalla jo väsyneeltä ja vien hänet nukkumaan. Nukahtamisesta ei tule mitään. Hän saattaa ihan rauhallisena maata pitkän aikaa ja yhtäkkiä BLING nouseekin ylös pirteänä kuin peipponen. Yritän olla tekemättä asiasta numeroa, mutta hänet oikeasti saa nukahtamaan vasta joskus kolmelta, kun on jo ihan rättiväsynyt. Tulos on sitten se, että nukkuisi tosi pitkät päiväunet, eikä saa unta illalla. Olen vähän herätellyt häntä, jos näyttää että päiväunet vaan venyy ja venyy. Illalla taas kauhea taistelu nukahtamisen kanssa...
Ei minua edes haittaisi tuo myöhäisempi rytmi muuten, mutta poika alottaa puolipäiväisesti päiväkodissa (aina ilta-aikaan) muutaman viikon päästä. Ei siellä varmaan katsota hyvällä, jos pojalla on ihan oma rytminsä.
Aamulla aikaisemmin herättäminen ei auta rytmin korjaamiseen. Sitten hän nukkuu tosi pitkät päiväunet ja tilanne illalla ihan sama.
Minulla alkaa hermot olla riekaleina tämän asian kanssa. Tiedän, että hermostuminen vain pahentaa asiaa, mutta alan olla ihan neuvoton. Tekisi mieli perua koko päiväkoti!
Ei minua edes haittaisi tuo myöhäisempi rytmi muuten, mutta poika alottaa puolipäiväisesti päiväkodissa (aina ilta-aikaan) muutaman viikon päästä. Ei siellä varmaan katsota hyvällä, jos pojalla on ihan oma rytminsä.
Aamulla aikaisemmin herättäminen ei auta rytmin korjaamiseen. Sitten hän nukkuu tosi pitkät päiväunet ja tilanne illalla ihan sama.
Minulla alkaa hermot olla riekaleina tämän asian kanssa. Tiedän, että hermostuminen vain pahentaa asiaa, mutta alan olla ihan neuvoton. Tekisi mieli perua koko päiväkoti!