T
tanja
Vieras
Olen vuosi sitten eronnut lasteni isästä. Meillä on yhteishuoltajuus. Olen harkinnut jos hakisin yksinhuoltajuutta. Millaisilla perusteilla sellaisen sais? Isä ei juurikaan tapaa lapsiaan, lapsen eivät ole ikinä käyneet isänsä luona isä käy meillä tapaamassa lapsiaan. Aluksi kävi n. 3 kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan, nykyisin pari kertaa kuussa max. tunti kerrallaan, eikä pidä lapsiin muutenkaan yhteyttä. Olen tiedottanut isää lapsia koskevissa asioissa ja kysynyt hänen mielipidettään, mutta vastaus on aina "ihan sama, päätä sinä" Ei osallistu lasten päiväkotikeskusteluihin, neuvola tai lääkärikäynteihin, eikä ole edes järin kiinnostunut kuulemaan mitä niissä on puhuttu.
Lähdin lasten kanssa nyt pari viikkoa sitten ulkomaille lomalle, isä tiesi asiasta. Meillä oli kuitenkin ollut riitaa ennen lähtöä niin hän uhkaili minua sitten lomalla ollessamme, että hän ilmoittaa minusta poliisille että olen vienyt lapset maasta ilman hänen lupaansa, tästä uhkailusta minulla todisteena viesti jonka hän jätti minun puhelimeni vastaajaan. Kannattaako näillä perusteilla lähteä hakemaan yksinhuoltajuutta vai tarvitaanko painavammat syyt?
Lähdin lasten kanssa nyt pari viikkoa sitten ulkomaille lomalle, isä tiesi asiasta. Meillä oli kuitenkin ollut riitaa ennen lähtöä niin hän uhkaili minua sitten lomalla ollessamme, että hän ilmoittaa minusta poliisille että olen vienyt lapset maasta ilman hänen lupaansa, tästä uhkailusta minulla todisteena viesti jonka hän jätti minun puhelimeni vastaajaan. Kannattaako näillä perusteilla lähteä hakemaan yksinhuoltajuutta vai tarvitaanko painavammat syyt?