Yhteishuoltajuus, isä tapaa lasta ilman että info kulkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressi

Vieras
Mitenkäs tätä asiaa saisi paremmin järjestykseen? Meillä on yhteishuoltajuus ja 9-vuotias lapsi, joka asuu vuoroviikoin minun ja isän luona. Se sujuu hyvin.

Sen sijaan nyt on jatkuva ongelma siitä, että isä sopii suoraan lapsen kanssa menoja minun vastuuviikkoni aikana eikä infoa niistä minulle. Pääosin ne osuvat iltapäivään, kun isä pääsee aikaisemmin töistä ja minä olen vielä töissä. Todella hyvä, että tapaavat, se ei ole tässä se ongelma! Mutta lapsi sitten kertoo, mitä aikoo taas huomenna tehdä isän kanssa. Ärsyttää suunnattomasti. Isä ei sovi eikä infoa minua etukäteen. Olen puhunut asiasta noin kymmenen kertaa ja vastaus on vain joojoo ja älä kyttää. Täytyyhän minun tietää missä lapsi on esimerkiksi koulun jälkeen iltapäivällä!

Riittääkö teidän mielestä se, että lapsi infoaa mulle asioita joita tekee isän kanssa? Mulla on ollut se ajatus, että vanhemmat sopii asioista.

Lapsi on muuten iltapäivät "yksin" eli käytännössä joko meillä kavereiden kanssa tai kavereiden luona. Isän kanssa oleminen on vain hyvä asia, en valita siitä tässä.

Kiitos ohis, taidan tarvita ulkopuolista järjen ääntä tähän :( Se edestakaisin soittelu tässä onkin niin stressaavaa, kun varmistan aina lapsen kertoman jälkeen isältä, onko tosiaan sovittu jotain ja miksei ole minulle puhunut mitään.

no kyllähän se olis ihan hyvätapaista ja asiaaan kuuluvaa että isä juttelisi nimenomaan sun kanssa noista menoista, koska kyseessä on sun viikko (siis hienoa että haluaa lasta nähdä mutta silti..)
jos nainen käytäytyis samalla tavalla niin sehän tuomittais ihan täysin (siis että isän viikolla äiti järjestelee menoja ja tapaamisia kysymättä isältä että onko hänellä jotain suunnitelmia jne)
ja sen kumman vastuulla lapsi sillä viikolla on, pitää tietää missä lapsi menee ja kenen kanssa

Minä varmaankin syyllistyn samaan. Saatan esim. hakiessani lasta isäviikolla harrastuksesta luvata, että mennään uimahalliin perjantaina tms. Yritän kyllä muistaa ilmoittaa exälle, mutta välillä unohtuu. Nyt kun lapset ovat isompia ja heidänkin kanssaan voi sopia asioita, asiasta on tullut hiukan monimutkaisempaa kun pitäisi tosiaan muistaa infota heidän isäänsäkin.

Ei kai siinä muuta tarvita kuin että sanot (nätisti) exällesi että haluaisit tiedon menoista ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jläökkh;29482222:
No tuo menee ohi, kun lapsi kasvaa. Miksi olet eronnut noin touhukkaasta miehestä, eikö muna pysynyt housuissa?

Just näin. Hyvä isä, mutta muita naisia oli jatkuvasti - siksi olenkin tässä taas vähän vauhkona että mun selän takana toimitaan :(

Se varmasti voisi olla hyvä idea hankkia kalenteri lapselle. Annat lapsen merkata siihen jos sinä teet jotain ekstraa hänen kanssa ja samaten kun isä lupaa jostain iltapäivästä niin lapsi markkaa siihen heti itse nämä menot. Siitä voi sitten molemmin puolin tarkistella mitä toisella suunnitelmissa. Näin myös pikkuhiljaa opettaa sitä vastuuta lapselle.

Myös se kalenterin käyttö on hyvä opettaa, esim kokeet voi siihen merkata.

Itse harrastan partiota ja siellä tapaa vielä yläaste/lukio ikäisiä kenelle kalenterin käyttö on ihan tuntematon käsite. Välillä kuulee perusteluja, että kyllä äiti huolehtii millon mikäkin on.

Yhteistyössä